Tijd voor iets nieuws

DeNnZ

Forumguru
Hallo allen,

In een ander topic had ik al aangegeven op zoek te zijn naar een andere auto als vervanger van onze SII. Gezien ik vanaf het komende jaar van baan verander, is het voor ons niet meer nodig om 2 diesels voor de deur te hebben, dus kunnen we er één weg doen. Inmiddels hadden we besloten dan de SII (privé auto) ruimte gaat maken voor een benzine auto en dat de Volvo V40 (zakelijke auto) ergens volgend jaar ruimte gaat maken voor een SUV-achtige diesel, hierbij is de Kodiaq een grote kanshebber!

Enfin, de zoektocht bracht ons in eertse instantie naar een mooie OIII 1.4T DSG met alles erop en eraan.
Proefrit gemaakt en onderhandeld, maar helaas konden we niet tot elkaar komen voor wat betreft de prijs.
Zij wilde geen euro op de vraagprijs zakken en wij hadden op ons beurt weer een limiet gesteld wat we wilde gaan bijleggen.
Na deze toch wel teleurstellende ervaring, want ja, ik was toch best wel weg van de auto, zijn we opzoek gegaan naar andere kandidaten om de SII te gaan vervangen.
Tijdens een heerlijke lunch bij Van der Valk hebben we met de laptop op tafel onze zoektocht voortgezet.
We kwamen uit bij een Opel Insignia Sports Tourer 1.4T uitgerust met:
*Leder interieur
*Stoelverwarming
*Bi-Xenon adaptief
*19" LMVen
*Achteruitrij camera
*Voor en achter PDC
*TPMS (Tire pressure monitoring system (druk afleesbaar)
*Dimmende binnen & buitenspiegels
*8" touch full map nav en radio etc etc dinges
*AGR gecertificeerde comfortstoelen
*Dodehoek detector met baanwisselgebeuren (hij kijkt ook of er tot 70m achter de auto met hoge snelheid ingehaald wordt)
*Keyless
*Electrische Achterklep
*En ongetwijfeld nog wat dingen die ik vergeet..

Kortom een hele complete auto.

We zijn vrijwel meteen naar de dealer gereden (voorheen Stam Opel) en hebben een proefrit gemaakt.
Een heerlijke auto met mooie looks (vinden wij), compleet uitgerust en relatief weinig KM's.
We hebben diezelfde middag de knoop doorgehakt en de koop gesloten!
Over een week of twee kunnen we de auto ophalen en laten wij onze vertrouwde SII bij hen achter.

Hier wat plaatjes van de nieuwe auto:

Ondanks dat ik straks een Opel rijder ben, zal ik waarschijnlijk alsnog dagelijks hier 't forum checken, geen idee waarom maar dat zit er inmiddels aardig ingebakken en vind het gewoon erg leuk hier!

Greets!

Dennis

fanSkoda-VW

Forumguru
Ondanks dat ik straks een Opel rijder ben, zal ik waarschijnlijk alsnog dagelijks hier 't forum checken, geen idee waarom maar dat zit er inmiddels aardig ingebakken en vind het gewoon erg leuk hier!

Wel, je zegt het zélf: het is leuk hier en mss nog een mini Kodiaqje later?

kansberg

Forumguru
Gefeliciteerd! Een hele mooie Opel, dat vond ik al vanaf de eerste dag dat de Insignia op de markt kwam. Bij mij viel de Insignia destijds af vanwege het hoge gewicht (2.0 CDTi). Maar wat betreft 'looks' wint hij het van de SII Combi.

Ben benieuwd naar je ervaringen op termijn! Veel plezier en vooral veilige kilometers!

Cordoba

Forumguru
Dennis, ik ben benieuwd hoe je de slOpel straks gaat ervaren: ben je een lucky bastard en heb je er weinig problemen mee, of staat ie vooral in de garage. Ik heb zelf ooit een nieuwe slOpel gekocht, en alleen het feit dat die binnen de garantieperiode zo'n 100 keer terug geweest is naar de garage voor de meest bizarre mankementen (zo is bijv. tot 2 x de km-teller vervangen) en was ik volgens een monteur bij de dealer een uitzondering die pas na 60k km het blok in elkaar had liggen (het was het enige exemplaar dat hij kende dat de 60k had gehaald).

