Trekhaak Yeti

CDK

Forumguru
Daar had ik inderdaad overheen gelezen, als de PDC aftermarket is zal het niet gaan werken. :nono:

andrehj

Forumguru
@Arctic Snowman, dat heb je inderdaad mis, er geeft een prutser aan je auto gewerkt, de trekhaak is niet goed aangemeld in je systeem.....
@Corné de Kluijver :
Net als jij las ik het eerst ook te snel (niet vreemd na al die niet goed aangemelde trekhaken), maar @Arctic Snowman schrijft in post nr 16:
Ik heb onlangs een afneembare trekhaak en PDC laten installeren (beide achteraf). Als ik de Yeti in zijn achteruit schakel met de trekhaak erop gaat weldegelijk de PDC af. Ik denk dat het automatisch uitschakelen alleen werkt bij "af-fabriek" PDC, maar ik kan het mis hebben.
De PDC is dus achteraf geïnstalleerd. Als hier geen VAG systeem (met CAN-bus koppeling) is gebruikt, maar een universele aftermarket set, gaat dat deactiveren van de sensoren bij gebruik van de trekhaak natuurlijk nooit lukken.
Het lijkt er op dat de garage die de trekhaak heeft geïnstalleerd dit toch goed heeft gedaan, al hadden ze natuurlijk wel even aan hun klant kunnen uitleggen waarom de PDC blijft piepen.

Edit: net 3 minuten te laat...

Bovenaan Onderaan