Vandaag bericht van de garage, men had de kettingen vervangen en in 1e instantie liep hij goed. Hierna echter weer hetzelfde patroon zoals omschreven. Garage verwacht dat het probleem ook in de kleptiming ligt echter hier had hij zelf de apparatuur niet voor.
Iemand die mij kan vertellen of dit tegenwoordig via de computer ingesteld kan worden of moet daar de motor weer voor uit elkaar?
Dus nu weer op zoek naar een garage die dit voor een leuk bedrag kan maken (ben nu al 600 Euro kwijt aan de nieuwe kettingen.....)
Tevens de vraag of iemand een idee heeft wat dit zou kunnen gaan kosten (ik moet zelf nog informeren bij de garage) !
Edit: zojuist met Skodadealer gebeld, deze gaf aan dat de kleptiming zichzelf stelt en vermoed dat het mogelijk met de oliedruk te maken heeft. Zijn advies motor laten lopen tot hij warm is en olie en filter vernieuwen. Als er te weinig druk is spant de ketting zich niet volgens hem waardoor inderdaad bij stationair dit probleem kan optreden.
Dit dus ook kortgesloten met de garage waar ik ben geweest en daar zegt men weer dat dit volgens hun niet mogelijk is omdat anders zeker het olielampje zou moeten gaan branden. Echter omdat de 1.8tsi een variabele nokkenas heeft zou volgens hem het afstemmen van de kleptiming dus WEL weer handmatig moeten gebeuren.....
HELP !!