Trillingen bij afremmen op de motor.

RodeKo

Actief lid
Dat lijkt me een raar verhaal. Een betere vonk geeft altijd verbranding, en de metalen zijn veel edeler dan nikkel, dus hebben juist minder last van corrigerende componenten (zoals ethanol).

Ik heb sinds de invoering van E10 overigens voornamelijk Super98 gereden. Maar de kwaliteit van benzine in NL (en in NW-Europa) is dusdanig hoog dat ik met geen enkele brandstof problemen verwacht (behalve dan als je er diesel instopt :deuk:)
Helemaal mee eens, maar ik heb er geen ervaring mee; dus wilde het even weten van de ervaringsdeskundige. ;)

Thank you!

RodeKo

Actief lid
We zijn een jaartje verder en het probleem is deels opgelost door nieuwe banden. Wielen blijken ook paaseieren te zijn. (geconstateerd door mijn zwager die banden kan wisselen voor zijn werk.) Daar lijkt die onbalans uit voort te komen als ik het gas los laat. dus daar moeten we nog verder naar zoeken. De schokdempers zweten ook. dus ik verwacht gewoon een combinatie van zaken. 8 juli gaan ze hier verder naar kijken., Bougies hebben wel geholpen; motor loopt beter. Heb ook een flesje motor cleaner er in gegooid. Heeft ook geholpen. DSG bak is ook beter gaan lopen. Geen haperingen met schakelen; wegtrekken gaat als de brandweer, geen overslaan van de versnellingen oid. dus daar is volgens mij niets mis mee. Nu 148K op de teller.

Bovenaan Onderaan