Toch maar weer Skoda

Noord26

Forumguru
Nogmaals: dan heb je duidelijk je mening vooraf al klaar gehad voordat je er mee ging rijden. Wij stapten van een F2 naar een S2 over en ik kan jou mening totaal niet relativeren.

Onderaan de streep gaat het over het verschil tussen een O2 en een S2. Dan zou het helemaal een makkelijke keuze zijn voor hetzelfde budget.

Canon-Eye

Forumguru
Nogmaals: dan heb je duidelijk je mening vooraf al klaar gehad voordat je er mee ging rijden. Wij stapten van een F2 naar een S2 over
Wie heeft hier nou zijn mening al klaar, zei je? ;)

Bij ons ging de overstap van een O2 combi (bijna 3,5 jaar gehad) naar de Fabia.

Budget was op dat moment op zichzelf totaal geen issue - maar mede omdat we al die ruimte met z'n 2en totaal niet nodig hebben, was de Superb de eerste die afviel. En omdat mijn vrouw zich vanaf de eerste meter in de Fabia (nog) iets beter op haar gemak voelde dan in de O2c - waarmee ze overigens ook zonder problemen de stad in ging, al is Assen dan geen Rotterdam - hebben we daarvoor gekozen. En vervolgens zijn we binnen dat aanbod uitgekomen bij de Greenline (met de nodige luxe extraatjes, dat dan weer wel) vanwege de lage kosten per jaar, aangezien ik toen nog niet precies kon overzien hoe de inkomstensituatie er na mijn ophanden zijnde pensionering.

Inmiddels weet ik dat wel - maar toch komt er geen Superb. Als de komende caravan-experience daartoe aanleiding geeft, zal er iets sterkers moeten komen, maar dan zaldat eerder een Octavia zijn, ofmisschien een Yeti. Gaan wewel weer proberen dan...

Noord26

Forumguru
Jammer dat je alleen het stukje dan citeert waardoor heel de posting met onderbouwing geen nut meer heeft. En er een betoog van maakt wat het raakvlak (waarom geen S2 nemen ipv een O2 voor nihil minder vaste lasten?) grotendeels mist. Het gaat nu alleen over wat jou vrouw voelt in een bepaalde auto. Dat heeft niets te maken waarom de TS niet voor een S2 zou kunnen gaan ipv een O2.

Wens de TS veel suc6 met de speurtocht.

Laatst bewerkt:

ElScorpione

Forumguru
De topic starter heeft nu een Astra en wil naar Octavia. Waarom dan een superb adviseren? Ok, het is een grote mooie wagen, maar in mijn beleving is een Octavia meer dan groot zat. Zeker met twee kinderen. De S2 kan interessant zijn, vooral om de afschrijving volgens mij iets hoger ligt dan een Octavia. Succes met je keuze!

Canon-Eye

Forumguru
Nee @Noord26, jij miste kennelijk het punt in mijn eerste post hierboven waar het mij in de kern om ging, namelijk de goede raad aan de TS om vooraf wel even te kijken of de eventuele partner er ook net zo lekker in zit en rijdt. Als je voor dezelfde kosten een grotere auto kunt rijden, wil toch dat niet bij voorbaat zeggen dat je dat dan ook moet doen...
Dus naast succes bij de speurtocht wens ik hem tevens wijsheid bij de uiteindelijke keuze.

jered

Lid
Hahaha superb élégance business is wel meer dan €15000. Hebben ze ook 1.4tsi of raden jullie me dat niet aan. Maar ik denk dat ik meer dan genoeg heb aan een octavia met 2 kids

jered

Lid
Me vrouw vind geen enkele auto een probleem. Me ouders hebben een lexus LS en daarmee gaat ze vaak lekker winkelen

Cordoba

Forumguru
Er is overigens nog een reden om voor de Octavia te gaan: de O3 is al een poosje op de markt, en ook de eerste O3 occasions moeten te vinden zijn. Dat betekent dat de laatste O2's een stuk in prijs naar beneden zijn gegaan. Aan de andere kant: de nieuwe Superb zit er wel aan te komen, maar is er nog niet, dat betekent dat de prijzen van een Superb wel iets gezakt zullen zijn, maar als de eerste nieuwe S3's in het straatbeeld verschijnen zal ook de S2 verder in prijs zakken.

deVerhuizers.nl

Actief lid
@jered In een ander draadje ben ik ook op zoek naar een nieuwe Octavia in dezelfde prijsklasse.
@Maarten bood hierin zijn auto aan, die aankomende week wordt vervangen door een nieuwe. Volgens mij een auto die perfect past, helaas voor mij geen btw-auto, dus niet echt een optie, maar wellicht voor jou wel.

Ik zou even een pb sturen naar maarten om wat meer info te vragen.

kansberg

Forumguru
Indien het financieel haalbaar is zou ik voor een Superb gaan. Niet dat deze beter is dan een Octavia, maar je rijdt een klasse 'hoger', wat het ook waard is voor deze of gene. Destijds stuitte ik in mijn zoektocht naar een Octavia op de Superb en zo is het allemaal begonnen. Wat betreft kosten zal het hooguit om twee of drie tientjes per maand zijn dat je met een Superb duurder uit bent. Dat moet je er voor over kunnen en willen hebben, dat is aan ts.

:ot: Eerdaags wissel ik van werkplek en kan op de fiets naar m'n werk, want 1200 meter :bloos:. De Superb diesel zou dan stil komen te staan wat natuurlijk eeuwig zonde zou zijn. Wij hebben besloten dat mijn vrouw de Superb gaat rijden voor haar werk (26,5 km. heen en vv terug) en de Peugeot 107 erbij houden voor 'het geneuzel rond het dorp.' Bovendien is het voordeliger wat betreft brandstofkosten.
Zij heeft er geen bezwaar tegen en vind het stiekem wel erg leuk, al zal ze dat nooit met zoveel woorden zeggen. (Ze rijd dan in een grotere en jongere auto dan haar baas :D).
Vind het zelf wel erg jammer dat ik dan niet zoveel meer in de Superb zal rijden, het blijft op één of andere manier toch elke keer weer een 'cadeautje' om in de Superb te mogen sturen.

kansberg

Forumguru
@Octavia32 : Yes! Dit jaar (weer) België. 'Slechts' 350 kilometer. We hadden zuid Frankrijk gepland, maar onze vakanties 'matchen' slechts twee weken en heb dan geen zin om 4 of 5 dagen onderweg te zijn. Dus relatief dichtbij geboekt op een camping waar we goede ervaringen hebben. We proberen nog wel in het voor of naseizoen een weekje, of hopelijk iets langer weg te kunnen met de caravan, waar naar toe is nog niet duidelijk. Maar met de Superb!

jered

Lid
Mijn voorkeur is toch een oct2 maar ik zal toch met een schuin oog kijken naar een superb elegance buss

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan