Traaaaage gaspedaal response

Ik vind de Karoq slecht reageren op het gaspedaal , met name als ik vanuit stilstand weg rijd. Voor mijn gevoel gebeurt er de eerste 5 cm indrukken van het gaspedaal weinig. Is daar wat aan te doen?

JeSko

Forumguru
Ik weet niet of dat normaal is, en 5 cm is naar mijn gevoel wel heel veel marge. Maar ik weet dat vorige generaties nogal eens werden voorzien van de zogehete Audi throttle mod, dan word dacht ik de Audi software naar het gaspedaal respons geupload waardoor je snellere respons hebt, maar veel kennis heb ik daar niet van.

Weet jij @Antera of dit nog een mogelijkheid is?

Goedemorgen,

Ik neem aan dat de skoda dealer dat niet voor me doet en dat dit ook geen snelle optie is via ODBeleven?

EdK

Forumguru
Het was nog vroeg voor @Antera maar normaal schrijft hij een tekst dat het mogelijk is en dat je maar contact met hem moet opnemen
Van je dealer hierin moet je zeker niets verwachten....

Het was nog vroeg voor @Antera maar normaal schrijft hij een tekst dat het mogelijk is en dat je maar contact met hem moet opnemen
Dan komt dat later op de dag wellicht nog :giggle:

wat de Audi throttle mod betreft: daar lees ik ook minder positieve dingen over, o.a. dat andere functies na de mod niet meer, of anders werken

Rallye

Forumguru
Oh, welke dan? Ik herinner me dat meer van het verhogen van de volt-grens voor de accu om start/stop te omzeilen.

Tees

Donateur
Ik heb me daar ook wel eens in verdiept, en voor de O2 zou iig de cruisecontrol ermee op kúnnen houden. Maar dat is wel een paar generaties geleden t.o.v. de Karoq ;)

Problemen met de cruise control komen vaak voorbij, maar ook dat de koplampen niet meer meedraaien, error meldingen van motor en remmen. Of dat alleen voor oudere modellen geldt weet ik niet. Wat ik gevonden hebt komt ook uit VW fora.

MacRembrandt

Forumguru
Volgens mij was er bij de “Audi-aanpassing” mogelijk iets met de ABS.

Maar je kunt het ook “los” configureren (met OBDEleven):
Gasresponse

44 module (steering assist)

Security access: 19249

Adaptations

Select channel: 'Driving profile switchover'

Change from 'Incremental: controlled over time' to 'Direct: controlled over threshold value'

Wel effe checken. Bovenstaand is van een VW. Skoda kan iets anders zijn.

MacRembrandt

Forumguru
Snap ik ook niet. Maar het werkt wel.

En ik zag net dat ik deze gebruikt heb op m’n Octavia, dus op een Skoda.
(1.6TDi automaat)

Net geprobeerd, om de security access in te kunnen vullen moet je natuurlijk weer de pro versie hebben…..:tongue:

Nog ff een update : de auto is afgelopen vrijdag gekeurd .
Ik had mijn vriendin een uitdraai meegeven van OBD eleven met de aantekening dat een bepaalde storingsmelding ( sensor 1 voor neutrale stand kortsluiting met plus - sporadisch en sensor 1 voor neutrale stand - sporadisch ) steeds terugkwam na wissen van de vorige meldingen.
Het bleek dat de kabel van de neutraal sensor door verkeerde montage doorgesleten was en kortsluiting veroorzaakte.

Het is gerepareerd en behalve dat het start-stop systeem weer funktioneert reageert de auto nu een stuk beter op het gasgeven bij het vanuit stilstand wegrijden. Het bokkerige is weg en ik kan weer vloeiend wegrijden. Waar is dat happy icoontje? O hier :giggle::giggle::giggle::giggle:

Bovenaan Onderaan