tsi 1.2

geelen

Nieuw lid
weet iemand hoe zuinig de nieuwe 1.2 tsi eigenlijk is en is hij qa geluid bij 120 rustiger
ik overweeg de nieuwe roomster te kopen
ik heb nu nog de 1.4
 

Falcon

Donateur
Op dit moment bezit nog niemand een 1.2 TSI Roomster op het forum. Zover ik weet ook nog niemand een proefrit gedaan is deze nieuwe uitvoering.

Mocht jij een proefrit overwegen, dan zou een korte/lange review op prijs gesteld worden!
 

Rosinfield

† In Memoriam
Nou, dat denk ik wel. Die 1.2 tsi maakt erg weinig toeren, ik dacht bij 120 zo'n 2700. Bij die 1.4 van jou zal dat ongetwijfeld meer zijn, net als bij mijn Yaris 1.5 (3800).
 

corsaar

Senior Member
Geelen @ die vraag is te ruim gesteld. Het verbruik hangt van het model
en gewicht af. Roomster m.i. weer zuiniger dan Yeti
 

Wallie

Lid
Hangt ook af of je de 5 bak of 7 dsg hebt, die laatste zal ongetwijfeld minder toeren draaien bij 120.
 

corsaar

Senior Member
De roomster besteld !! Meld over een tijdje even het verbruik
in dit draadje. Slechts 8 weken levertijd,dat is supersnel !!
 

Rosinfield

† In Memoriam
Idd supersnel! Ik wil natuurlijk geen roet in het eten gooien, maar dat werd mij ook voorgespiegeld en ik zit nu al in de 10e week. Productie zou naar verluid plaatsvinden eind juli. dus reken maar uit! Maar je moet maar zo denken, de voorpret is ook erg leuk hoor!
 

bobby45

Actief lid
zal voor en 14 tsi gaan

waarom diverse keer motor van het jaar

daar om

1.4 TSI is weer World Engine of the Year

Uitgegeven: 24 juni 2010 14:58 Laatst gewijzigd: 24 juni 2010 14:58
Juni is voor motorbouwers traditioneel een spannende maand, want dan worden de World Engine of the Year Award uitgereikt. Editie 2010 kende weinig verrassingen: veel oude bekenden prolongeerden hun titel.

© Autoweek

Volkswagens 1.4 TSI Twincharge won weer de overallprijs. Het blok was eerst alleen in modellen van het merk Volkswagen te vinden, maar inmiddels heeft het blok ook z’n weg naar de Seat Ibiza en de Skoda Fabia gevonden.
De jury prijst het hoge specifieke vermogen (180 pk uit 1,4 liter) van het blok.
 

geelen

Nieuw lid
tsi

gisteren proef gereden in de nieuwe roomster 1.2 tsi
in een woord geweldig dat rijdt soepel je hoort de motor nauwelijks
en trekt behoorlijk pittig op
als je een beetje gas meer geeft wordt je aangenaam verrast hoe snel dat hij optrekt
ik ben blij dat ik deze auto over twee maanden bij mij op de oprit heb staan
 

Rosinfield

† In Memoriam
Mooi dat ie ook lekker vlot is. Roomster in natuurlijk ook wat lichter dan de Yeti, waarmee ik met de 105 pk versie heb proefgereden. Met de moderne motoren zeggen inhoud en pk's dus niet altijd zoveel meer. Toen ik voor het eerst iets over de Yeti las dacht ik ook "ja dag, 1.2", dan wacht ik wel tot ik een goede 2e hands 1.8 kan kopen (1.4 was er nog niet). Had geen idee dat 1.2 ook heel positief verrassend zou kunnen zijn!
 

wimv

Actief lid
@Geelen: ik kom ook nog uit de tijd dat je minstens een 1.8 of 1.9 motor onder de kap moest hebben om een beetje vooruit te komen. Nu krijgt mijn Yeti een 1.2 !! De kleinste motor die ik ooit heb gehad. Maar er moest een echte uitgebreide proefrit aan te pas komen om mij te overtuigen van de power van dit motortje. In 1 woord geweldig. Ik wens je ontzettend veel rijplezier met dit wonder van techniek.
Wim
 

bobby45

Actief lid
toch is de 1.4 tsi nog beter

de 1,4 tsi is gewoon nog beter en heeft nog meer body met het trekken van caravan test

1.2 tsi 2 sterren 1.4 tsi 4 van de 5 :super:

http://www.caravantrekker.nl

zie dat roomster nog niet met de 1.4 tsi gekomen is dan zal ik voor de 105 pk gaan
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dat "beter" is allemaal zeer relatief en persoonlijk. B.v. Yeti 1.4 vs 1.2; wat pk-tjes meer, iets snellere acceleratie en hogere top (in NL niet relevant). Staat tegenover dat de aanschafprijs hoger is, evenals wb en verzekering en dat hij minder zuinig is. Ik denk dan, doe mij de 1.2 maar, is vlot zat voor een dergelijke auto.
 

Darkside

Forumguru
Mij lijkt de 1.2 ook voldoende. De 1.4 werd te duur voor mij. En ben ook zeer benieuwd hoe hij rijdt straks. Nog geen proefrit in een octavia kunnen maken met de 1.2. En het is ook de kleinste motor waar ik in heb gereden. Dacht dat de 1.3 diesel al klein was die ik nu heb.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Reken maar dat-ie lekker rijdt hoor! Voor mij gelden ook de kosten en het feit dat die 1.4 nu ook weer niet zoveel verschil maakt. Gelukkig maar, want hij kwam pas toen ik de 1.2 al had besteld. Zo'n 1.8 dat is natuurlijk wel echt een kwalitatief verschil qua acceleratie e.d., maar dat is nog verder boven het budget.
 

CaseyBasey

Actief lid
Toch, als de 1.4 er met DSG voor de Yeti geweest zou zijn, dan had ik daar misschien wel voor gekozen. Ik hoor nog steeds in m'n achterhoofd een vervelend stemmetje dat zegt dat de 1.2 te hard moet werken voor de Yeti en daarom relatief snel versleten zal zijn...
 
Bovenaan Onderaan