@Trangelang jij bent toch net voor mij geweest met tuning bij TVS, toch?
Met mijn auto zijn ze zelfs 2 dagen bezig geweest. Eerste dag een uur of 6, en de tweede dag een paar uurtjes.
Ik heb eigenlijk nooit erop gelet, maar nu ik je filmpje zie, zal ik het zelf ook een uit gaan proberen.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook steeds meer 'perikelen' ervaar met de O3... Althans ik stoor me aan enkele zaken.
Niet dat ik je topic wil 'hijacken', maar wil even jou ervaring over het volgende, omdat je met zowat identieke setup rijdt;
Zodra ik op een rood verkeerslicht af kom gereden en rustig rem (tot hij ongeveer in zijn 2e versnelling zit), en het verkeerslicht springt plotseling op groen, en ik wil weer gaan versnellen, duurt het even voordat er weer kracht opgebouwd wordt door de motor, en zodra de kracht er komt, lijkt het alsof je een duw in de rug krijgt. Zoiets van 'when the turbo kicks in'.
Bovenstaande heb ik ook zodra ik in een woonwijk met veel verkeersdrempels rijd. Als ik een drempel heb genomen in de 1, en weer wil versnellen, wordt dezelfde duw in de rug gevoeld.
Nog zoiets; kom ik op een rood verkeerslicht afgereden, begin ik rustig aan te remmen. De bak schakelt naarmate de snelheid gelijkmatig in versnellingen terug. Maar als de bak naar de 1e versnelling terugschakelt, lijkt het alsof letterlijk het anker even uitgegooid wordt. Erg merkbaar dat hij dan even extra geremd wordt door de lagere versnelling die ingeschakeld wordt.
Bovenstaande punten vind ik erg irritant te noemen. Hoe ervaar jij dit?
Ik ga ook in de manual stand kijken hoe de auto dan reageert.