Tuning 1.4 TSI

EdK

Forumguru
. Wat een power. Er komt geen einde aan het accelereren !
Dus de spelbreker is nu de kleine benzine tank ??

Maar wie heeft het uiteindelijk uitgevoerd ?
En wat was het aantal PK en Nm voor en na het tunen ?
En zie je nog wat terug in je brandstof verhaal mbt dat hij zuiniger of juist niet is geworden ?
Verneem dat graag van je
 

VEEJAY

Forumguru
Ik kan me nog goed herinneren toen ik 2 jaar terug van 105pk naar 140pk ging met alleen een chippie.. Autorijden werd weer leuk! Veel plezier ermee (gaat vast lukken)!
 

sitechris

Donateur
Bij normale belasting kan een getunede auto iets zuiniger zijn, omdat je minder energie nodig hebt om te versnellen. Ga je trappen, dan is de auto wrsnl onzuiniger. Als ik nu naar mijn gechipte GTI kijk, zie je dit ook wel terug in verbruik. Laatst reed mijn vriendin van Ommen naar Utrecht, gemiddeld 10 km boven de maximum snelheid. Gemiddeld verbruik was 1 op 14,8 volgens de BC! Ik weet overigens niet wat een niet-gechipte GTI doet in zo'n situatie, maar 1 op 14,8 vind ik echt heel goed. Ga je trappen, dan is verbruik wel heel fors.
 
Dus de spelbreker is nu de kleine benzine tank ??

Maar wie heeft het uiteindelijk uitgevoerd ?
En wat was het aantal PK en Nm voor en na het tunen ?
En zie je nog wat terug in je brandstof verhaal mbt dat hij zuiniger of juist niet is geworden ?
Verneem dat graag van je

Ik heb bewust gekozen voor ABT en uit laten voeen bij mijn eigen dealer. Ik wil geen gezeur met garantie e.d. Volgens de specs van 200 Nm naar 270 Nm en van 122 Pk naar 160 Pk. Natuurlijk krijg je bij 120 Km/h in de 6e versnelling geen "klap in je rug" als je gas geeft, maar het even inhalen gaat wel veel sneller dan voorheen. Optrekken en doortrekken is een genot. Wat het me in verbruik (banden en benzine) scheelt weet ik nog niet.
 

EdK

Forumguru
@ dirklammers: allereerst bedankt voor je antwoordt, en ik kan me ondanks de hogere prijs van ABT dat je toch voor hun hebt gekozen.
En wat ik uit je bewoording begrijp gaat het jou dus meer om een soepelere wagen te hebben dan dat je het doet voor de snelheid !
Ben wat betreft het verbruik over langere tijd wel benieuwd of het juist gunstig of juist niet gaat uitvallen
Hoop dat je daar in toekomst dan ook verslag van uitbrengt !??
 
Hallo allemaal,

in de afgelopen vakantieweek in Duitsland heb ik een goede eerste indruk gekregen van de getunde Yeti. Ik ben er DIK tevreden over. Optrekken blijft maar doorgaan en doorschakelend van 1 t/m 6 blijft de trekkracht er tot 160 km/h goed in. Het nieuwe maximale koppel ligt boven de 4000 rpm en dus komt er bovenin flinke trekkracht beschikbaar.
Natuurlijk kun je op de autobahn niet meedoen met de echte snelle jongens - wat rijden ze daar soms toch hard ! - maar even inhalen van 120 km/h naar 160 km/h is een eitje. De nieuwe topsnelheid heb ik niet uitgeprobeerd. De 1.8 TSI rijdt met 160 PK 200 km/h. Ik geloof het verder wel.
En ja, dan het verbruik hè ?

In de vakantie heb ik 1745 km gereden en 138,5 liter verbruikt. Een gemiddelde van 1 op 12,6. Van die 1745 kilometer was zo'n beetje 1.400 autobahn en daar is dus lekker doorgereden en goed uitgeprobeerd wat de auto kan. De auto geeft zelf trouwens een gunstiger verbruik aan van bijna 7,5 liter op de 100 km. Dat cijfer zag ik vroeger trouwens bijna nooit staan tenzij ik onder de 120 km/h reed. Ik heb dus de indruk dat de auto zuiniger is geworden, maar ik heb geen echte cijfers van vroeger.
Het rijplezier is dankzij het vermogen enorm toegenomen. De auto rijdt heerlijk soepel en er is eigenlijk altijd genoeg vermogen beschikbaar.
In de vakantie heb ik overigens wel super getankt vanwege de hoge belastingen op de autobahn. Hier voor "thuisgebruik" is dat niet nodig.

Tot zover.
 
Bovenaan Onderaan