Tip voor PDA navigatie: iGO

LenK

Forumguru
Ik heb bewust voor een Skoda gekozen. Niet de massa achterna maar zelf kiezen op basis van kwaliteit-prijs/kwaliteit. Bewust kiezen is mijn motto en kudde's vermijd ik waar mogelijk (ik heb dus ook geen Senseo).

Daarom was ik op zoek naar een alternatief voor achter de Tomtom meute aanlopen. Navigon is goed maar erg traag. Destinator heb ik alleen in een oude versie kunnen testen.
Maar nu heb ik HET alternatief gevonden: iGO 2006. Nog niet in Nederland te koop helaas.

Het is een zeer goed, compact, snel route programma uit Hongarije (vlak bij Tsjechie).

iGO website

Frankie

Actief lid
je gaat de massa toch wel achterna, je rijdt immers in een VAG produkt !!! Als je de massa wilt vermijden moet je volgens mij ook niet meer in een Škoda rijden. Daarbij begrijp ik nog steeds niet waarom iemand een keuze zou maken om de "massa te ontlopen"..!?! Je hebt alleen geen Senseo omdat drie-kwart van Nederland er een heeft ? zucht.... Je kijkt dus ook geen voetbel, eet geen friet en staat nooit in de file ?!?! Je gaat alleen 's nachts naar het toilet en zet de kliko buiten net nadat de vuilnismannen zijn geweest !! Denk dat je nog wel meer moet doen dan alleen in een Škoda rijden en geen Senseo te hebben om de massa niet achterna te gaan !! snap sowieso niet wat daar het ultieme resultaat van zou moeten zijn. Ben ik wel een vreemde eend: Rij Škoda, heb wél een Senseo (welke ik weer nooit gebruik), kijk géén voetbal, en zet de kliko wel weer optijd buiten (alleen deze week niet /forum/images/graemlins/frown.gif )!! Oh ja, of oops, ik navigeer met Tomtom !!! Ik wil niet ze*ken, maar zeg toch zelf !!!??? Maar goed, succes met iGO 2006..!!! (alleen nog ff niet in Nederland, wel weer apart natuurlijk /forum/images/graemlins/crazy.gif )

Ps: je hebt vast een Apple !!! /forum/images/graemlins/yeah.gif (grapje natuurlijk)

Frankie

Actief lid
mij valt net jullie bijna identieke handtekening op:

LenK:
Beter één Škoda onder je kont dan 10 in de showroom !

Veejay:
Beter 1 Skoda voor de deur dan 10 bij de dealer.

Is dat toeval of is er sprake van een copycat ?? /forum/images/graemlins/smile.gif

deusjevo

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Frankie</font><hr />

mij valt net jullie bijna identieke handtekening op:

LenK:
Beter één Škoda onder je kont dan 10 in de showroom !

Veejay:
Beter 1 Skoda voor de deur dan 10 bij de dealer.

Is dat toeval of is er sprake van een copycat ?? /forum/images/graemlins/smile.gif

[/ QUOTE ]

En de datum dat jullie lid zijn geworden en ook nog eens het aantal berichten /forum/images/graemlins/722.gif

Lijkt mij tijd dat jullie je kmstanden eens afstemmen met elkaar /forum/images/graemlins/473.gif

LenK

Forumguru
Veejay ligt voor met zijn km.

@Frankie
Wat ik bedoel is dat zoveel mensen iets willen dat anderen ook hebben. Hebzucht, de angst om er niet bij te horen.
Bijvoorbeeld de concierge bij mij op de zaak. Rijdt alleen van huis naar de zaak en naar een subvestiging. In het weekend ligt ie thuis op de bank of in de tuin of hij zit in de kantine bij de voetbalclub. Op vakantie gaat ie met de bus naar Spanje en tegenwoordig met Onür air naar Turkije. Die moest en zou een TT GO hebben. Gewoon om de heb, want hij doet er geen z*k mee.

En die Senseo kwam ik op omdat er hier een keer iemand op bezoek kwam die mijn vrouw meewarrig vroeg "hebben jullie geen Senseo". Alsof we wereldvreemd waren, paria's.

En wat betreft kiezen is de term "kwaliteit-kwaliteit/prijs" belanrijk in mijn stukje. Bij de meest gekozen/gekochte producten is dat meestal niet het beste. Het is meestal het product met de beste marketing oftewel dat het meeste "dat wil/moet ik hebben" gevoel oproept.

