Trots en blij, Superb eigenaar.

Edwin83

Senior Member
Morgen de auto halen:yeah:daarna gelijk door om de swing radio te laten vervangen door een Columbus.
Afgelopen Vrijdag al een winterset opgehaald. Check de foto. En een mooie rubber kofferbakmat.
Joehoe!!!!!

Bijlagen

• velgen.jpg
    velgen.jpg
    149,4 KB · Weergaven: 35

Oknot

Forumguru
Al enige tijd geleden zie ik, maar evengoed welkom. Al foto's gemaakt inmiddels?

Laatst bewerkt:

Edwin83

Senior Member
Allemaal bedankt voor het warme welkom, ondertussen een trouwe bezoeker van de site geworden. Echter niet een fanatiek fotograaf zoals jullie zien:bloos: maar ik ga me best doen om dat dit weekend te regelen.

Ondertussen al 2500 km met de auto gereden en zeer tevreden over de auto. Vooral de ruimte achterin zijn de kids erg blij mee. Echter ook ik werd na 2300 km verrast door de oranje oliekan, na een Liter bijvullen stond de peilstok iets onder de max. Omdat ik niet gepeild heb bij de levering weet ik niet hoe hoog die precies stond. Echter was wel door de dealer de olie ververst.

Ik heb natuurlijk gelijk contact opgenomen met de dealer (hyundai) omdat de auto nog in zijn 6 maanden bovag garantie zit en mijn zorgen geuit. Er is gelijk een afspraak gemaakt voor volgende week. Ze gaan dan de pakkingen nakijken en de motor spoelen (flush). Ik vrees dat dit weinig op gaat leveren maar wacht het even af.

dvon

Actief lid
Gefeliciteerd met je prachtige wagen. Een flush heeft helaas geen zin. Probleem zit in de zuigers en de zuigerschraapveren. Zie diverse draadjes op dit forum. ik hoop dat je er uit komt met de garage.

Edwin83

Senior Member
Ik weet het dvon, heb dr al zat over gelezen, maar ik zal ze toch eerst een kans moeten geven. Wel zal ik het aangeven als ik mijn auto breng dat het idd die schraapveren zijn.
Maar ik denk niet dat ze gelijk een revisie aan gaan bieden zonder dit eerst te proberen.

Edwin83

Senior Member
Vandaag het verlossende woord gevallen, ook onze Superb wordt voorzien van een gereviseerde (andere) motor.
Na inspectie van de monteurs bleek er geen uitwendige lekkage te zijn. De eerder aangekondigde flush hebben ze niet uitgevoerd en gelijk een andere motor besteld.
Ik stond versteld van deze snelle en in mijn ogen goede besluitvorming. Nu wachten tot ze het blok binnen krijgen.

Edwin83

Senior Member
Is ook geen Skoda dealer maar hyundai, toen ik de auto bracht en het schraapveer verhaal vertelde werd ik wazig aangekeken.
Ze hebben wel contact gehad met meerdere Skoda garage's ik denk dat die verteld hebben dat een flush geen zin heeft.
De auto verbruikte trouwens ook wat koelvloeistof, daar kwam ik in de tussentijd (afspraak werkplaats en me 1e liter bijvullen) achter.
Nu kan ik de auto Maandag halen, met een liter olie en koelvloeistof in de kofferbak van het huis. Dit tot de motor binnen komt en tijdens de wissel een auto van het huis.
Daarna lekker sturen en misschien nog een krachtkuurtje. :pieker:

Edwin83

Senior Member
Vandaag de auto opgehaald, het nieuwe blok komt eind November binnen en word in de eerste week van December gemonteerd. Het wordt een gereviseerd cdaa blok bij Vege vandaan met weer een volledig jaar garantie.
Het zou toch leuk zijn als die 5 December klaar is

Bovenaan Onderaan