Cyberbob
Lid
Tsja, what can I say.
Ieder zo zijn eigen ervaring natuurlijk.
I love TG (ik heb een abo op hun glossy) maar desalniettemin ga ik graag af op m'n eigen bevindingen :aangenaam:
Van de week nog even bij de Shell langs geweest (Duitsland) en daar een volle tank V-Power 100 octaan erin gekieperd.
Zekers weten dat dat ritje richting m'n thuishonk een stuk prettiger verliep :winkie:
As I said before: soepeler, beter doortrekken in de versnellingen, alerter reageren op het gas, gewoon een blok dat beter bij de les is.
For the record: ik heb NUL aandelen in Shell :grin:
Ik heb vroeger het genoegen gehad motoren te testen.
Potente motoren welteverstaan.
En daar ging steevast het hoogste octaan in van een A-merk, enkel en alleen al om het uiterste uit zo'n blok te kunnen peuteren.
Resumerend: een hoger octaangehalte maakt wel degelijk verschil, deels is dat meetbaar, deels is dat gevoelsmatig.
Ieder moet voor zich uitmaken waarvoor ie kiest.
Standaard gaat er bij mij 98 in en als ik eens de zin ernaar heb staan, dan trakteer ik 'm op wat lekkers
Ow ja, ik heb ook een maatje (we carpoolen naar onze werkgever in Duitsland) en die heeft ook een Focus ST in Electric Orange (niet dat de kleur ertoe doet maar ik vermeld het om aan te geven dat hij een échte petrolhead is). En ook in deze potente 5-cylinder is het verschil in octaan zeker merkbaar.
Ieder zo zijn eigen ervaring natuurlijk.
I love TG (ik heb een abo op hun glossy) maar desalniettemin ga ik graag af op m'n eigen bevindingen :aangenaam:
Van de week nog even bij de Shell langs geweest (Duitsland) en daar een volle tank V-Power 100 octaan erin gekieperd.
Zekers weten dat dat ritje richting m'n thuishonk een stuk prettiger verliep :winkie:
As I said before: soepeler, beter doortrekken in de versnellingen, alerter reageren op het gas, gewoon een blok dat beter bij de les is.
For the record: ik heb NUL aandelen in Shell :grin:
Ik heb vroeger het genoegen gehad motoren te testen.
Potente motoren welteverstaan.
En daar ging steevast het hoogste octaan in van een A-merk, enkel en alleen al om het uiterste uit zo'n blok te kunnen peuteren.
Resumerend: een hoger octaangehalte maakt wel degelijk verschil, deels is dat meetbaar, deels is dat gevoelsmatig.
Ieder moet voor zich uitmaken waarvoor ie kiest.
Standaard gaat er bij mij 98 in en als ik eens de zin ernaar heb staan, dan trakteer ik 'm op wat lekkers
Ow ja, ik heb ook een maatje (we carpoolen naar onze werkgever in Duitsland) en die heeft ook een Focus ST in Electric Orange (niet dat de kleur ertoe doet maar ik vermeld het om aan te geven dat hij een échte petrolhead is). En ook in deze potente 5-cylinder is het verschil in octaan zeker merkbaar.