Indien het financieel haalbaar is zou ik voor een Superb gaan. Niet dat deze beter is dan een Octavia, maar je rijdt een klasse 'hoger', wat het ook waard is voor deze of gene. Destijds stuitte ik in mijn zoektocht naar een Octavia op de Superb en zo is het allemaal begonnen. Wat betreft kosten zal het hooguit om twee of drie tientjes per maand zijn dat je met een Superb duurder uit bent. Dat moet je er voor over kunnen en willen hebben, dat is aan ts.
Eerdaags wissel ik van werkplek en kan op de fiets naar m'n werk, want 1200 meter
. De Superb diesel zou dan stil komen te staan wat natuurlijk eeuwig zonde zou zijn. Wij hebben besloten dat mijn vrouw de Superb gaat rijden voor haar werk (26,5 km. heen en vv terug) en de Peugeot 107 erbij houden voor 'het geneuzel rond het dorp.' Bovendien is het voordeliger wat betreft brandstofkosten.
Zij heeft er geen bezwaar tegen en vind het stiekem wel erg leuk, al zal ze dat nooit met zoveel woorden zeggen. (Ze rijd dan in een grotere en jongere auto dan haar baas
).
Vind het zelf wel erg jammer dat ik dan niet zoveel meer in de Superb zal rijden, het blijft op één of andere manier toch elke keer weer een 'cadeautje' om in de Superb te mogen sturen.