Tevreden rijder

hschipper49

Nieuw lid
Een bericht van een tevreden Skoda rijder.
Sinds een maand rij ik nu in een Skoda Octavia Combi BSL 1.4 TSI en het bevalt mij prima, echter ik heb wel een bestuurders stoel waarin het schuim te zacht is. Dit zou worden verholpen door de plaatselijke skoda dealer maar tot op heden nog niets van vernomen. De dealer vertelde mij dat hij het moest navragen bij Skoda of het onder garantie valt.

Op dit moment nog geen klacht maar wat al eerder verteld is is de "plaat" van de laadruimte gemaakt van "hout". Oogt goedkoop en niet sterk. Maar ja de lage prijs moet ergens in zitten.

Ik wacht met spanning af. Hoor ik volgende week niets over het vervangen van het schuim in de stoel dan ga ik zelf even informeren want ik heb last van mijn linker been tijdens langdurig autorijden.

Wasmachineman

Forumguru
Over slechte stoelen heb ik nog niets gelezen hier ! Wel jammer want verder heb je een puike auto hoor. Er zit toch garantie op je auto dus elke dealer zou je moeten of willen helpen ? Succes.

Sand3r

Senior Member
Toch is het zo.. de zitting van de standaard stoel is erg slecht.
Wel gevormd, maar geen steun. Het schuim heeft geen enkele weerstand.

hemi24

Forumguru
Een bericht van een tevreden Skoda rijder.
Sinds een maand rij ik nu in een Skoda Octavia Combi BSL 1.4 TSI .

Ambition of Elegance?

Ik heb het gevoel dat het schuim in de stoelen van de Ambition zachter is dan in die van de Elegance...
Dacht eerst dat het aan mij lag, maar na wat proefzitten in meerdere auto's bij de dealer, heb ik toch zwaar het idee dat er echt verschil in zit!

Wil je echt (zijdelinges) steun, dan moet je toch de sportstoelen nemen...

Bakkertje

Forumguru
Toch is het zo.. de zitting van de standaard stoel is erg slecht.

Er zijn inderdaad betere stoelen, maar om de standaard stoel van een O2 nou erg slecht te noemen?

Overigens vind ik de stoelen eerder te hard dan te zacht. Door deze stevige zit word ik in ieder geval niet zo snel moe in de auto. (heb ook een laguna gereden en daarin had ik echt moeite om wakker te blijven.. ;))

Naar mijn mening zijn de stoelen in de Octavia inderdaad eerder hard dan zacht, maar voor mij zeker niet oncomfortabel.

Ik heb nu de elegance versie en hiervoor de ambiente maar ik voel zelf niet echt verschil. Misschien valt er wel verschil te merken als de stoelen kort na elkaar test.

De zijdelingse steun vind ik ook voldoende. Maar goed, of een stoel nu wel of niet lekker zit blijft iets persoonlijks.

Ik moet zeggen dat zowel mijn eerste als mijn tweede Octavia een Elegance was\is en dat de stoelen "hard" zijn persoonlijk vindt ik dit fijn ze geven mij ook genoeg zijdelingse steun in de bochten, maar nou reed ik laatst mee in de Superb Ambition van de buren en ik moet zeggen die stoelen zijn echt een eind zachter en zitten in mijn mening dus minder goed.

Het zou dus kunnen dat de Ambition stoelen van de Octavia ook minder hard zijn, maar ja ik kan me dat niet meer herinneren bij het test-zitten bij de dealer.

Een collega van mij had het vorige model Laguna met in mijn mening erg zachte stoelen, ik heb onderweg naar een klant een keer 2.5 uur in de bijrijdersstoel mogen zitten en moet zeggen ik met rugpijn uit die stoel geklommen ben simpelweg omdat je op een gegeven moment niet meer weet hoe je moet gaan zitten\hangen\liggen in die stoelen, wat een ramp was dat zeg blij dat hij nu een Alfa 159 rijd als ik ooit nog eens mee mag zit ik dan in ieder geval goed.

Paulus53

Nieuw lid
Mijn Octavia van 2006 heeft er ruim 2 ton opzitten. De stoelen zijn nog steeds stevig en niet ingezakt. Ik kom er nooit met rugpijn uit en zitvlees heb ik ook nog niet gehad. Het laatste krijg je vooral van zachte zittingen.

vdijk

Lid
ik rijd nu ongeveer 2,5 jaar een octavia en heb er nu 110.000 km opzitten en ik moet zeggen hij bevalt mij nog steeds.
Er zijn geen gekke reparaties geweest. Onder garantie is er een raammoter vervangen (raam ging niet meer goed omhoog) en is er een herstelactie geweest voor de xenon lampen (deze bleven altijd in dezelfde stand staan).

Het enige wat mij opvalt is dat ik nu, met 110.00 km op de teller, binnenkort voor de 5de keer naar de garage moet om het standaard onderhoud te plegen. omgerekend is dit dus 23.000 km per beurt, terwijl Skoda reclame maakt met onderhoudsbeurten van 30.000 km.

