Teveel olie erin

Potje

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Behalve dus het effect op de katalysator.

[/ QUOTE ]

Zit geen kittelisator op dus dat scheelt.

/forum/images/graemlins/cheer.gif

Ik heb begrepen dat er teveel druk in het oliesysteem kan komen waardoor de pakkingen olie gaan absorberen en 'zweten'. Ook geen roetfilter dus ook dat pas de problem!

Bovendien ziet het nog steeds niet zwart achter mijn bolide dus ook dat valt reuzert mee!
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
En ik weet dat wanneer je een leaseauto hebt het in iedergeval een beetje minder pijn doet /forum/images/graemlins/yeah.gif

[/ QUOTE ]
Tenzij het jouw aan te rekenen is want dan kloppen ze gewoon bij je aan (en checken van olie is iets wat de bestuurder moet doen)

[/ QUOTE ]

Klopt, en gechecked heb ik het /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

Beetje jammer dat het iets te veel was maar tja, ik denk niet dat de dealer het gaat verklikken aan de leasemaatschappij /forum/images/graemlins/worshippy.gif
 

Mark

Banned
Heb 1 keer ééns te veel olie in mijn mondeo gedaan en dat heeft mij een nieuwe pakking gekost van het kleppendeksel.
Licht olie verbruik heb ik ook.
Bij het 1500km nazicht (na het inrijden) hebben ze ook olie moeten bijvullen.
 

Fabia

† In Memoriam
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Dat had ik laatst op het werk. Ik was onderweg met een Mercedes Atego die de dag er voor een grote beurt had gehad. Ben ik onderweg gaat het rode lampje van de olie branden en geeft aan dat er 2,5 liter te weinig olie in zit. Sta je toch raar te kijken! Ik de zaak gebeld en besloten om onderweg maar olie te kopen en bij te vullen. Maar voordat ik een pomp gevonden had verdwijnt de melding weer. Om pas na een flinke tijd weer terug te komen. Dus toen maar olie in gedaan. En wat gebeurt er korte tijd later, gaat het olielampje weer branden en zo er weer 2,5 liter olie in moeten. Dus toch maar weer de zaak gebeld want om nu weer zoveel olie bij te vullen leek mij niet erg verstandig. Van de chef werkplaats mocht ik door rijden, waarschijnlijk zit er teveel olie in. Het schijnt dat die Atego's daar erg gevoelig voor zijn. Dus de hele dag met een rode olie lampje gereden, maar verder ging het helemaal goed. Ik heb 's avond de wagen weer ingeleverd en het verhaal verteld. Helaas weet ik niet wat er verder mee geneurt is maar het is wel een vreemde ervaring. /forum/images/graemlins/confused.gif

[/ QUOTE ]

Was die motor niet uitgevoerd met een oliepeilstok?

[/ QUOTE ]

Nee dat is het lastige, deze heeft een electronische controle. Op het display wordt dus aangegeven of er nog genoeg olie inzit. Dat is dus zo irritant, want je kan dus niet zelf even controleren en moet dus op de melding afgaan. Waarschijnlijk is er een sensor stuk maar zeker weten doe je het dus niet.

Lang leve de electronica /forum/images/graemlins/biggthumpdown.gif
 

VEEJAY

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Heb 1 keer ééns te veel olie in mijn mondeo gedaan en dat heeft mij een nieuwe pakking gekost van het kleppendeksel.

[/ QUOTE ]

Precies, dat dacht ik ook. Teveel olie is wel gevaarlijk.
 

Dutch

Actief lid
Mijn opa zei altijd: "alle woorden met 'te' erin zijn slecht, behalve tevreden". Volgens mij klopt dat nog steeds.
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Heb 1 keer ééns te veel olie in mijn mondeo gedaan en dat heeft mij een nieuwe pakking gekost van het kleppendeksel.

[/ QUOTE ]

Precies, dat dacht ik ook. Teveel olie is wel gevaarlijk.

[/ QUOTE ]

Dan heb ik verdomd veel mazzel gehad, maar tja, een Mondeo met een O2 vergelijken kan ook eigenlijk niet. Wereld van verschil /forum/images/graemlins/bye.gif
 
Bovenaan Onderaan