Vooral opletten op de distributie wissel: die moet óf om de 90.000 km óf als je te lang doet over die km's, moet ie elke 5-6 jaar vervangen worden. (materiaal slijt door de km's, vandaar de km-regel, en materiaal verdroogd/verouderd langzamer hand waardoor het gaat scheuren). Als je een auto zoekt, let op km-stand en datum dat de distributie is vervangen (bij 2003 t/m 2006 moet ie al minstens één maal zijn vervangen). Dit geld dus voor de benzinemotoren(1.4 16V) met distributieRIEM, en zijn een paar blokken met een ketting en daar is het iets anders. Verder is van belang dat niet alleen de riem zelf maar ook de spanner en de rollen vervangen worden, soms wordt een paar tientjes bespaard door alleen de riem zelf te vervangen, en dan loopt de motor een jaar later alsnog in elkaar, doordat de spanrol niet meer behoorlijk werkt. Ander ding: het is geen voorschrift, maar algemeen wordt de waterpomp gelijk vervangen bij een distributiewissel. Als je dat gelijk doet, kost het je eigenlijk alleen de kosten van de pomp zelf (ordegrootte 50 euro), moet het later apart en kost het je honderden euro's aan arbeidsloon, omdat de complete distributie los moet, om erbij te komen. Check dus of bij de distributie ook de waterpomp vervangen is. (waterpomp gaat bijv. typisch iets van 150.000 km mee, dus vaak tussen distributiewissels in, als je 'm niet meevervangt.
Verder gaat er vanaf 2003 soms een steekbobine kapot, maar dat is een kwestie van andere erin en rijden (wel ook de bougie checken op schade), dat zijn allemaal zaken onder de 100 euro, als je die pech hebt, dus geen mega schadepost. Verder even opletten welke maat velgen eronder liggen: origineel zowel met 14" als met 15" geleverd.
(voor de rest niet zo belangrijk, maar het is wel makkelijk als bijvoorbeeld banden ook passen op je velgen)
Overigens de 1.4 16V is in te delen in 2 soorten: de 75 pk versie en de 100 pk versie (van beiden zijn er verschillende motorcodes door de verdere ontwikkeling van het blok).