Ik moet volgens het leasecontract nog zo'n 50.000 km rijden en ik schat dat ik in jan 2011 dit aantal gereden heb, maar denk er zeker overna om weer een Skoda te gaan rijden.

Wasmachineman

Forumguru
Dan rijd je misschien toch meer stadsverkeer, korte ritjes of rem je vaak met de pedalen.
Ik zit gewoon op de 30.000 per beurt, ga alleen op de A7 van Hoorn naar Groningen heen en weer en soms de A28 op. Je hebt bijna dezelfde auto als ik heb. Ik zit op de 180k rond augustus in 2010.
Bij mij slijt alles in verhouding dus minder misschien ?

vdijk

Lid
nee, het zijn toch echt redelijk veel snelweg kilometers
Ik heb 9 maanden van Breda naar Terneuzen gereden (250 km per dag) en rijd het laatste jaar nu elke dag naar Rotterdam (120 km per dag)
Naar Terneuzen had ik geen last van files, terwijl dat naar Rotterdam natuurlijk wel wat anders is, maar dan toch nog elke 23.000 km naar de garage.

Een klein beetje historie:
1ste beurt --> 22.676
2de beurt --> 45.884
3de beurt --> 69.739
4de beurt --> 91.800
5de beurt --> volgens de boordcomputer 113.000

Ik heb dit ook al gezegd tegen de garage, maar zij zien niets geks. Volgens hun staat de interval gewoon om de 30.000 km ingesteld

Wasmachineman

Forumguru
Merkwaardig. Ik heb het boekje gechecked en echt om de 30k de beurt. Wiens "beurtgedrag" wijkt nog meer af van wat Skoda beloofd ?:confused:

plaza

Forumguru
Ik heb 9 maanden van Breda naar Terneuzen gereden (250 km per dag) en

9 maanden lang 250 km per dag gereden ?????

Dan neem ik aan dat ze je daar dan wel rijkelijk belonen !!!
Dat is al zeker 2,5 uur reistijd per dag exclusief file.
Dan mag ik zeker niet klagen met of 0,9 km en/of 6 km
woonwerk verkeer.

Wasmachineman

Forumguru
Ik heb 9 maanden van Breda naar Terneuzen gereden (250 km per dag) en

9 maanden lang 250 km per dag gereden ?????

Dan neem ik aan dat ze je daar dan wel rijkelijk belonen !!!
Dat is al zeker 2,5 uur reistijd per dag exclusief file.
Dan mag ik zeker niet klagen met of 0,9 km en/of 6 km
woonwerk verkeer.

Jij gaat zeker lopend met die 900 meter, Plaza ?:923:
Dan rijd je wel veel prive kilometers dus wel een genieter van de RS !

MarcoO2

Forumguru
Er zijn denk ik genoeg mensen die die afstanden rijden per dag, met al die leaserijders onder ons!

Enne plaza, wat moet jij in vredesnaam met al dat vermogen terwijl je nauwelijks rijdt? ;)

hemi24

Forumguru
Bij mij wijken de intervallen weinig tot niets af van de 30.000 km.
Net als m'n vorige 02 telt de huidige netjes terug van 30k; de dagen zijn bij mij nooit aan de orde (geweest).
Ik kijk zo af en toe even op het MaxiDot, maar elke keer kom ik tot de conclusie dat de resterende km's opgeteld bij de kilometerstand op 30k uitkomt (of een veelvoud daarvan)...

Rallye

Forumguru
Ik heb net de derde beurt laten doen bij 68.000km. Dus iets meer dan 22.000 gemiddeld. De auto rijdt drie dagen per week stukken van 40 kilometer (heen en terug), niet buitensporig veel korte stukken.

hemi24

Forumguru
Als het niet de rijstijl is, blijf ik met twee resterende opties:
1. Sensoriek niet helemaal 100%;
of
2. Afgevuld met 'verkeerde' motorolie.

Wasmachineman

Forumguru
Er zijn denk ik genoeg mensen die die afstanden rijden per dag, met al die leaserijders onder ons!

Enne plaza, wat moet jij in vredesnaam met al dat vermogen terwijl je nauwelijks rijdt? ;)

Plaza is weer een stukje aan het priverijden nu het nog kan !!!!
*zonder de km heffing dus*

Wasmachineman

Forumguru
Als het niet de rijstijl is, blijf ik met twee resterende opties:
1. Sensoriek niet helemaal 100%;
of
2. Afgevuld met 'verkeerde' motorolie.

Die olie is inderdaad belangrijk. Als je geen goede olie heb (5W30 of zo iets) haal je ook nooit die lange interval van 30k.
Ik heb altijd 1 liter in de auto want moet gegarandeerd om de 15k even bijvullen. Is normaal. Hebben veel VAG wagens van dit type dieselblok.

Bovenaan Onderaan