Troubles Superb 1.8 TSI

Chicco_Himself

Forumguru
Hij gaat straks op een autoambulance naar een garage en wordt eerst gekeken of men daar iets kan vaststellen. Dus nog geen diagnose maar er wordt vanaf morgen aan gewerkt @Arjann.
 

Chicco_Himself

Forumguru
Vandaag bericht van de garage, men had de kettingen vervangen en in 1e instantie liep hij goed. Hierna echter weer hetzelfde patroon zoals omschreven. Garage verwacht dat het probleem ook in de kleptiming ligt echter hier had hij zelf de apparatuur niet voor.
Iemand die mij kan vertellen of dit tegenwoordig via de computer ingesteld kan worden of moet daar de motor weer voor uit elkaar?
Dus nu weer op zoek naar een garage die dit voor een leuk bedrag kan maken (ben nu al 600 Euro kwijt aan de nieuwe kettingen.....)
Tevens de vraag of iemand een idee heeft wat dit zou kunnen gaan kosten (ik moet zelf nog informeren bij de garage) ! :banghead:

Edit: zojuist met Skodadealer gebeld, deze gaf aan dat de kleptiming zichzelf stelt en vermoed dat het mogelijk met de oliedruk te maken heeft. Zijn advies motor laten lopen tot hij warm is en olie en filter vernieuwen. Als er te weinig druk is spant de ketting zich niet volgens hem waardoor inderdaad bij stationair dit probleem kan optreden.
Dit dus ook kortgesloten met de garage waar ik ben geweest en daar zegt men weer dat dit volgens hun niet mogelijk is omdat anders zeker het olielampje zou moeten gaan branden. Echter omdat de 1.8tsi een variabele nokkenas heeft zou volgens hem het afstemmen van de kleptiming dus WEL weer handmatig moeten gebeuren.....

HELP !! :sterretjes:
 
Laatst bewerkt:

Spierings

Forumguru
Bij het vervangen van de ketting zet je de nokkenas en de daarbij horende kleptiming altijd op tijd.... Dat gaat niet met een testkast en heb je ook geen speciaal gereedschap voor nodig.. hooguit de merktekens.


Zie vanaf de 8e minuut, zitten drie donkere schakels op de ketting en die moeten gelijk vallen met de merktekens.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Arjann

Forumguru
Man man, van zo'n verhaal van die garage springen de tranen in m'n ogen. Maargoed, daar heb jij nu niks aan. Hebben ze de compressie gemeten? Is alleen de ketting vervangen, of ook de spanner, geleiders en versteller?
 

Chicco_Himself

Forumguru
Nee nog niet, garage waar hij nu is heeft wel speciaal gereedschap maar de timingset die ze hebben is niet de juiste dus ze zijn nu op zoek naar de juiste set...
 

Spierings

Forumguru
Nee nog niet, garage waar hij nu is heeft wel speciaal gereedschap maar de timingset die ze hebben is niet de juiste dus ze zijn nu op zoek naar de juiste set...
Zou hem eens naar een garage brengen welke er wel verstand van heeft, bij deze motoren heb je geen timing set nodig (zie mijn vorige bericht). Is gewoon een kwestie van de schakels goed zetten met de merktekens..
 

Chicco_Himself

Forumguru
Laat ik het dan anders zeggen, boven op de motor (zie foto) zitten 2 zwarte kapjes. Als je deze weg pakt kun je met de set (2 staafjes) meten of alles goed staat. Zouden deze staafjes er niet in "vallen" dan is de distributieketting niet goed gemonteerd en zal hij deze los moeten halen. Dus met deze set wordt hij niet op tijd gezet maar wordt alleen gekeken of de nokkenas, distributieketting etc goed staan. Zonder deze set zou dus sowieso alles losgehaald moeten worden (dus puur controle of de vorige monteur alles goed heeft gedaan qua monteren van de distributieketting).
Als dit goed staat kan hij verder zoeken, maar hij wilt eerst weten of de distributieketting goed gemonteerd is.
Ik hoop dat ik het zo (met mijn 0% kennis) een beetje heb kunnen uitleggen.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20170612-204402.png
    Screenshot_20170612-204402.png
    1,4 MB · Weergaven: 32
Bovenaan Onderaan