Maar genoeg gefilosofeerd, het is hier het Skoda (=auto) forum.

Ik heb een Qtek 9090 met daarop TT5. Werkt ook perfect. Ik denk niet dat je iets moet kopen om niet achter de horde aan te lopen, maar je moet iets kopen omdat het goed werkt!

Met Vincent ben ik het helemaal eens. Je koopt iets omdat het goed werkt. TT heeft inmiddels echter wel een hoog -in-de-opel-astra-met-de-hele-familie-naar-de-ikea- gehalte. Overigens is daar niets mis mee, maar wat ik bedoel te zeggen is dat er veel mensen zo'n apparaat aanschaffen voor de 'heb'.

Ik rij zo'n 60.000 km/jaar en gebruik mijn TT hooguit 1x per week, alleen als het 'echt' nodig is.

Ik rij 45.000 km per jaar en gebruik mijn TT dagelijks. Iedere dag weer bij een andere klant.
Ik heb hem gekocht omdat het een mooi systeem is. Hetzelfde geldt voor de Senseo. Mooi systeem, alleen jammer dat ik geen koffie drink! /forum/images/graemlins/wink.gif
Het is nu eenmaal zo dat als iets goed werkt of goede eigenschappen of prijs/kwaliteit verhouding heeft meer mensen er een aan gaan schaffen.
Ik kan dan ook alleen zeggen: complimenten voor de bedenkers en marketeers van Senseo en TomTom!!!

Frankie

Actief lid
@LenK

</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />
@Frankie
Wat ik bedoel is dat zoveel mensen iets willen dat anderen ook hebben. Hebzucht, de angst om er niet bij te horen.
Bijvoorbeeld de concierge bij mij op de zaak. Rijdt alleen van huis naar de zaak en naar een subvestiging. In het weekend ligt ie thuis op de bank of in de tuin of hij zit in de kantine bij de voetbalclub. Op vakantie gaat ie met de bus naar Spanje en tegenwoordig met Onür air naar Turkije. Die moest en zou een TT GO hebben. Gewoon om de heb, want hij doet er geen z*k mee.

[/ QUOTE ]

Ik denk dat je hier ook niet zoveel punten mee scoort. Wat maakt t uit hoe en of iemand zijn TT alleen daarvoor gebruikt !? als de concierge nu een iGO had gehad, was het dan wel goed geweest ? ik heb b.v. 2 weken terug een Logitech programmeerbare afstandsbediening gekocht. Heeft verlichting, kan aan de PC, leert via Inet etc etc. Heb ik m al gebruikt ?? nee /forum/images/graemlins/smile.gif Hebbeding !! Maakt t toch niet minder goed ofzo. Voor mijn part had jou concierge ook zo'n ding, thumbs up zou ik maar zeggen. Ik gebruik mijn HP pda weer alleen voor TT, dan had ik weer een GO moeten nemen zeker.. Niet te zeer overal over nadenken. Er zijn nog 10.000 dingen waarmee ook jij achter de massa's aanloopt. Ik had niet weer willen reageren, maar die concierge opmerking vond ik persoonlijk niet zo geschikt.

ik rij ook +/- 80.000km/jaar met TomTom
&amp; wil niets anders !
op't werk komen collega's, met hun mooi, GROOOOT origineel navi systeem
me vragen waar ze "die" straat of gemeente ergens kunnen vinden ... whoehoehoehahahahaaaa
dus als je goede, betrouwbare navigeer-software zoekt ...
loop je beter (zoals je het schrijft) met de rest mee

greetzzz,
Erik

Natuurlijk is een Navsystem een hebbeding. Maar wel een erg leuke en soms ook verdomde handig. Zeker als je zoals ik het richtingsgevoel van een platgeslagen horzel hebt. Als je overigens gewoon rationeel op basis van prijs kwaliteit kiest, dan is een uitgeprint routekaartje of het 100.000 stratenboek toch voordeliger. Maar niet zo leuk en daar gaat het toch om in het leven? Ik zit te wachten op de nieuwe Mio Mitac 710. Met TMC en ik weet dat dat erg handig kan zijn. (is ook een voordeel t.o.v. die routekaartjes). Daarnaast zit er een telefoonmogelijkheid (BT) op. Ik weet overigens niet of dat laatste een succes is. Heb daarover zo mijn twijfels

Wullum

Actief lid
TomTom was nog leuk toen ze de Go dingetjes nog niet hadden uitgevonden, zij het soms wat buggy. Je moest het tenminste nog installeren op je PDA, met updates en configureren enzo. Beetje techie. Bij introductie van de Go en TTN5 ging dat er allemaal af, nix meer configureren of aanpassen, een meisjesinterface, etc. Beursnotering werd belangrijker dan kwaliteit.....

