Thuisbrenger voor Octavia 3

Cordoba

Forumguru
Plaksetje heeft z'n beperkingen Greggy: niet alle lekke banden kun je er zo mee behandelen dat je weer verder kunt rijden, soms beschadigd het vulmiddel niet alleen de band, maar ook de lichtmetalen velg. En niet onbelangrijk: die plaksetjes moet je om de 2 of 3 jaar vernieuwen, omdat het vulmiddel dan is verouderd. Bij veel mensen die al 10 minuten na moeten denken, waar ze een reservewiel zouden hebben (zo vaak checken ze dat, ook op bandenspanning), komen dus een keer met verouderd setje en een lekke band te staan. Krik heb je eigenlijk soms ook nodig met plaksetje, om even de druk van de band te krijgen tijdens de reparatie (krijg je geen platte kant).

Overigens zal bij VDV-Zoetermeer(ik neem aan dat je de VW-dealer bedoeld, Seat-dealer is in naam Zoetermeer, maar werkelijk tegenwoordig Benthuizen) eens opletten als ik er langskom.
Met personenauto bedoel ik de carrosserievorm, niet het kenteken, pick-up vind ik niet echt een personenauto, en T5 toch echt een busje (onafhankelijk van de carrosserievorm)

cali05

Forumguru
Maarruh, ontopic (ik lees nu pas echt...): ik heb geen thuiskomer of krik in mijn kofferbak liggen. Alleen een plakspuitbus, compressor en een berg ruimte in twee grote vakken op de plaats van de reserveband. Natuurlijk persoonlijk, maar ik hoef/wil geen reserveband. Die ene keer in de 15 jaar regel ik wel wat...
Mag ik vragen waarom jij er persé een wilt?
De kans dat je een band kapot rijdt is inderdaad klein. Maar ik heb tijdens lange buitenlandse vakanties toch graag iets bij me waardoor ik zelf een kleine panne kan oplossen.

Spierings

Forumguru
Met zo'n plakspuitbus kun je in vele gevallen helemaal niks mee als de band echt goed lekt is, dan is het vervelend als je geen reservewiel hebt. Zeker als je op bijvoorbeeld een zondag ver van huis bent als geen een bedrijf open is.
Enigste oplossing is dan de mobiliteits garantie en/of de ANWB als je daar lid bent.

andrehj

Forumguru
Veel mobiliteitsgaranties komen niet eens als je met een lekke band staat en hebt geen reservewiel (maar ik weet niet of dit bij Skoda ook zo is).

Cordoba

Forumguru
Ik heb die regel vroeger ook wel gehoord, maar geldt dat bij de huidige plaksetjes ook nog Andrehj?

D

Deleted member 15168

Al mensen bezig geweest met het zelf inbouwen van een reservewiel bak met krik etc?
Ik overweeg om zelf een volwaardig wiel te kopen met een losse krik en wielmoer sluiten. De Greenline wordt er helaas niet mee afgeleverd. Mogelijk tips van een volledige sets incl. pasvorm voor de Combi?

micky

Forumguru
zelfs op zaterdag strand je gewoon in Duitsland, daar krijg je in het weekend echt geen nieuwe band...

peterrapid

Forumguru
Het was bijbetalen voor een reserveband ik dacht zo een 70€ maar dat heb ik er voor over als mijn velgen meer of 1000€ kosten want zo een spuitbus die ze er standaard in steken vreet gewoon aan je velgen en is moeilijk weg te krijgen.

andrehj

Forumguru
Al mensen bezig geweest met het zelf inbouwen van een reservewiel bak met krik etc?
Ik weet niet hoe het bij de O3 zit, maar bij mijn S2 kon ik gewoon bij de dealer een reservewielkit (bevat alles behalve het wiel zelf) kopen voor 50 euro. Inbouwen stelde al helemaal niets voor. Gewoon de polystyreen bak die er in zat er uit en een winterband + de kit er in.

D

Deleted member 15168

Bij mij weten mocht ik hem niet bestellen bij de Greenline (gewichtsbesparing). Dus stond ook niet op de optie lijst. Maar wat heb je dan voor 70/100 euro? Wiel plus piepschuim bak plus krik en wielsleutel? Of alleen het wiel?

D

Deleted member 15168

Hmmm voor 100 euro compleet, dan rij ik wel even naar de dealer om het te bestellen. Zal eens contact met ze opnemen.

Joske

Forumguru
en ik zie het zelfs gewoon niet staan in de onderdelencatalogus.. dus ben wel benieuwd naar antwoord van je dealer of dit nog achteraf leverbaar is ;)

TL@

Forumguru
Heb het gratis gekregen van de dealer, hij wilde het wel erg graag geven, heeft wel 20 keer gevraagd of ik het wilde :D

TL@

Forumguru
D'Ieteren Centre in Afrika (achter Brussel-Noord station)
Voor de rest rot slechte service daar, ik ga er dan ook nooit voor onderhoud (verplichte dealer door baas)

Bovenaan Onderaan