CDK

Forumguru
Gefeliciteerd met de aanschaf van jullie Insignia. Zonder meer een mooie auto, dashboard vind ik iets minder, maar dat is persoonlijk. Hopelijk vallen de problemen mee, ken 2 Opel rijders uit mijn kennissenkring en de verhalen die ik daarvan meekrijg zullen mij er van weerhouden er 1 aan te schaffen, maar VAG met z'n olieslurpende sjoemel auto's is ook niet alles natuurlijk ;) Veel veilige, plezierige en probleemloze kilometers toegewenst!

Niels83

Forumguru
Gefeliciteerd met je mooie auto.

Dennis, ik ben benieuwd hoe je de slOpel straks gaat ervaren: ben je een lucky bastard en heb je er weinig problemen mee, of staat ie vooral in de garage. Ik heb zelf ooit een nieuwe slOpel gekocht, en alleen het feit dat die binnen de garantieperiode zo'n 100 keer terug geweest is naar de garage voor de meest bizarre mankementen (zo is bijv. tot 2 x de km-teller vervangen) en was ik volgens een monteur bij de dealer een uitzondering die pas na 60k km het blok in elkaar had liggen (het was het enige exemplaar dat hij kende dat de 60k had gehaald).

Tsjah ik heb jaren in opel gereden nooit noenenswaardige problemen mee gehad. Dat jij een ruk auto had zegt natuurlijk niets over het merk.

En bestaat er ook een gelijkaardig forum voor Opel ?

Ja er is een redelijk groot opel forum, met veel kennis. Zo heb ik mijn opels zonder kennis van zaken steeds zelf kunnen repareren.

Cordoba

Forumguru
@Niels83 Dat het niet opgelost wordt, en dat ook consumentenprogramma's destijds aan diverse problemen een aflevering hebben gewijd, maar er eigenlijk geen enkele serieus antwoord, vanuit Opel-Nederland komt zegt denk ik wel iets. Dan is Pon zeer goed benaderbaar in vergelijking. Ook het feit dat bij de crisis zo'n 8 jaar terug o.a. in Brabant een heel groot deel van de Opeldealers zijn omgevallen zegt wel iets. Eén auto met problemen zegt inderdaad niet alles, maar geen enkele intentie om dit op te lossen, en als monteurs buiten de normale kanalen om aan geven, dat er met een complete serie van alles mis is....

Noord26

Forumguru
@Niels83 Dat het niet opgelost wordt, en dat ook consumentenprogramma's destijds aan diverse problemen een aflevering hebben gewijd, maar er eigenlijk geen enkele serieus antwoord, vanuit Opel-Nederland komt zegt denk ik wel iets. Dan is Pon zeer goed benaderbaar in vergelijking. Ook het feit dat bij de crisis zo'n 8 jaar terug o.a. in Brabant een heel groot deel van de Opeldealers zijn omgevallen zegt wel iets. Eén auto met problemen zegt inderdaad niet alles, maar geen enkele intentie om dit op te lossen, en als monteurs buiten de normale kanalen om aan geven, dat er met een complete serie van alles mis is....
Mijn ervaring met de Opel dealer is juist een stuk beter als van de lokale Skoda dealer. Om maar niet te spreken over Pon.

Mooie bak hoor! Bovendien nu interessant geprijsd vanwege de aankomende nieuwe Insignia.

Cordoba

Forumguru
@Noord26 Voor de duidelijkheid: ik beweer niet dat Pon het goed doet, maar als je van Pon antwoord krijgt op een brief, kun je nog het idee krijgen dat men in elk geval gelezen heeft wat je hebt te melden. Als je met een probleem Opel-Nederland benadert, krijg je eigenlijk nooit iets anders als een tekst die uitgekozen is uit de standaard antwoordteksten.

family man

Senior Member
Mooie auto in een mooie uitvoering! proficiat, ga ook eens kijken op opelforum.nl , prive ook een opel en kjk daar regelmatig, ook een levendige website.
ik neem aan dat je garantie hebt op deze auto gezien de leeftijd.
de m32 6 bak is berucht, dus luister goed of je iets hoort of voelt anders meteen melden!
ligt aan de lagers, er is een modificatie voor maar revisie is dan noodzakelijk.

