Topsnelheid met O2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tsja, what can I say.

Ieder zo zijn eigen ervaring natuurlijk.
I love TG (ik heb een abo op hun glossy) maar desalniettemin ga ik graag af op m'n eigen bevindingen :aangenaam:

Van de week nog even bij de Shell langs geweest (Duitsland) en daar een volle tank V-Power 100 octaan erin gekieperd.
Zekers weten dat dat ritje richting m'n thuishonk een stuk prettiger verliep :winkie:
As I said before: soepeler, beter doortrekken in de versnellingen, alerter reageren op het gas, gewoon een blok dat beter bij de les is.

For the record: ik heb NUL aandelen in Shell :grin:

Ik heb vroeger het genoegen gehad motoren te testen.
Potente motoren welteverstaan.
En daar ging steevast het hoogste octaan in van een A-merk, enkel en alleen al om het uiterste uit zo'n blok te kunnen peuteren.
Resumerend: een hoger octaangehalte maakt wel degelijk verschil, deels is dat meetbaar, deels is dat gevoelsmatig.
Ieder moet voor zich uitmaken waarvoor ie kiest.
Standaard gaat er bij mij 98 in en als ik eens de zin ernaar heb staan, dan trakteer ik 'm op wat lekkers :yeah:

Ow ja, ik heb ook een maatje (we carpoolen naar onze werkgever in Duitsland) en die heeft ook een Focus ST in Electric Orange (niet dat de kleur ertoe doet maar ik vermeld het om aan te geven dat hij een échte petrolhead is). En ook in deze potente 5-cylinder is het verschil in octaan zeker merkbaar.
 

sitechris

Donateur
Weet je wat trouwens nadeel is van V-power 100 octaan? Het is fors duurder dan het minstens zo goede (zo niet betere) Aral Ultimate 102 Octaan.
 
T.o.v. van de 98'er zit er sowieso meestal al 15 cent per L. verschil in.
Aral heeft ook mijn voorkeur trouwens want ik passeer altijd dat tankstation en langs de Shell kom ik niet zovaak.
Daarvoor moet ik doelbewust gaan rijden :)

Maar ik begrijp hieruit dat je ook ervaring hebt met de Hi-End brandstoffen die de verschillende merken aanbieden.
Ik heb even naar je Sign-Off gekeken en ik neem aan dat je een Edition 30 hebt met het S3 blok?
Zo ja dan kan het niet anders dan dat jij een behoorlijk verschil in loopcultuur merkt als je een hoger octaangehalte erin gooit.
 

sitechris

Donateur
Ik heb gewone GTI/RS blok. Ik merk hogere octaan (102 vs 98 overigens nauwelijks. Iig niet op de stopwatch). 95 heb ik nog nooit getankt, dus ik zou niet weten hoe dat rijdt ;)
 

LT83

Forumguru
Vandaag even in Duitsland geweest met de Octavia, heerlijk kunnen cruisen op de A57. Een maatje van mij met zn Focus ST Bluefin was ook mee.
Ik denk dat er misschien nog wel een enkele km bij zou kunnen komen maar ik kwam vandaag tot 263 km/h op de GPS. (270+ teller)
Kortom nog even gebruik gemaakt van de zomenbanden, volgens week gaan de winterbandjes er weer onder en dan zijn zulke snelheden natuurlijk niet meer
aan de orde.
 

andrehj

Forumguru
Zijn er geen winterbanden dan met W of Y snelheidscodering dan? Met codering V (tot 240 km/h) is in ieder geval geen enkel probleem meer (die liggen er bij mij onder, en kon ik zonder problemen, vertraging of extreem hoge prijzen bestellen).
 

LT83

Forumguru
Volgens mij heb ik een H codering op mijn Michelin Pilot Alpins. Dat wil zeggen tot 210km/h.
Als ik aan een nieuw setje toe kom dan zal ik mij eens orienteren op de mogelijkheden. Al vind ik het belangrijker om in de winter gewoon goede grip te hebben
bij gevaarlijke winterse omstandigheden als dat ik misschien een keer op een droge winterdag op de autobahn hoge snelheiden kan rijden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan