Tip voor PDA navigatie: iGO

higgy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: ErikSpeed</font><hr />

ik rij ook +/- 80.000km/jaar met TomTom
&amp; wil niets anders !
op't werk komen collega's, met hun mooi, GROOOOT origineel navi systeem
me vragen waar ze "die" straat of gemeente ergens kunnen vinden ... whoehoehoehahahahaaaa
dus als je goede, betrouwbare navigeer-software zoekt ...
loop je beter (zoals je het schrijft) met de rest mee

greetzzz,
Erik

[/ QUOTE ]
Ik mis je 'pointe' een beetje.
In mijn O2 zit een VDO MS5000/MR6000 met elk jaar een nieuwe Benelux-cd (soms 2x/jaar) en die stuurt me bijna nooit fout. Is een gemotoriseerd scherm, dus ik neem alleen het kleine frontje mee.
Wat is daar woeahahaha of onbetrouwbaar aan?

Daarnaast (dat zal je wellicht gerust stellen) heb ik een HP Ipaq 1940 'van de zaak' vanwege de email/bluetooth-capaciteiten ervan, en daar heb ik voor de gein TT5 op gezet en een Bluetooth-antenne bijgezocht. En ook DAAROVER ben ik tevreden, werkt prima. Alleen is het voor mij makkelijker m'n MR6000 even open te klappen dan die IPaq telkens te installeren.

't Is maar net wat iemand prefereert...

VEEJAY

Forumguru
Ik krijg via GPRS flitsmeldingen (van FLITSSERVICE) op tomtom binnen, je wil niet weten hoevaak ik gered ben. Kunnen die andere navi's dat ook?

Via gprs kun je ook tomtom traffic hebben alleen kost dat wel geld.

Als je de berichtgeving over de MIO C710 moet geloven leveren ze een jaar lang gratis flitsmeldingen. Hoe dat gaat geen idee. Mogelijk alleen statische lokaties. Zodra hij in het land is ga ik hem uitgebreid bekijken en geef ik de nodige info terug

VEEJAY

Forumguru
Voor tomtom is sowieso een statische lijst beschikbaar met alle vaste palen in de benelux (zie flitpaal.nu).

Mobiele controle kunnen met een update frequentie van minimaal 1 minuut via flitsservice worden ingeladen.

Goed nieuws. De Mio C710 inmiddels in mijn bezit. En wat denk je? De software is van I-go. Nederlandstalig. Werkt prima. Flitsmeldingen gratis op te halen van internet incl. de plekken waar regelmatig mobiele flitsers worden aangetroffen. Als je te hard rijdt in de buurt van een flitser gaat hij als een gek piepen. Rijd je legale snelheden dan waarschuwt hij met een bescheiden piepje. De TMC functie werkt goed met als enige nadeel dat hij altijd om de file heen wil, ook al staat er maar 1 km. Via Noordzee komen tegenwoordig ook de flitsers mee met TMC. Ik heb nog niet kunnen checken of dat ook op de MIO werkt.

LenK

Forumguru
In de vakantie 4000km genavigeerd (Nederland, België, Frankrijk en Spanje) met iGO op een Qtek G100 (PDA met ingebouwde GPS).
Dat is 100% goed bevallen. iGO blijft voorlopig mijn navigatie programma.

Heel wat beter dan vorig jaar ook zo'n 4000km in de VS met DomTom. Die liep elke dag meermaals vast. Moest PDA steeds resetten. En dat was natuurlijk steeds op het moment dat de routeplaning het hardst nodig was!

Qua bedieningsgemak vind ik het stukken beter dan TT, Navigon of Destinator. Het is ook het snelste programma op mijn vorige PDA (Pocket Loox 720).

Ik heb met Igo getest en ben tog weer terug bij TT. Igo geeft wat mij betreft nog te kort van te voren de afslagen aan. Tevens zijn de steminstructies nog niet 'je van het'.

Op vakantie ruim 4K met TT gereden. Geen enkele maal verkeerd gereden, altijd goed signaal en geen enkele crash. Perfect dus. (i.c.m. Qtek S100)

</font><blockquote><font class="small">Citaat: CombiDemarrage</font><hr />

Ik heb met Igo getest en ben tog weer terug bij TT. Igo geeft wat mij betreft nog te kort van te voren de afslagen aan. Tevens zijn de steminstructies nog niet 'je van het'.