Niels83

Forumguru
@Noord26 Voor de duidelijkheid: ik beweer niet dat Pon het goed doet, maar als je van Pon antwoord krijgt op een brief, kun je nog het idee krijgen dat men in elk geval gelezen heeft wat je hebt te melden. Als je met een probleem Opel-Nederland benadert, krijg je eigenlijk nooit iets anders als een tekst die uitgekozen is uit de standaard antwoordteksten.

Jah als je antwoord krijgt.

Heb het na tig telefoontjes en 3 brieven opgegeven. En de 400 euro maar zelf betaald..

Als je een slechte ervaring zet zich dat in je geheugen vast. Maar bij elk merk gaat er wel eens een model fout, en bij alle grote bedrijven is de klant geen koning.

Ik lees hier ook veel bekende problemen die niet worden opgelost, maar dat zijn dan wel vaak problemen die bij 3 of 4 merken voorkomen. Ik denk aan kromtrekkende schijremmen, olie lekkende motoren ed.

Nou, als echt een miskoop wil doen, moet je voor de Insignia gaan. Zou heel goed naar de airco kijken en VOORAL ruiken. Deze auto stinkt zo erg dat wij de wagen hebben ingeruild. Ik heb zwart op wit van opel NL dat er problemen zijn met stank en dat die niet oplosbaar zijn voordat ze software aanpassingen klaar hebben. Alleen is er een constructiefout gemaakt, dus een sw. oplossing lijkt me niet mogelijk als oplossing. De warmtewisselaar hangt schuin in de auto waardoor condens in een bak blijft staan, dit gaat rotten en stinkt als de tering. Het ergste is het in najaar, winter en voorjaar, dus als het vochtijg weer is. En geloof me, dit is echt een tering lucht en niet eruit te krijgen. Succes ermee als je hem al gekocht hebt.

Betreft een 2.0 tdci uit 2014, ook een sportstourer. Nu Een Superb, prima auto!

Zelfs Opel NL wilde geen testrit rijden na herhaaldelijk verzoek vanuit de dealer! dat zegt genoeg lijkt me.

Btw: Ook Intellilink is een flut systeem, crashed regelmatug en raakt ook spontaan de persoonlijke instellingen kwijt. Doen ze trouwena ook niks aan.

Voor mijn NOOIT geen Opel meer!

Verstuurd vanaf mijn SM-P600 met Tapatalk

Laatst bewerkt:

SuperBartje

Forumguru
...en zo is er schijnbaar aan elke auto wel wat... Eigenlijk belachelijk voor de bedragen + bpm + btw die we er voor betalen.

Voor een Opel vind ik het het best geslaagde model sinds tijden.

@DeNnZ gefeliciteerd en veel veilige en probleemloze kilometers.

DeNnZ

Forumguru
Bedankt allen....
Ik heb eerlijk gezegd niet zo'd goed idee wat ik moet denken....
Ik heb nogal wat gegoogled maar niet veel kunnen vinden.
Hoe dan ook hoop ik gespaard te blijven van problemen, en als deze zich voordoen, dan graag in de 12 mnd garantie periode :-)

workel

Nieuw lid
bijna 3 jaar probleemloos gereden in een Insignia 2.0 Diesel als lease-auto, tot dat bij 205.000 km de kruk-as brak. Was 3 mnd voor einde lease contract, auto afgevoerd en niet weer gezien.
Rij nu in mijn 2de Audi A4, bevalt prima.

Kortom, herken mij niet in wat hierboven geschreven staat met problemen, hopelijk blijft jou dat gespaard.

Fijne kilometers

Bovenaan Onderaan