Testverslag AD Skoda S2 Combi 1.8 DSG

LenK

Forumguru
En het is off-topic gezeur, want dit is een Skoda forum. Derhalve ga ik er niet verder op in. Dit is gewoon zandbakgezever.
Als je ff naar boven bladert dan zie je wie het off-topic gezeur en zandbakbezever gestart is :D
Maar liever nog dat gezever dan die azijnpisserij die je weer bezigt :mad:
 

Maarten

Forumguru
Heren, kuis uw taalgebruik en graag weer on-topic verder discussieren!

Testverslag AD Skoda S2 Combi 1.8 DSG
 
Inmiddels wordt ik een beetje moe van bepaalde mensen op dit forum.:crazy:
Als je inhoudelijk nou niets te melden heb : doe het dan ook niet en beschouw je zelf dan even als "lezer".

Dus we gaan weer terug "ON TOPIC"

Het komt erop neer dat wanneer je een "duur merk" auto kiest en vervolgens wieldopjes en kunststof stuurtje hebt, dat je meer een kudde koe bent om voor het "status merk" te kiezen.

Tja, dat is natuurlijk waar.
Als je perse voor een Audi of BMW kiest en vervolgens de velgjes niet meer kan betalen, dan ben je dus niet prijsbewust maar "status belust".
In zo'n geval zou ik inderdaad de 1.9 TDI lettertjes van mijn auto afhalen....
En inderdaad zo als ik eerder las zijn er heel veel mensen op de snelweg te vinden die perse een status merk auto willen om in het café de sleutel op tafel neer te kunnen leggen.
Kies je voor een status merk auto, dan heb je geen problemen om je knip te trekken. Maar ja... ga inderdaad niet afgeven op een Skodarijder die zijn auto in volle luxe heeft, want die discussie zal je altijd verliezen.
Ik zeg altijd maar zo :
Geef me 37.000 euro en zoek hiervoor de meest complete auto uit.
Ik kan je garanderen dat je niet met een BMW, Mercedes, Audi, Lexus, Volvo of ander statusmerk auto uit de showroom komt.
Let wel : alle accesoires meetellen hé !!!! die je bij Skoda er standaard bij krijgt.

Mooi...houden zo, en we zijn weer : ON-TOPIC ! :xyxthumbs:
 

Lordje

Actief lid
Het blijft zo opmerkzaam dat een merknaam zoveel doet.
Ook hier op het Skoda forum blijkbaar.
Nu zit het probleem dat de Superb een beter wagen is aan een zeer sterk budget.
Vandaar ook mijn keuze er voor en ik rij niet rond voor een logo, een goede wagen is wat ik wil.
En als ik iedereen mag herinneren aan de achterwielaandrijving van BMW en Mercedes + hun winterperikelen hiermee.
Leuk steeds te zien dat ik geen verkeerde keuze maakte.
Enigste is nog wat schrik voor het verbruik.
En ook wetende dat de Superb3 niet meer zo zal zijn als deze als het van Volkswagen afhangt, de concurentie op hun eigen Passat ligt dik op de maag precies.
 
Daarnaast moet je beseffen:
Als straks een topman van een groot bedrijf roept dat Skoda een topmerk voor zakenlui is....dan zie je opeens dat men een Skoda een geweldige auto vindt van topklasse. En tja, ik ken toch echt mensen die ik behoorlijk aardige functie hebben en Skoda Superb II (zijn gaan) rijden. Nergens op de aardbol is de saamhorigheid (lees: kuddegedrag) zo groot als in Nederland.
Dus het advies aan het nieuwe kabinet dat moet gaan besparen is : kies een Skoda. Nederland zou het waarderen.

Maar goed, laten we nou niet al te veel aan promotie gaan doen, anders rijdt Maxima me straks voorbij met een Skoda Superb II.....
 

sitechris

Donateur
Mbt kopen van een nieuwe premium of een nieuwe Skoda. Ik deel jullie conclusie bij een nieuwe auto. Ik rijd liever ook in een volle Superb als in een kale A4. Zeker Audi heeft weinig toegevoegde waarde (alleen net wat mooier interieur en iets stiller) als Skoda. Voor de rest één pot nat en is je Skoda wel luxer en ruimer. Makkelijke keus!

