Tevreden rijder

Paulus53

Nieuw lid
Die olie is inderdaad belangrijk. Als je geen goede olie heb (5W30 of zo iets) haal je ook nooit die lange interval van 30k.
Ik heb altijd 1 liter in de auto want moet gegarandeerd om de 15k even bijvullen. Is normaal. Hebben veel VAG wagens van dit type dieselblok.

Ik rijd bijna 40.000 per jaar en ik volsta met 1 x kleine beurt en 1 x grote beurt.
Ik rijd altijd licht belast, veel grote weg en met zeer gematigde snelheid (zo tegen de 110 p/u). Tussentijds olie bijvullen is tot nu toe niet nodig. Ik zit nu bijna op 210.000 totaal.
Mijn verbruik is gemiddeld 4,7 liter per 100 km.
 

Wasmachineman

Forumguru
Ik ook. Dat is dus niet goed bij jou ! Het is geen leasewagen bij jou anders had de leasemy al lang aan de bel getrokken.
Je "moet" laten uitzoeken waar het aan ligt ! Kost nu extra centjes voor je die je ook ergens anders kan stukgooien.:grin:
 

plaza

Forumguru
Er zijn denk ik genoeg mensen die die afstanden rijden per dag, met al die leaserijders onder ons!

Enne plaza, wat moet jij in vredesnaam met al dat vermogen terwijl je nauwelijks rijdt? ;)

Soms vraag ik me inderdaad wel eens af, of niet stiekem iemand
van het forum s'nachts met mijn auto er vandoor is, want aan het
eind van de week is de tank leeg :D

Voor mijn werk heb ik laadvermogen nodig, maar ik rij ook
regelmatig voor mijn plezier, en dan is veel vermogen behoorlijk
prettig .
Maar ik rij ongermerkt toch wel 3 keer per dag van de ene zaak
naar de andere.
 

Rolle

Senior Member
De mijne staat ook op lange interval moest de 1e keer binnen op ongeveer 27.500km volgende keer heb ik eigenlijk nog niet op gelet (staat nu op bijna 30K)

Heb nog geen druppel olie moeten bijvullen en toch regelmatig nagekeken.
 

Paulus53

Nieuw lid
Merkwaardig. Ik heb het boekje gechecked en echt om de 30k de beurt. Wiens "beurtgedrag" wijkt nog meer af van wat Skoda beloofd ?:confused:

Hoi wmm

Ik heb mijn boekje gecheckt en je hebt helemaal gelijk. Ik zit met een kilometrage van 40.000 pj net wat ongelukkig, dus doe ik een oliewissel na 20.000 en een grote beurt om het jaar. Dat is toch niet onredelijk?
Mijn auto staat denk ik op variabele intervallen en hij gaf toch al een 'sleuteltje' in de display na ca 18.000. Goed, daar trek ik me niet te veel van aan. Geen idee waar de chips in de auto die conclusie uit trekken. Ik rijd bijna alleen grote weg. Ruim 60 km heen 's morgens en ruim 60 km terug 's middags. 's Middags ben ik wel eens een kwartier tot een half uur extra kwijt vanwege files. That's all.

Bedankt in ieder geval voor je respons.

Paul
 

vdijk

Lid
nee, het zijn toch echt redelijk veel snelweg kilometers
Ik heb 9 maanden van Breda naar Terneuzen gereden (250 km per dag) en


9 maanden lang 250 km per dag gereden ?????

Dan neem ik aan dat ze je daar dan wel rijkelijk belonen !!!
Dat is al zeker 2,5 uur reistijd per dag exclusief file.
Dan mag ik zeker niet klagen met of 0,9 km en/of 6 km
woonwerk verkeer.

ik moet zeggen dat ik liever elke dag naar terneuzen (250 km) rij ipv elke dag naar rotterdam (120 km).
Richting terneuzen had ik geen of nauwelijks last van de files, terwijl dat richting rotterdam elke dag wel zo is.

In het jaar dat ik naar terneuzen reed, had ik ook zo'n 50.000 km aan het einde van het jaar gereden
 

vdijk

Lid
Die olie is inderdaad belangrijk. Als je geen goede olie heb (5W30 of zo iets) haal je ook nooit die lange interval van 30k.
Ik heb altijd 1 liter in de auto want moet gegarandeerd om de 15k even bijvullen. Is normaal. Hebben veel VAG wagens van dit type dieselblok.

Ik heb een fles gekregen van de garage, dus neem ik aan dat dit niet de oorzaak kan / moet zijn.
 

hemi24

Forumguru
Ik zit met een kilometrage van 40.000 pj net wat ongelukkig, dus doe ik een oliewissel na 20.000 en een grote beurt om het jaar. Dat is toch niet onredelijk?

Heeft jouw dealer maar 2x per jaar spreekuur? Je kunt toch gewoon doorrijden tot 30k?!?
 
Bovenaan Onderaan