Zo, de testen met "Bardahl" zitten er op.
Bij 300 km, merkt men een licht verschil.
Met 700 km, nog iets meer.
Maar het probleem is niet helemaal opgelost.
Soms voel je de wagen al doortrekken bij 1600 tpm.
Maar andere keren past bij 2300 tpm.
s'Morgens met koude motor, wil hij de eerste 500 meter niet trekken (loopt en stottert dan tegen maximum 30 km/u)
Harder gaat dan niet.
Na die 500 meter hoor en voel je de turbo open gaan.
Daarna loopt hij vrij normaal.
1x per week krijgt de turbo gymnastiek met de steekringsleutel 14. (wel trek ik eerst de vacuüm slang los)
De laatste keren merkte ik met de sleutel, dat hij een vast punt heeft.
Ook hoor ik dan een ligt schurend geluid (van geometrie of de actuator)
Om dit te vertalen, betekend dit dat als men optrekt, en het vacuüm van de geometrie zakt, de veer van de actuator de geometrie niet helemaal dicht trekt.
Dit zou er nog op kunnen wijzen, dat of wel die geometrie nog vervuild is of hapert.
Maar het kan misschien ook nog de actuator zijn, die niet goed los komt.
Nog iemand een voorstel of tip?