Tien elektrische Skoda’s Octavia

darkprojectx

Forumguru
Skoda brengt een testvloot van tien Skoda Octavia Green E-Line op de openbare weg. Dat is een geheel elektrische versie van de Octavia.

m1gy57rb87dy_800.jpg

Skoda begint in de herfst met de bouw van tien elektrische Octavia’s. De testvloot van de Green E-Lines wordt losgelaten op de weg in Tsjechië. Tijdens de praktijktest worden de techniek, rijbeleving, klantenwensen en toekomstige verkoopkanalen geanalyseerd. De tien auto’s krijgen speciale bestickering en er is een geluidsgenerator die boven de 40 km/u het geluid van een motor simuleert.

m1eytnlbqc4o_800.jpg

De Octavia Green E-Line heft een elektromotor met een vermogen van 116 pk en een trekkracht van 270 Nm. De sprint van 0 naar 100 km/u kan in twaalf seconden en de topsnelheid is 135 km/u. Skoda claimt een actieradius van 150 kilometer. Het gewicht van het accupakket bedraagt 315 kilo

m1gy57rbl1e2_800.jpg

bron : http://www.autoweek.nl/autonieuws/17400/tien-elektrische-skodas-octavia

darkprojectx

Forumguru
ik zou er ook wel 1 willen, ik hoef toch niet ver te rijden elke dag.. met 135 km kan ik 5 dagen vooruit!
In het weekend even aan de prik en zoeven maar weer! Lijkt me geweldig!

Fabia

† In Memoriam
er is een geluidsgenerator die boven de 40 km/u het geluid van een motor simuleert.

Humor, zou je die kunnen instellen op bv een V6?

Skodadude

Actief lid
Krijg alleen een beetje kriebels van de geluid generator.
Straks nog als optie te leveren met V8 of F1 geluid:confused:, of nieuwe "ringtones" te downloaden.

RefleCs

Forumguru
Ik heb nu al een wens voor ze. Zorg ervoor dat je er een aanhanger/caravan mee mag trekken! Dan ben je een van de eersten in de betaalbare markt met een auto die dat kan/mag. Dat is wat mij betreft de grootste tekortkoming bij hybride auto's en electische auto's.

Falcon

Donateur
Laten ze eerst maar eens zorgen dat we straks rond de 600km minimaal kunnen rijden op 1 "tank".

ppaddo

Lid
Zoals ook al op AutoWeek gemeld werd, zal dat geluid wel gemaakt worden TOT 40 km/u (om argeloze voetgangers te waarschuwen).

Overigens voorspelde Petrolhead Bob Lutz van GM 3 jaar terug al op de beurs van Geneve dat elektrische auto's dit soort geluidgenerators zouden krijgen die door de berijder in te stellen is.

Mooi toch, brommen als een V8 terwijl je flaneert op de boulevard?

Cordoba

Forumguru
Wat is het nut van electrische auto (buiten een druk stadscentrum)?

Electrische auto's zijn zwaar, hebben een beperkte actieradius, en de milieuvervuiling is misschien nog wel extra groot: je hebt een accupack nodig dat meestal ook niet al te milieuvriendelijk wordt gemaakt, de stroom wordt opgewekt door steenkoolcentrales, die bovendien behoorlijk wat extra energie op moeten wekken, omdat er nogal wat verliezen optreden in het electrische net tussen de energiecentrales en de oplaadpunten. Het enige voordeel is dat de luchtkwaliteit in stadscentra beter zal worden, daar staat tegenover dat in de gebieden waar de centrales staan, de luchtvervuiling sterk zal toenemen, net als in de gebieden waar de energietoevoer voor de centrales ligt (denk aan de luchtvervuiling door schepen die de steenkool voor de centrales aan moeten voeren, en gevoelsmatig heb ik het idee dat er meer schepen moeten varen om steenkool aan te voeren voor de centrales dan olietankers voor een vergelijkbaar aantal autokilomers)

nee hoor we bulken straks van het plutonium, wat afgewerkt/afgevoerd moet worden, en wat te denken van al die zuren en andere rommel die in de accu`s zitten?
maar waaromnou niet het geluid van bijv een solex, hahaha dat zou relaxed zijn hahaha, en heel herkenbaar, of van een kever, das veel origineler,hahaha

JayBee

Nieuw lid
Als iedereen die onder de 120 km/u rijdt gewoon rechts blijft rijden kan ik er langs :laugh:. En die vrachtwagens moeten helemaal niet meer inhalen want die rijden allemaal dezelfde snelheid toch?

piair1982

Forumguru
Met zo een elektromotor trek je iedereen bij het stoplicht eruit. Vanaf 0 maximum koppel. Ik teken ervoor haha

Bovenaan Onderaan