Trommelremmen (achter) vervangen voor schijven?

RefleCs

Forumguru
Als dat zo is moeten ze bij skoda de folder maar eens bijwerken..... Maar dan vind ik het nog vreemder waarom een Hatch wel en een Combi niet... logica is dan nog verder te zoeken:
combiglfolder.jpg

passatboy

Forumguru
oud forum even opnieuw boven halen , is er nu iemand ie de achterste trommels al vervangen heeft door schijven , ik haat namelijk trommels en ga die van mijn vriendin er af zwieren en er schijven op monteren , ik las ook dat vanvoor audi tt schijven en klauwen passen kan dat , er moet toch iets kompatibel zijn van die grotere auto's , passat ,octavia , tt, a3 of de zwaardere motoren fabia versies, ik ga er allesinds eens naar zoeken

passatboy

Forumguru
zo mijn zoektocht levert het volgende op , willen de mensen met etka dit even checken aub , de fabia staat op een onderstel van een polo 9n , en niet op dat van de 6r helaas , de achteras van een polo 9n is de 6q0500051as, die polos hebben ze dus ook met trommen en nu komt het ook met schijven gemaakt , en net die achterassen daar gooien ze u met dood , wat ik dan ook direct kan mededelen is dat de fabia waarschijnlijk kan upgegraded worden met audi tt remmen , want die werden massaal gekocht voor een big brake ombouw voor de polo 9n , nu iemand vinden die me dat kan checken en de zoektocht kan starten naar een polo achteras met schijven :yeah:

passatboy

Forumguru
zo heb al reactie van het passat forum mogen ontvangen de zoektocht naar polo achteras is open , dit stuurde een passat lid me door nr 6Q0 500 051 AS
volgende modellen:
VW
Polo 2002 tot 2010

Skoda
Fabia 2000 tot nu

SEAT
Cordoba 2003 tot2009
Ibiza 2002 tot 2010

Geen audi

Achterassen met deze nr zijn er ook met trommels beschikbaar
Schijven hebben iets te maken met ESP optie
Fabia 1.9TDI en 1.6RS hebben standaard schijven

schijven zelf zijn veel modellen die ze delen
grz

piair1982

Forumguru
Alles is mogelijk. Maar erg kostbare zaak aangezien je het achteraslichaam, naaf, remleidingen etc moet vervangen.

Heb het zelf overwogen. Maar even in etka gekeken naar prijs van het geheel en zonder arbeid tik je al over de 1500 euro aan onderdelen aan....

Skoody Boo

Actief lid
Eigenlijk.... remt het met trommelremmen achter ook prima. Maar ik rij niet vaak over de 150.

Is het niet rationeler om - als je beter wilt remmen - de voorremmen te upgraden? Dat heeft denk ik meer effect, en is wellicht eenvoudiger en goedkoper.

passatboy

Forumguru
ik kan de hele achteras inclusief leidingen en schijven en klauwen al vinden voor een 150 euro , ze gooien u door er bij op ebay , wel die van de polo 9n nemen die is vele maal populairder als de fabia , en het is identiek dezelfde as , als ik er een vind dan bouw ik em er onder , ga nu eerst het wagentje assembleren en keuren zodat de vrouw er even kan van genieten , als ik alles heb voor de ombouw verzin ik wel een smoes om er op een avond de achteras onder te bouwen , en dan direct een rem upgrade

Bovenaan Onderaan