Trekhaak na plaatsen

beste,

Nu zouw ik graag een wegklapbare trekhaak bij plaatsen op mijn superb 3.
Heb momenteel geen voorbereiding voor een trekhaak dus moet dit allemaal leggen iemand hier ervaring met wel oem en geen andere producten.
 

Rallye

Forumguru
Heb je trekhaakvoorbereiding? Op sommige auto’s zit dit wel, op andere weer niet (overigens met name Kodiaq, zie dat deel van het forum). Dan zou wellicht je ook de koeling moeten aanpassen.
 

Horkje

Forumguru
Die trekhaak voorbereiding is ook voor de S3 van (groot) belang!

Is al e.a over geschreven. Ik meen een recent topic van @Stuiver....
 
Ik ga geen caravan trekken dus denk niet dat ik de koeling moet aanpassen.

Vraag mij gewoon af of het moeilijk is omdeed bij te leggen
 

Horkje

Forumguru
Moeilijk of makkelijk is vrij subjectief.

Je moet de trekhaak na succesvolle montage sowieso inregelen/aanmelden. Alleen dat al is denk ik voor de meesten geen echte doe het zelf klus.
 

hemi24

Forumguru
V.w.b. de originele wegklapbare haak gaat het al mis met het oog op de bediening in de kofferbak lijkt mij?
 
@hemi24 dat wordt natuurlijk allemaal angepast dat is maar een afdekking in de koffer.
Heb meer schrik voor de kabelboom die ik moet gaan bij leggen
 

hemi24

Forumguru
Als dat je afschrikt, moet je er niet eens over nagaan denken!!!

Ik heb twee keer een trekhaak zelf gemonteerd, compleet incl. kabelboom van achter naar voor: rustig de tijd voor nemen en op voorhand goed (laten) informeren.
Naast montagehandleidingen is er héél veel bruikbare info van mede Skoda-liefhebbers die het bij hetzelfde model al eens hebben gerealiseerd...
 
Het leggen gaat ook zo geen probleem zijn ik geraak aan alle info voor dit te doen.
Had het over de prijs een beetje omdat die dingen altijd wel redelijk wat geld kosten.

Maar zoals je zegt voor alles rustig de tijd nemen en dan komt alles wel goed
 
Hier heb ik inderdaar veel aan.

Morgen eens langs skoda gaan voor de oem nummers en prijzen voor de voorbereiding
 

Bakboord1

Forumguru
Ligt er geen stekker ergens los achterin die je zo op het canbussysteem aansluit?
Heb dit ooit gedaan bij een Volvo v50 en daar was alles voorbereid. In anderhalf uur legde je zo een trekhaak Inc demontage van de achterbumper.
 
Die tijden zijn voorbij denk ik als je geen voorbereiding als optie heb gepakt zal daar volgens mij niets liggen.
Ben ook in de optie lijst gaan zien en staat dat ik niets heb liggen.
 

Bakboord1

Forumguru
Pff dat maakt de klus wel wat lastiger ja.
Trip down memory lane waarbij ik het halve interieur moest openhalen voor het draadje om luidsprekers aan te leggen in de hoedenplank van mijn vw vento.
 
3V0 055 204 Kan iemand bevestigen of deze nummer juist is?
Dit zouw de kabelboom zijn die van vanvoor naar vanachter loopt?
 

Antera

Donateur
OEM spullen zijn duurder dan after market en ze gebruiken precies hetzelfde. Waarom zoveel meer betalen :-)

Kabelboom leggen is een leuke klus nu 2x gedaan en de kunst is voornamelijk het vinden van de schroeven van de kofferbak bekleding :-)

Trekhaak voorbereiding hebben ze niet allemaal standaard en brink of bosal kabelboom is gelijk. Kijk eens op www.winparts.nl voor complete set

PS inleren moet zeker gebeuren anders dan kunnen er toch gekke storingen komen enz. Parkeersensoren die niet uitgaan in achteruit als er iets op de trekhaak zit bv
 
Bovenaan Onderaan