Trekhaak kosten

herbiek

Senior Member
Effe gecheckt op Skoda.be en daar staat prijs van afneembare trekhaak op 479.99€ in de car-configurator, moet thuis eens op factuur kijken maar denk dat het ook prijs is die ik betaald heb en niet die 460e zoals in eerder post vermeld

Het lijkt er op dat het plaatsen van een (afneembare) trekhaak in Belgie een stuk goedkoper is.. Is het uurloon daar zoveel lager? Er zal evenveel werk aan de auto verricht moeten worden neem ik toch aan.

Overigens hoorde ik niet zo lang geleden dat de trekhaak dichtheid in Nederland een van de hoogste van Europa is.. (zo'n 40 procent)...

Bastiaan

Nieuw lid
Zijn jullie ook bekend met www.trekhaakshop.nl. Die jongens hebben scherpe prijzen voor een trekhaak.
Verder vroeg ik me af of een vaste trekhaak nog een probleem kan opleveren met de park distance control op de O2? Ziet dat systeem de trekhaak ook als een obstakel?

herbiek

Senior Member
Ik weet niet waar Ede ligt maar ik heb de indruk dat een trekhaak of andere werken aan een wagen, behalve SGI, een pak duurder zijn in Nedreland dan bij ons in België. Als je niet te ver woont kan je misschien eens een offerte vragen in Vlaanderen.

Als ik de auto prive had aangeschaft was dat misschien een optie.. maar het is een leaseauto en daarnaast ligt Ede ongeveer 1,5 uur rijden van Vlaanderen (in het midden van Nederland)..

Bedankt voor je suggestie..

Mark

Banned
Voor de trekhaak van mijn Roomster kwam ik in Nederland goedkoper uit dan hier in België.
Een vaste trekhaak van Skoda was in Nederland goedkoper tegen over een aftermarket trekhaak van Bosal in België.
Bij aankoop en plaatsing zat ik in Nederland ruim 100€ goedkoper.
Door een krappe agenda toch maar gekozen voor de trekhaak van Bosal, maar moest ik tijd hebben gehad had ik zeker een afspraak gemaakt met een Nederlandse Skoda dealer.

Zijn jullie ook bekend met www.trekhaakshop.nl. Die jongens hebben scherpe prijzen voor een trekhaak.
Verder vroeg ik me af of een vaste trekhaak nog een probleem kan opleveren met de park distance control op de O2? Ziet dat systeem de trekhaak ook als een obstakel?

Alleen een trekhaak is geen probleem, die ziet de PDC niet.
Als ik het goed begrepen heb, is het mogelijk om de achter PDC automatisch uit te laten schakelen indien er iets in de stekkerdoos is aangesloten

japiejo5

Actief lid
Ben ook op zoek naar een trekhaak...en heb ook gekeken op trekhaakshop.nl

Voor de 02 kost de trekhaak ongeveer
100euro ex btw + kabelboom 13polig (81 exBtw)

Ben ik dan klaar qua kosten???

Bastiaan

Nieuw lid
Wat materiaal betreft ben je er dan volgens mij. Ik vraag me alleen af in hoeverre je in staat bent om het dan zelf aan te sluiten i.v.m. het canbus systeem.

japiejo5

Actief lid
Wat materiaal betreft ben je er dan volgens mij. Ik vraag me alleen af in hoeverre je in staat bent om het dan zelf aan te sluiten i.v.m. het canbus systeem.

ok ok.//aanslutikosten komen er nog bij,.maar hoeveel kunnen die nou zijn.
stel ik kom met die spullen bij SPoint....wat rekenen ze dan om het te installeren,,..?

japiejo5

Actief lid
heb net nog ff geinformeerd bij de dealer,..
damn,..dat valt nog tegen.

4 uur arbeidsloon
150 ex (voor de kabelboom)
tot.kosten: rond 400 euro,,...

dat is niet leuk meer,...

rickske

Actief lid

Ikzelf heb mijn trekhaak zelf gekocht en aangesloten op de achterlichten via een module die bij de trekhaak was bijgeleverd om het canbus systeem te omzeilen,alles werkt 100% zonder storingen en was alles samen €170 kwijt.

Bastiaan

Nieuw lid
Dat klinkt als een hele mooie prijs. Heb je ook parkeersensoren? Die moeten immers ook snappen dat ze even niet hun werk moeten doen als er iets aan de trekhaak hangt. Als canbus helemaal omzeild wordt zal het PDC systeem gewoon aan blijven staan lijkt me. Dat is niet handig als je met je fietsenrek achteruit wilt rijden.

japiejo5

Actief lid
precies mijn vraag; hoe zit het dan met je PDC?

aan de andere kant,...so what? als je dan een keer achteruit moet met de kar/caravan/fietsenrek,...druk je toch ff op het knopje,....pdc uit.,,..klaar!

waar heb je dat laten doen?

LenK

Forumguru
Knopje PDC uit heb ik niet. En bovendien werkt dat volgens mij alleen voor de sensoren aan de voorkant.
Mijn PDC piepte ook altijd bij achteruitrijden met de fietsdrager.
Heb ik bij de dealer gemeld en die heeft het opgelost door programmering neem ik aan.

japiejo5

Actief lid
Nou ik weet het ff niet meer hoor...die zegt die,..die zegt dat. En de dealer preekt,..begrijpelijk,..ook alleen voor eigen parochie. Vooruitgang is geweldig,..maar een simpele trekhaak inbouwen is er niet meer bij.

higgy

Forumguru
Levert een van jullie binnenkort wellicht zijn O2 Combi in en is bereid die trekhaak met toebehoren er onderuit te laten zakken?

Okki

Donateur
Zal ingeval van lease wel lastig zijn denk ik (tenzij de genotsknobbel er naderhand voor privé is ondergezet, maar dat bedoelde je w.s. ook)

:ahum:....................................(waarom reageer ik dan eigenlijk?)

precies mijn vraag; hoe zit het dan met je PDC?

aan de andere kant,...so what? als je dan een keer achteruit moet met de kar/caravan/fietsenrek,...druk je toch ff op het knopje,....pdc uit.,,..klaar!

waar heb je dat laten doen?

Die blijft inderdaad als een debiel piepen.
En bij mij is alles af fabriek, een demontabele trekhaak.
Ik snap niet dat die niet automatisch uitgeschakeld wordt als de stekker erin zit.

Bovenaan Onderaan