Trekhaak na plaatsen

hemi24

Forumguru
Lijkt me juist, als ik laatste regel van tekst van Duitse accessoireslijst bekijk:

SCHWENKBARE ANHÄNGER-
KUPPLUNG MIT E-SATZ,
für Fahrzeuge mit Vorbereitung ab Werk,
für SUPERB LIMOUSINE
(3V0 092 160A),
für SUPERB COMBI
(3V9 092 160A);

für Fahrzeuge ohne Vorbereitung
ab Werk wird ein Zusatz-E-Satz
benötigt.
(3V0 055 204)
 
Laatst bewerkt:
Als je de tekst op briskoda volgt zouw het idd moeten kloppen.
Heb ook een document afgeprint waar alle nummers opstaan die je nodig hebt en daar staat deze ook bij.
Enkel de prijs is raar 42€ zonder btw.
En hier zouw dan de stuurdoos voor in de koffer en de kabelboom van vanvoor naar achter in moeten zitten.
 
Ik heb vorige maand een afneembare trekhaak bij Rameder.nl besteld met 13 polige stekker en kabelboon voor een O3. 311 euries!!! met beschrijving
 
Als ik het goed heb kan ik mijn compleet oem steken een inklapbare voor nog geen 250€ zelf geplaatst en gecodeerd via svm code.
 

Arjann

Forumguru
Zekeringkast zit met 3 weerhaakjes vast. Als je die losmaakt kan je hem iets naar voren kantelen.
Maar als je het nog nooit aangesloten hebt is het wel ff pielen hoor in de zekeringkast.
Je moet ze er als het ware toch via de achterkant in duwen, vanaf de voorkant kan je dan kijken of je goed zit. Eventueel knie airbag even loshalen en regelapparaatje van de parkeerhulp incl houder, dan krijg je iets meer ruimte
 
Laatst bewerkt:

Yeti2015

Forumguru
Zekeringkast zit met 3 weerhaakjes vast. Als je die losmaakt kan je hem iets naar voren kantelen.
Maar als je het nog nooit aangesloten hebt is het wel ff pielen hoor in de zekeringkast.
Je moet ze er als het ware toch via de achterkant in duwen, vanaf de voorkant kan je dan kijken of je goed zit. Eventueel knie airbag even loshalen en regelapparaatje van de parkeerhulp incl houder, dan krijg je iets meer ruimte
Ook zit er nog een vergrendeling in de zekering kast. Deze kan je een paar millimeter verschuiven. Als je dit niet doet wil de stekker er niet ver genoeg in.
Meestal is die paars achtig van kleur.
 

greenlinediesel

Senior Member
Heb zelf ook een trekhaak achteraf erin gelegd met een maatje van mij. Weliswaar een F2 Combi, maar het idee is hetzelfde. Trekhaak was 90€ op Ebay. Kabelharnas zat er ook bij. Alleen maar lol van :-)
 

Arjann

Forumguru
Ook zit er nog een vergrendeling in de zekering kast. Deze kan je een paar millimeter verschuiven. Als je dit niet doet wil de stekker er niet ver genoeg in.
Meestal is die paars achtig van kleur.
Nee hoor, bij dit type zekeringkast niet
 
Zal er morgen een foto van maken.

Er zitten 3 vijzen op en dan kan je er zen beetje met bewegen.
Er zitten wel zo van die klipsen aan de buiten kant mss die lossen en dat het er dan uit komt?
 

Arjann

Forumguru
Je moet met je hand achter de zekeringkast gaan en op die manier de bedrading erin zien te krijgen. Vanaf de voorkant kan je kijken of je op de juiste positie zit. Als je hem iets naar voren krijgt heb je iets meer "werkruimte" met je hand
 
Zo had ik het ook al gedacht en van plan geweest.

Maar volgens het plan moet ik een draad er uitkrijgen op plaats 122 zouw een blauw/rode draad zijn
 
Het is eigelijk heel simpel de zekeringskast.
Gewoon 3 klipjes los klikken en je kan ze er zo uitnemen.
Dan kan je redelijk goed aan de achterkant aan.
Enkel de rode draad op plaats 121 is een beetje lastig.

Maar voor de rest is alles goed te doen enkel nog coderen en klaar.
 
Vandaag alles ineen gestoken en gecodeerd via vag com.
Maar nu blijft en een fout in zitten van de acc en front assist?
Iemand die hier raad met weet?
 

Arjann

Forumguru
Heb je die codering ook aangepast? Dit is wel nodig. Bij een dealer worden dmv een maatregel code alle regelapparaten die nodig zijn op de juiste manier gecodeerd, bijv motor, abs, parkeerhulp, boordnet, gateway, frontsensoren
 
Heb de codering via antara op briskoda gevonden.
Dus wrs is deze niet mee angepast.
De maatregel code zijn 2 verschillende voor en die heb ik alle 2.
Dan zal ik woensdag eens gaan horen bij de dealer.
 
Vandaag langs skoda geweest en ze hebben hem gecodeerd zoals het moet.

Er moet wel veel meer gecodeerd worden dan dat je met vag com doet.

Nu werk alles zoals het hoord
 
Bovenaan Onderaan