[/ QUOTE ]

Snap ik niet. Op mijn Mio begint hij al 800 meter voor de actie te roepen dat er wat gebeuren moet. Wat is volgens jou te kort van tevoren? Dat van die steminstructie ben ik met je eens. Overigens is dat op te lossen. De sturing vindt plaats via Excel sheets. Dat is dus aan te passen. De stemmen kun je ook vervangen. Werkt ongeveer hetzelfde als bij TT.

Ik ga over 2 weken richting Spaghettiland. Dan kan ik hem echt goed uitproberen. Met name de TMC functie, want ik denk dat ik de ene Stau na de andere Stau ga tegenkomen.

LenK

Forumguru

[/ QUOTE ]
Het 2e ben ik met je eens. De stembestanden zijn wel eenvoudig te veranderen, maar dan is het nog niet goed omdat de stem te vaak en soms overbodig klinkt (als de weg waar je opzit overgaat in een snelweg dan hoef ik geen instructie "Rijdt de snelweg op over ....")

Maar je eerste opmerking over te laat waarschuwen kan ik absoluut niet beamen. iGO waarschuwt heel vroeg en daarna nog te vaak. Dus een afslag missen ofzo is onmogelijk.

Handig is ook (net als bij Navigon) die balk die in beeld verschijnt en steeds langer wordt naarmate de actie nadert.

Ik vindt niet dat hij tijdig waarschuwt. TT begint op ruim 2 km al met een 'let op' berichtje. Igo doet dit 800 mtr van te voren, trek daar nog de uitvoegstrook vanaf (ca. 200-300 mtr) en je houdt meestal ca. 500 meter over. Ik vindt dit niet fijn als ik met 140 uiterst links over een 4-baans weg rijd. Dan is die 500 mtr echt te weinig!

Tevens zijn de flitswaarschuwingen zonder hoorbare waarschuwing. Het is een mooi pakket alleen in mijn ogen nog niet ver genoeg uitontwikkeld.

Tevens zijn de flitswaarschuwingen zonder hoorbare waarschuwing. Het is een mooi pakket alleen in mijn ogen nog niet ver genoeg uitontwikkeld.

[/ QUOTE ]

Op de Mio is wel een geluidsignaal te horen een zeer heftige gepiep als je een flitser nadert en te hard rijdt. Een rustige piep als je onder de toegestane snelheid zit.

@CombiDemarrage:

Ook ik heb sinds een tijdje een Mio C710. Bij mij geeft het toestel op de snelweg 3 km vooraf aan dat er een afslag moet genomen worden. Als dat niet tijdig is ?
crazy.gif

Exciter

Administrator
Ik vind nergens op de website van igo, hoe je deze kan bestellen... Zijn ze daar een essentieel iets vergeten?

Exciter

Administrator
PM dan maar...

hoe dan ook, ik heb dus een qtek s200 pdaPhone en een bluetooth gps kastje. om daar mee te experimenteren is er software nodig. Sparen dus voor een goede. Maar tot dan? wie het weet...

Mistraller

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Exciter</font><hr />

PM dan maar...

hoe dan ook, ik heb dus een qtek s200 pdaPhone en een bluetooth gps kastje. om daar mee te experimenteren is er software nodig. Sparen dus voor een goede. Maar tot dan? wie het weet...

[/ QUOTE ]

Ik vond hem op de Qtek S200 niet echt soepeltjes lopen (ook na overclock), dus ik ben mooi bij tommie gebleven.

Mistraller

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Miguel</font><hr />

Mistraller,
Begrijp ik goed je dat je een TomTom gebruikt?
Wat zijn je ervaringen en welk model had je?

[/ QUOTE ]
Tomtom mobile 5.21 op een Qtek S200 PDA (Windows Mobile 2005)
En dat draait prima, mijn Qtek is overgeclocked op 226Mhz.
En zoals gezegd, iGO draait niet zo super, zelfs niet als ik de qtek op 252 Mhz zet. iGO heeft iets meer nodig voor de grafische weergave. Denk minimaal een processor van 300 Mhz of zo.

Bovenaan Onderaan