@technobear Het verschil tussen standaard en stage 1 is niet te beschrijven zo groot, je krijgt er gewoon een hele andere auto voor terug. Voornamelijk omdat je onderin veel meer koppel krijgt voelt hij veel feller, en voor je gevoel blijft hij maar doorgaan Tussenacceleraties op de snelweg zijn ook een wereld van verschil.
JD heeft bij de 2.0tfsi motoren standaard een soort van powercontroller in de software zitten, hierdoor wordt het vermogen in de 1e en 2e versnelling wat geknepen zodat tractieproblemen geminimaliseerd worden (bij mij staat hij op 10% minder vermogen). Mocht je dit niet willen kunnen ze deze er natuurlijk ook uithalen, of bijvoorbeeld op 20% zetten. Neemt niet weg dat ik in de eerste versnelling nog wel moet doseren anders heb je direct wielspin natuurlijk. Dit is hetzelfde bij volgas uit de bocht in de 2e versnelling. Over het algemeen krijg je bij droog weer en rechtstaande wielen het vermogen enkel in de eerste versnelling niet helemaal op de weg. Overigens past JD ook de tractioncontrol wat aan dacht ik waardoor deze wat minder snel en abrupt ingrijpt.
Ik heb nog voor een stage 2 gekozen omdat die net even wat feller oppakt (downpipe) en ook weer iets beter doorloopt. Dit merk je vooral op tussenacceleraties en doortrekken vanaf de 3e versnelling tot bijvoorbeeld 230km/h, dan is hij echt een stuk sneller dan de stage 1. Van 0-100 zijn de verschillen tussen een stage 1 en 2 heel klein is mijn ervaring. Ben je niet iemand die het leuk vindt om regelmatig even in Duitsland te knallen of goed gas wil geven op zijn tijd, en gaat het je meer om de souplesse en kracht tijdens dagelijks verkeer heb je meer dan genoeg aan een stage 1. Misschien dat er iemand op het forum is met een stage 1 die een beetje in de buurt woont en waar je een keertje een stukje mee kunt rijden? Heb je een goed beeld van wat de tuning ongeveer zal doen mocht je nog twijfelen.
JD heeft bij de 2.0tfsi motoren standaard een soort van powercontroller in de software zitten, hierdoor wordt het vermogen in de 1e en 2e versnelling wat geknepen zodat tractieproblemen geminimaliseerd worden (bij mij staat hij op 10% minder vermogen). Mocht je dit niet willen kunnen ze deze er natuurlijk ook uithalen, of bijvoorbeeld op 20% zetten. Neemt niet weg dat ik in de eerste versnelling nog wel moet doseren anders heb je direct wielspin natuurlijk. Dit is hetzelfde bij volgas uit de bocht in de 2e versnelling. Over het algemeen krijg je bij droog weer en rechtstaande wielen het vermogen enkel in de eerste versnelling niet helemaal op de weg. Overigens past JD ook de tractioncontrol wat aan dacht ik waardoor deze wat minder snel en abrupt ingrijpt.
Ik heb nog voor een stage 2 gekozen omdat die net even wat feller oppakt (downpipe) en ook weer iets beter doorloopt. Dit merk je vooral op tussenacceleraties en doortrekken vanaf de 3e versnelling tot bijvoorbeeld 230km/h, dan is hij echt een stuk sneller dan de stage 1. Van 0-100 zijn de verschillen tussen een stage 1 en 2 heel klein is mijn ervaring. Ben je niet iemand die het leuk vindt om regelmatig even in Duitsland te knallen of goed gas wil geven op zijn tijd, en gaat het je meer om de souplesse en kracht tijdens dagelijks verkeer heb je meer dan genoeg aan een stage 1. Misschien dat er iemand op het forum is met een stage 1 die een beetje in de buurt woont en waar je een keertje een stukje mee kunt rijden? Heb je een goed beeld van wat de tuning ongeveer zal doen mocht je nog twijfelen.
Laatst bewerkt: