Tiguan Allspace

Bakkertje

Forumguru
Het zal jullie allemaal niet ontgaan zijn dat ook VW met een verlengde Tiguan komt. (zou het door het succes van de Kodiaq komen??)
Dus voor de mensen die niet kunnen of willen wachten op hun beer, er komt een alternatief van VW.
Onderstaand artikel is een test waarin men zelfs spreekt over meer ruimte dan in een kodiaq..?
http://www.spiegel.de/auto/fahrberi...ie-20-zusaetzlichen-zentimeter-a-1154454.html

Maar ook van een vanaf prijs die 2000 euro boven een normale Tiguan ligt (in DE welteverstaan). Nu is een Tiguan op zich niet overdreven veel duurder dan een kodiaq en daarmee wellicht best een alternatief voor enkelen onder ons.
Volkswagen-Tiguan_Allspace-2018-1024-01.jpg

Ik vind het in ieder geval een gedegen alternatief voor een Kodiaq.
Als het goed is komt de auto in de herfst op de markt.`

Aanvulling:
maxresdefault.jpg

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Auto's worden in Mexico gebouwd en komen per boot naar Europa, waarschijnlijk Duitsland en van daaruit met de gebruikelijke transportmiddelen naar importeurs en garagebedrijven vervoerd. Dat is iets wat ook lange levertijden in de hand werkt :jaja: reken sowieso minimaal op 2 maanden extra t.o.v. een normale Tiguan ;)

leon-cupra

Forumguru
Was toch al veel langer gekend dat er een 7-zitter ging aankomen. Waarom zou vw deze niet lanceren, ze hebben toch het platform ervoor. En uiteindelijk zijn er nog steeds klanten die niet gezien willen worden in een skoda :fool:

Bakkertje

Forumguru
Op de Duitse VW site is de Allspace versie nu ook te configureren.
De vanafprijs ligt 3500 euro (in Duitsland) hoger dan voor een normale Tiguan:
https://www.volkswagen.de/de/models/tiguan-allspace.html

Aardig detail is dat de Allspace instapper niet de 125 pk TSI krijgt maar een 150 pk variant..
En dat deze motor met een handgeschakelde 6 bak geleverd wordt in DE ..

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Ik vraag me af: die idioot lange levertijden voor de Kodiaq, komt dat niet doordat men nu met deze VW-versie komt (en dus veel componenten zal moeten delen met de concurrent van eigen huis)?

Bakboord1

Forumguru
De levertijd van een normale Tiguan is de helft of minder dan van een Kodiaq. Vraag me af wat er gebeurd met de Karoq qua levertijd en de impact op de andere modellen.

Pendragon

Donateur
1 ding vind ik wel mooier bij de Tiguan: de ronding van de wielkast. Die is mooi rond mee met het wiel. Was me eerder nog niet zo erg opgevallen, maar nu ik ze boven elkaar zie, valt dat gelijk op.

• Leuk
Waarderingen: Okki

Bakboord1

Forumguru
Persoonlijk vind ik de Tiguan een stukje mooier dan de Kodiaq. De all-Space wordt al iets meer een Passat op hoge poten net zoals de kodiaq meer een hoge superb is. Maar rationeel gezien is de kodiaq de beste keuze van de drie voor mij als (toekomstig) leaserijder.

Rayzman

Actief lid
Als ik ongeveer dezelfde spec als de kodiaq probeer te configureren ga ik er toch een paar duizend overheen en dan kan ik niet eens een dsg nemen.

Bakkertje

Forumguru
In Amerika heet de allspace gewoon de tiguan en is de atlas de grote broer, zeg maar formaat Q7 / sharan.
De tiguan zoals wij die kennen wordt daar helemaal niet verkocht..

CDK

Forumguru
Die Atlas vind ik vanaf de zijkant gezien gruwelijk lelijk, die knik omhoog bij het achterste ruitje is een afknapper, net als bij de Ateca.

LT83

Forumguru
1 ding vind ik wel mooier bij de Tiguan: de ronding van de wielkast. Die is mooi rond mee met het wiel. Was me eerder nog niet zo erg opgevallen, maar nu ik ze boven elkaar zie, valt dat gelijk op.

Precies wat ik dacht bij het zien van de foto's. In het begin moest ik ook nog erg wennen aan het front van de Tiquan, maar inmiddels vind ik hem eerlijk gezegd wat stoerder dan de Kodiaq.

Edwin83

Senior Member
Die wielen zijn ook veel te klein, als je die kasten moet opvullen mag je wel 22 inch monteren. Het is verder een echte "amerikaan" geworden. In mijn ogen te groot en te lomp.

Pendragon

Donateur
Klopt dat daar grote wielen onder moeten, maar de vorm in combinatie met de wielen blijft apart, omdat normaal de wielkast ook rond is. Nu is dat niet zo.

• Leuk
Waarderingen: CDK

SuperBeeb

Forumguru
Volgende stap van VW is een 4 deurs Tiguan coupe...zouden ze ook nog een cabrioversie gaan bouwen? Of een off-road coupestationcabrio? :D

Bovenaan Onderaan