Ik heb er echter voor gekozen om een tweedehands BMW te kopen, hiervoor reed ik in een nieuwe Octavia. Het kopen van een tweedehands BMW heeft zeker wel een aantal voordelen (en nadelen)

Voordelen:
- Aanschafprijs zelfde als een gemiddelde nieuwe Skoda Octavia
- Veel betere afschrijving. Want de meeste afschrijving is in de eerste twee jaar en die heeft de eerste eigenaar al gemaakt :). Ik ga met deze BMW 40.000 km rijden in 2 jaar tijd en schrijf dan wrsnl tussen de 6000 en 8000 euro af. En profiteer wel volledig van 2 jaar garantie!
Mbt afschrijving: Ik heb met een Octavia diesel in 2 jaar 90k op de teller gezet, maar wel 25k afgeschreven! Had ik net zo goed een aangeklede Audi kunnen rijden. Dus dat prijsvoordeel van Skoda is wel heel erg relatief! Ik spreek uit ervaring!
- over het algemeen zijn interieurs Audi, BMW, Merc net wat mooier afgewerkt. Skoda is goed, maar je ziet wel het verschil. Zeker als er meer kilometertjes op teller staan. Na 65k op de teller rijdt en oogt mijn 4 jaar oude BMW nog als nieuw. Bij mijn vorige Octavia kon ik dat niet meer zeggen. Alleen al het afgebladderde leer op stuur en versnellingspook, de opkomende kraakjes etc.
- BMW's vind ik lekkerder rijden vanwege directe en zuivere besturing, lage zit (moet je van houden) en heerlijke onderstellen. Het is echt cool om met het kontje te spelen als je hard een haarspeldbocht in knalt. Daar voel je echt het verschil. En die paar sneeuwbuien, dit jaar was natuurlijk extreem. De meeste winters heb je je winterbanden nooit nodig. Dus dat is relatief.
- De 3 liter zes in lijn is één van de beste motoren op de markt. Geweldige Laufkultur. Kan geen viercilinder tegenop. Overigens, ik zou tweedehands nooit een 316/116/118 etc kopen. Want een BMW hoort gewoon snel te zijn en bij voorkeur zescilinder of meer (muv 120d/320d, 123d). Mag dus wat mij betreft ook best wat extra's kosten, daar ben ik liefhebber genoeg voor.
- Voordeel: ik rijd in een 'bijzondere auto' en heb veel bekijks en positieve reacties.
- Voordeel: service BMW dealers duidelijk op hoger peil dan Skoda/VAG dealers. Ik heb nu ervaring met 3 BMW dealers. 3* top. Kan ik van Skoda dealers zeker niet zeggen.
- Voordeel: op tweedehands BMW heb ik gewoon 2 jaar garantie met onbeperkte kilometers.

- Nadeel: auto is niet nieuw.
- Nadeel: imago BMW werkt ook tegen je, als je bv wilt invoegen laat niemand je ertussen (kinderachtig, maar wel een gegeven).
- Nadeel, ruimte bij BMW's en Mercedessen is altijd ver te zoeken.
- Nadeel: gebruikskosten (onderhoud, verzekering) ongeveer 20% hoger.

Hoe de vergelijking uitvalt tussen 2e hands BMW of 2e hands Octavia (bv RS) is weer een andere discussie. Ik zou dan echter nog wel voor de BMW kiezen, omdat het grootste gat in prijsverschil dan inmiddels voor een groot gedeelte wel gedicht is. Ik zie in Utrecht bij de SCU een Octavia RS met 74000 op de teller staan voor 24k. Tik 5k extra en je hebt een 325i (218 pk 6 in lijn) voor de deur staan met vergelijkbare uitrusting en km stand. Tsja, dan is het gat natuurlijk niet heel groot meer. Ik zou dan persoonlijk voor de BMW kiezen.
 

LenK

Forumguru
Als straks een topman van een groot bedrijf roept dat Skoda een topmerk voor zakenlui is....dan zie je opeens dat men een Skoda een geweldige auto vindt van topklasse.
Als ja. Zal niet gebeuren, behalve door de bobo's bij Skoda zelf.

Inmiddels wordt ik een beetje moe van bepaalde mensen op dit forum.
Al dat loftrompetten gedoe hier dat is pas vermoeiend en het leidt tot niks. Er zal echt niemand méér een Skoda Superb door gaan rijden. Preken voor eigen parochie dus.
 

Captain Hook

Forumguru
Ik blijf me verbazen hoe opgewonden mensen kunnen raken van een stuk blik met vier wielen, motor en stuur. :D

Jongens toch, het is maar een auto... :koffie:, een vervoermiddel. Je woont er niet in.
Ikke niet begrijp.

:ot:
Zoiets zie je soms ook gebeuren met mensen die helemaal idolaat van b.v. Apple spullen zijn. Het zijn maar elektronische gadgets...
 

Lordje

Actief lid
Hier in Belgie heeft de eigenaar van Omega Pharma zijn Bentley aan de kant gezet en een Superb in de plaats genomen. Zie hier
 

sitechris

Donateur
mooi statement, maar wel een beetje symboolpolitiek natuurlijk. Qua beenruimte gaat hij er natuurlijk wel op vooruit in de Superb, dat is alvast winst tov de Bentley.
 
Bovenaan Onderaan