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Mastermind</font><hr />
Met TMC en ik weet dat dat erg handig kan zijn. (is ook een voordeel t.o.v. die routekaartjes).

[/ QUOTE ]
Houdt er rekening mee dat je voor TMC weer een antenne moet hebben. Ik zag bijvoorbeeld de "go" van Sony met TMC, daar zat een antenne bij die onder over de vooruit moest en dan ook nog langs de voorruitstijl omhoog (met zuignapjes nog wel). TT heeft TMC via telefoon en als extra dienst (=dokken).

Daarnaast zit er een telefoonmogelijkheid (BT) op. Ik weet overigens niet of dat laatste een succes is. Heb daarover zo mijn twijfels

[/ QUOTE ]
BT werkt denk ik wel goed, alleen moet je autostereo wel muten als je belt. Daar gaat het meestal mis (of weer extra draad naar stereo indien mogelijk).

@Frankie
Die concierge zat eerst wel bij zijn baas te zeuren of ie buiten het seizoen op vakantie mocht, want dan was het goedkoper voor hem. Dus zijn hebzucht had gevolgen voor anderen. Is wel de laatste keer geweest dat ie buiten het seizoen mag nadat ie liep te pronken met zijn TT GO 700.

Houdt er rekening mee dat je voor TMC weer een antenne moet hebben.

[/ QUOTE ]

Dat is nu precies waarom ik op de Mio 710 zit te wachten. Want daar zit hij standaard in het apparaat. Althans dat beweert men. Ik ben ook benieuwd hoe men dat dan heeft gedaan, mogelijk ook weer met een extra bijgeleverde antenne. Voordeel is dan in ieder geval dat je die niet meer los hoeft te kopen. Ik wil kijken of hij mogelijk onder de klep op het dashboard te monteren is. Dan werk ik een eventuele draad ook onder het dash weg.

nomad

Senior Member

Houdt er rekening mee dat je voor TMC weer een antenne moet hebben.

[/ QUOTE ]

Dat is nu precies waarom ik op de Mio 710 zit te wachten. Want daar zit hij standaard in het apparaat. Althans dat beweert men. Ik ben ook benieuwd hoe men dat dan heeft gedaan, mogelijk ook weer met een extra bijgeleverde antenne.

[/ QUOTE ]

Sorry dat ik je ff uit de droom help, maar de A701 heeft GEEN ingebouwde TMC en ik kan het weten, want heb er hier 2 liggen.
TMC kun je wel krijgen met een apart verkrijgbare TMC adapter die je tussen het voedingssnoer moet zetten en je hebt dan ook nog een TMC antenne die je ergens kwijt moet raken. Ga dan voor de E-Ten G500. Die heeft wel ingebouwde TMC. Daar is je headset de antenne voor TMC. Allen wachten ze daar nog op een patch zodat het geluid uit het apparaat komt ipv dan uit de headset.

nomad

Senior Member

FF opletten NOMAD er staat 710 de C710 om precies te zijn. De A701 is een ander type metPDA en telefoonfunctie. Deze is inderdaad al verkrijgbaar. De C710 daarentegen (evenals d c510) zal begin juni verschijnen. De verwachting is week 23

http://www.progress.nl/shop/detail.asp?Product_rg=%7B5B078BE9-6D33-44F3-9A4B-CD58D9833283%7D&amp;ref=kieskeurig

@Nomad: Hoe is het overigens met de snelheid van de A701 gesteld bij het berekenen. De oude MIO's waren nogal traag is dat bij deze beter?

[/ QUOTE ]

Inderdaad. Verkeerd gelezen. De 701 berekent zeer snel. Veel sneller als mijn Qtek 9100. In Tomtom en Miomap geen enkel probleem.

Bovenaan Onderaan