Trilling DSG

Noord26

Forumguru
Ik hoor ook geruchten dat er met DSG vanalles mis is ... bijv. met auto's in China ... weet iemand daar iets van ?

Deze bakken worden zo enorm veel verkocht (en dat is natuurlijk met redenen) dat er overal spookverhalen circuleren. Hoe meer er van iets te kort komt, hoe meer je hoort over defecten. Dit geeft een vertekend beeld.

Claude

Lid
het probleem is inderdaad bekent maar het ligt er aan wat voor dsg versnellingsbak je hebt, of de 6 traps of de 7 traps het is bij alle 2 de versnellingsbakken een andere oplossing en inderdaad bij de 7 traps dient als de klachten terug blijven komen de koppeling vervangen te worden

Heb je een bron waaruit blijkt, dat het probleem bekend is? Een servicebulletin (nummer XYZ) of zoiets? Ik zoek een document van Skoda of van Pon om aan te refereren. Dan sta ik sterker bij de dealer als ik voor de 4e keer ga klagen over de koppeling van mijn 7-traps DSG-bak.

wimv

Actief lid
Bij mijn Yeti (7 DSG) wordt morgen de koppeling vervangen. De monteur constateerde tijdens een eerdere proefrit eenmalig de trilling en direct werd besloten de zaak te vernieuwen. Bij mij is dus geen sprake van een herhaling van klachten. Ik heb waarschijnlijk een heel goede en doortastende dealer.

Bij mijn Yeti (7 DSG) wordt morgen de koppeling vervangen. De monteur constateerde tijdens een eerdere proefrit eenmalig de trilling en direct werd besloten de zaak te vernieuwen. Bij mij is dus geen sprake van een herhaling van klachten. Ik heb waarschijnlijk een heel goede en doortastende dealer.

Mijne zijn ze nu aan het vervangen na 3 update's die niets deden.
Ben benieuwd.

TDI_DSG

Senior Member
Ik heb mijn Superb vandaag weer opgehaald na het vervangen van de koppeling van de DSG omdat ook mijn DSG-7 last had van trillingen in de 2e versnelling. Nu weet ik weer hoe zijdezacht een DSG schakelt!

andrehj

Forumguru
Huh, je heet TDI_DSG, maar je hebt een DSG-7? Waarschijnlijk ooit een TDI met DSG gehad? Maar over je problemen met de DSG-7: Van welke bouwmaand was die (of je auto) en wat was je kilometerstand? De mijne is van juli 2011 (dus MJ2012) en tot nu toe heb ik van DSG-7's van MJ2012 of nieuwer nog geen problemen gehoord, maar dat garandeert niets natuurlijk....

TDI_DSG

Senior Member
@andrehj: Ik heb inderdaad een Octavia 2.0 TDI DSG gehad voor mijn Superb. Mijn auto is van mei 2010 en ik heb er 74000 km op staan. Bijna uit de garantie dus vandaar dat ik het nog maar even gemeld heb bij de dealer.....

Bovenaan Onderaan