Testverslag Yeti Autoweek in januari 2010

Melis

Lid
Als je bedoel zijn er andere varianten ja je heb de 12 tsi met 105 pk en 175 nm bij 1500 toeren en dan voorwieldrive. Je heb ook nog een diesel uitvoering alleen met voorwieldrive. Als ze zometeen de 12 tsi met dsg leveren is dat ook een voorwieldrive. Dus ze hadden wel een andere keuze kunnen maken. Want zelfs de 12 tsi was gezien nm misschien nog wel een aardig alternatief geweest voor de test.

Is het op het toegepaste platform niet altijd OF-OF?!?
Of 4x4, of DSG?!?
 

Captain Hook

Forumguru
Of 4x4, of DSG?!?
Da's marketing van de VAG groep. :biggthumpdown:

Skoda's krijg je niet met EN DSG EN 4x4 aandrijving. (enige uitzondering tot nu toe de V6 Superb)
Dezelfde motoren, hetzelfde platform vind je wel bij VW en bij AUDI als 4x4 MET DSG.
 

hemi24

Forumguru
Da's marketing van de VAG groep. :biggthumpdown:

Skoda's krijg je niet met EN DSG EN 4x4 aandrijving. (enige uitzondering tot nu toe de V6 Superb)
Dezelfde motoren, hetzelfde platform vind je wel bij VW en bij AUDI als 4x4 MET DSG.

Niet helemaal waar, enige uitzonderingen zijn de echte topmodellen, maar verder ook daar de keuze of DSG of 4wd...
 

Captain Hook

Forumguru
Niet helemaal waar, enige uitzonderingen zijn de echte topmodellen, maar verder ook daar de keuze of DSG of 4wd...
Oh ja?
Ik zei EN DSG EN 4x4 (tegelijkertijd), vind je niet terug in de Skoda prijslijsten...
Noem mij maar eens een Skoda model die EN Haldex 4x4 aandrijving heeft EN die je met DSG kunt bestellen. Een VW kun je gewoon met als automaat voorzien van 4-wiel aandrijving bestellen...
 

hemi24

Forumguru
En DSG én 4wd:

Bij de Golf alleen de Golf R 4MOTION 2,0 l TSI (270 Pk) DSG;
Bij de A3 alleen de 2,0TSI quattro s-tronic.

verder is het kiezen tussen beide...
 

Kick

Lid
De Tiguan wordt ook geleverd in de combinatie 4-motion/automaat (en de Touareg uiteraard). Het is dan wel geen DSG maar een Tiptronic. Maar daar komt binnenkort dacht ik verandering in.

Bij Skoda is de combinatie 4wd/automaat alleen weggelegd voor de Superb V6. Maar ik hoop dat het ook in de Yeti geleverd gaat worden.

Ik vind de Yeti een hele leuke auto en mijn volgende auto zal sowieso een automaat zijn. Dan kun je een 1.2 TSI met DSG nemen, maar een SUV met alleen 2wd vind ik net zoiets vind als een sportwagen met de motor van een 2cv.

Ik wacht het rustig af. Ik heb nog wel 1,5-2 jaar de tijd. Misschien wacht ik wel op de O3. Of ik ga eens bij een ander merk kijken. De nieuwe Hyundai ix35 komt er volgens mij wel in de combinatie 4wd/automaat en ook de Qashqai is in die combi te koop. De BMW X1 trouwens ook. Maar dan moeten de zaken de komende tijd wel goed gaan :winkie:.
 

LenK

Forumguru
maar een SUV met alleen 2wd vind ik net zoiets vind als een sportwagen met de motor van een 2cv
Wat dacht je van het percentage mensen die een SUV louter koopt vanwege de stoere looks en hoge koets en daar niet de hoofdprijs voor willen betalen en dus geen 4wd willen.
 

cvegreen

Forumguru
hier in de straat rijd er ook een kaskai ( hoe komen ze erbij bij nissan)
Dat is ook geen 4x4 zunne . Dus ik denk dat er heel veel zijn die gewoon een SUV kopen omwille van het stoere dat zo'n auto uitstraalt ( ik ben er ook niet ongevoelig voor). Dus als er nu een Yeti 1.2 2x4 voor de deur zou staan , zou het me geen worst kunnen schelen wat een ander daarvan denkt , ik zou zo fier zijn als een pauw .
 
Heb de test van Autoweek vandaag ook gelezen...staat 'n fout in !

Het trekgewicht van de Yeti 1.8tsi is 1800kg ! Autoweek vermeld net als Autozine 1600kg
 

higgy

Forumguru
Moet zeggen, en dat is opmerkelijk voor een O2 en evt. S2-adept als ik, dat ik mocht ik nu een nieuwe auto uit kunnen kiezen, toch eens ernstig proef ging rijden in een dikke Yeti...mooie auto!
 

Wasmachineman

Forumguru
Ik zal altijd leasen en dan zal een Yeti niet snel geleased worden.
In vergelijk met een "normale" Skoda heeft de Yeti dus bijvoorbeeld een slechter label. Ons bedrijf is al zo op de groene labels. En de Yeti heeft voor mij een te kleine kofferbak. Verder wel een heel mooie auto. Ik ben blij dat deze bij de Skodafamilie is gekomen en al zoveel prijzen heeft gewonnen !!!
 
Ook in de Autoweek zijn ze heel positief over de Yeti (1.8 TSI, Elegance). Ze vinden 'm alleen wel wat aan de prijs. Maar ja, dat krijg je met zo'n premiumprodukt.

De eerste zinnen van de conclusie luiden:

"De Skoda Yeti heeft ons verrast, en niet zo'n klein beetje. Of het nou gaat om afwerking, comfort, praktisch gebruiksgemak of rijeigenschappen: Skoda scoort met deze auto."

Autogids besluit:

"een ding staat vast: d Skoda Yeti is helemaal niet zo verschrikkelijk als de gelijknamige sneeuwman. Deze qua weggedrag, comfort, binnenruimte en flexibiliteit bijzonder geslaagde compacte SUV die nauwelijks langer is dan een middenklasser, biedt een zeldzame veelzijdigheid voor een auto van deze categorie. Zeker in de 4x4 versie die zijnpolyvalent nog accentueert. Voeg daar nog perfect aangepaste motoren en een onberispelijke afwerkingskwaliteit aan toe en meer heeft deze Yeti niet nodig om uit te groeien tot een topper in zijn categorie."

Getest werden de 4x4 1.8TSI en 2.0TDI 140.
Eindscore respectievelijk 780 en 784 op 1000. Dit is een zeer hoge score voor een Autogidstest.
 

LenK

Forumguru
De Sportage uit de AW test is een lelijk hok, maar deze nieuwe:
kia_sportage_2010_04.jpg

Laat maar komen :worshippy:
 

LenK

Forumguru
Als je het hebt over een lelijk hok, dan zeg ik maar even niks, maar ik moet me inhouden.
 

EdK

Forumguru
zo zie je maar dat smaken verschillen. Maar lijkt nu wel heel erg of ik niet tegen schenen mag trappen wat jij al tijden doet over bv de RR !!??
 

LenK

Forumguru
dan zeg ik maar even niks
Ik hoef ook niks meer te zeggen over HET lelijke hok der lelijke hokken, de verkoopcijfers spreken voor mij (16 stuks in januari, daar zal de schoorsteen van de dealer niet van roken)
 
Bovenaan Onderaan