Trilling DSG

Rij sinds een jaar naar tevredenheid de Yeti 1.2 DSG met nu 21.000 km op de teller. Sinds kort merk ik een trilling als ik uit stilstand optrek of wanneer de auto langzaam rijdt (5 km) en ik dan gas geef. Net of de koppelingsplaten niet goed op elkaar ingrijpen voorzover dat van toepassing is op een DSG. Ik heb me niet verdiept in de techniek van de DSG. Wel via de zoekfunctie dit probleem bij andere types gelezen.

Heeft iemand dit ook al gemerkt en wat heb je hier aan gedaan of kunnen doen?

gr. John

Monteurtje

Forumguru
Even contact opnemen met de dealer. Waarschijnlijk kan de DSG software geupdate worden. Als die al een jaar oud is zal er nog wel de oude versie opstaan.

Bedankt, ga ik doen.

Even wat anders. We waren voor een dagen in Praag (met het vliegtuig). Lees in een folder dat je de Skoda fabriek en museum kon bezoeken, maar dat was alleen op donderdag. We hebben toen een wagen gehuurd (Fabia, reed best goed) en naar de fabriek gereden.
Gelukkig waren ze zo vriendelijk om ons ergens tussen te boeken en we kregen een privé rondleiding in de fabriek. De productielijn voor versnellingsbakken en de 1.2 TSI motor en de assemblagelijn van de Octavia. Was fantastisch om te zien. Een aanrader voor iedereen!

andree

Nieuw lid
ik heb hetzelfde probleem trilling bij langzaam optrekken van 2 naar 3.Vooral als er 4 personen in de auto zittten,updaten heeft niet geholpen dus helaas. yeti 1,2 dsg km 18000

RobPG

Lid
Al wat meer bekend hierover? Meen sinds kort bij fel optrekken (vanuit stilstand) ook een lichte trilling te voelen, in de lagere versnellingen dan, 't is net of de koppeling een beetje slipt. Bij gewoon optrekken niks aan de hand, ook niet in de hogere versnellingen. Op internet gevonden dat in ernstige gevallen vervanging nodig is. Wel van belang, heb nu nog garantie.

octavia-gek

Actief lid
Ik rij ik zelf met een octavia 1.6 TDI 7 DSG uit 2010 en had het zelfde probleem, diverse update's gehad en het werd van kwaad tot erger.
inmiddels bij 77.000 Km. zijn de 2 koppelingsplaten onder garantie vervangen.
de nieuwe koppelingsplaten zijn gemodifiseerd en de auto schakeld nu als een zonnetje en heeft nooit zo lekker geschakeld als voorheen.
volgens mijn dealer is het een veel voorkomend probleem en Pon heeft dit probleem ook erkend.
de auto staat nu inmiddels op 115.000 km en schakeld nog steeds fantastisch.

TDI_DSG

Senior Member
Mijn superb gaat volgende week ook voor nieuwe koppelingsplaten. Hij is 22 maanden oud en 70000 km erop. Pon schijnt bekend te zijn met dit probleem...

wimv

Actief lid
Ook mijn Yeti 1.2 DSG is aan de beurt. Monteur constateerde lichte trilling. De 26e: nieuwe koppeling en nieuwe distributieketting.

andrehj

Forumguru
@Winv: Wanneer is je Yeti gebouwd? Mijn S2 is van 07/2011 en ik hoop eigenlijk dat ik van dergelijke kinderziektes van de DSG geen last ga krijgen....

RobPG

Lid
Emm, niet meer kunnen reproduceren, die trilling. DSG even van de wijs misschien? In de gaten houden maar. is ook van augustus 2010.

OuweHippie

Senior Member
Geruchten, vanalles mis.

Er zijn ondertussen zoveel auto's met DSG in China dat er relatief veel storingen en/of problemen worden gemeldt.

Zoek eens op DSG Problems China met Google.

frankhuisen86

Nieuw lid
het probleem is inderdaad bekent maar het ligt er aan wat voor dsg versnellingsbak je hebt, of de 6 traps of de 7 traps het is bij alle 2 de versnellingsbakken een andere oplossing en inderdaad bij de 7 traps dient als de klachten terug blijven komen de koppeling vervangen te worden

Bovenaan Onderaan