Even een recap van de afgelopen 2 dagen;
Auto is gisteren naar de garage gegaan, voor onderzoek naar trillen en dat gebonk na s'nachts stilstaan (als het vriest). Ze hebben gisteren de volgende dingen gedaan;
- Schokbrekertest
- Balanceren
- Onderstel bekeken
Gisteren gebeld, met het nieuws dat ze eigenlijk niets raars konden vinden. Naast hele lichte onbalans, welke eigenlijk niet voelbaar zou moeten zijn, was er verder niets aan de banden of onderstel. Voorstel van hen en mij was om de auto s'nachts te laten staan, om te kijken of zij vanochtend wat zouden voelen, na de vrieskou.
Vandaag hebben ze de volgende dingen gedaan;
- Stukje rijden na stilstaan
- Banden en velgen tov elkaar draaien (bolling velg tov bolling band)
- Spanning gemeten rondom banden (iets met druk, ben de naam even kwijt)
Vandaag hebben ze mij opnieuw gebeld met het nieuws; spanning (waarvan ik de naam even kwijt ben) rechtsachter is hoger dan bij de andere banden. 150Nm vs 60-80Nm. Advies; nieuwe banden. Ze voelden wel wat tijdens eerste paar minuten rijden, maar niet in de mate waarin ik het voel (zal je altijd zien)
Verwachting van hen is dat de Bridgestones (welke al stroef zijn van zichzelf), door de kou keihard worden, waardoor het voelt alsof ik op mijn blote velg reed (wat ik ook aan hen had beschreven). Onderstel konden ze echt niets aan vinden en verwachten verder geen erge schade oid.
Ene kant goed nieuws, andere kant wel weer 400,- verder voor nieuwe banden.
Afweging is nu, of ik deze set hou, of nieuwe set koop met nieuwe banden en deze verkoop. Dit zou mij aan het einde van de streep 100-200,- kunnen besparen, maar dan moet ik wel weer van deze velgen af.
Uiteindelijk super tevreden met de service en hulp van Pouw Apeldoorn. Dikke props.