Thuiskomer / reservewiel + set aanschaffen

Ik zoek een thuiskomer of volwaardig reservewiel voor mijn O3 FL, samen met een originele piepschuimen inlay met wiel wissel set. Momenteel heb ik alleen de grotere piepschuimen bak met bandenreparatieset.

Ik heb al vrij veel rondgezocht, heb meerdere adviezen gezien, maar zie door de bomen het bos niet helemaal meer. Ook zie ik prijzen voor zowel wiel als set die enorm uiteen lopen. Heeft iemand een goeie tip waar ik deze onderdelen het beste kan aanschaffen?
 

1983jeroen

Forumguru
Een gewoon 16 ich stalen wiel met 205/55R16 band past gewoon onder de vloer.
Mijn thuiskomer heeft ook die maat.

Dat maakt het zoeken wellicht wat eenvoudiger.
Mocht je winterbanden hebben is het ook een optie om er daarvan 1 in de ruimte te leggen (en in de winter een zomerband), maar weet niet of de bak ook nog past bij een lichtmetalen velg
 

Www0

Lid
Ik heb de volgde kit nieuw gekocht https://www.kopacek.com/skoda/octavia-iii/octavia-iii-original-skoda-kit-for-spare-wheel-change
En via marktplaats iemand gevonden die wat handelde in wielen. Bij hem voor 50 euro een stalen wiel met 205/55/R16 gekocht met de juiste et waarde.

De door hemi24 geplaatste link is voor de RS versie, als je deze niet hebt dan moet je mijn link hebben.

Een 225/45/R17 past niet in de ruimte onder je vloer. Voor tijdelijk kan je dit prima mixen aangezien het verschil in omtrek minimaal is.
 
Ik heb de volgde kit nieuw gekocht https://www.kopacek.com/skoda/octavia-iii/octavia-iii-original-skoda-kit-for-spare-wheel-change
En via marktplaats iemand gevonden die wat handelde in wielen. Bij hem voor 50 euro een stalen wiel met 205/55/R16 gekocht met de juiste et waarde.

De door hemi24 geplaatste link is voor de RS versie, als je deze niet hebt dan moet je mijn link hebben.

Een 225/45/R17 past niet in de ruimte onder je vloer. Voor tijdelijk kan je dit prima mixen aangezien het verschil in omtrek minimaal is.
Bedankt voor de reacties! De link naar de site van kopacek werkt niet meer. Ik denk dat ik inderdaad toch een volwaardig 205/55/R16 wiel ergens op de kop ga tikken. En dan op zoek naar een simpele wisselset als ik de piepschuimen bak nergens kan vinden.

@Www0 Hoe heb jij je wiel bevestigd? Ik zie wel een uitsparingen voor iets waar een bout aan bevestigd zou kunnen worden, maar geen schroefdraad oid.
 

Www0

Lid
@skordaat, bij mij werkte de link nog wel? Product code van de hele kit is 5E0093860E, wellicht dat je hem op deze manier kunt vinden. heb je voor 7 tientjes plus verzenden alles zonder het wiel zelf. (Insert, krik, moersleutel, etc)
 

EdjeB

Actief lid
Thanks Www, ik zoek al een paar dagen naar een krikset voor mijn Superb om zo'n reparatiekit te vervangen. Velg voor 30 euro op mp gevonden en nu compleet met de krikset. Gaat nog van pas komen
 
  • Leuk
Waarderingen: Www0
Ik zou ff bij wat sloperijen informeren via de onderdelenlijn.. genoeg O3’s die op de sloop belanden.. wellicht daar te vinden.. heb mijn setje destijds ook tweedehands gekocht.. samen met een reserveband van het échte kwaliteitsmerk LingLong ;)
 
Laatst bewerkt:

MarkvdD

Forumguru
Ik heb dit weekend het reservewiel met de piepschuim inleg van m'n vorige Octavia in onze nieuwe auto gelegd en vast gezet met de standaard kunststof bout/moer. Is inderdaad een 205/55-R16. Het past uiteraard in de bak maar hij lijkt iets te hoog (breedtemaat van de band) omdat de vloer nu iets omhoog ligt op de inleg in het reservewiel. Hebben meer mensen dit?
 

1983jeroen

Forumguru
Dat is wel gek. Mijn reservewiel is ook 205/55R16 en past prefect. Zit er onder de houten plaat geen schuim dat de vloer nu omhoog drukt?
 

MarkvdD

Forumguru
Ik zal er deze week nog eens naar kijken. Het is het originele reservewiel van m'n Octavia 2, ik zou verwachten dat dat de juiste maat moet zijn maar soms kom je voor verrassingen te staan .... ;)

En nee er zit geen schuim onder de houten plaat.
 
Nee de mat is aan de onderkant bekleed met mdf en dat ligt vlak op de band. daar hoort of zit idd geen schuim of iets bij.. en dat komt met de hoogte precies uit.. zonder dat wiel eronder is het best een gammel “gat” waar die plaat een beetje in doorzakt..
 

MarkvdD

Forumguru
Het enige wat ik nu kan bedenken is dat het komt door de inleg in het wiel waar de krik en dergelijke in zit, maar die zou toch gewoon diep genoeg in het wiel moeten vallen.

Nou ja, ik kijk er deze week nog wel eens naar :giggle:
 
Bedankt voor de hulp allen. Het kostte even wat speurwerk, maar ik heb een volwaardig reservewiel gevonden met dezelfde velgen die ik nu heb, samen met de piepschuimen bak met wissel-set. Laatstgenoemde heb ik besteld bij https://www.skoda-parts.com/spare-part/5e0093860e-spare-wheel-replacement-kit-skoda-25121.html

Ik heb nu wel die andere grote piepschuimen bak over. Mocht iemand die willen, laat het me weten. Staat ook in het te koop hoekje: https://www.skodaforum.nl/forum/i/o3-piepschuimen-bak-reservewiel-compartiment.49556/
 

Bijlagen

  • 20240723_122710_resized.jpg
    20240723_122710_resized.jpg
    865,4 KB · Weergaven: 20
  • 20240725_121938_resized.jpg
    20240725_121938_resized.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 18
Bovenaan Onderaan