Turbo druk

oco1979

Forumguru
bardahl moet eerst nog wat inwerken en zeker maken dat deze goed is warmgereden en wat sportief doortrekken,zo doe de vgt turbo zijn werk beter. succes
 

Theo 4

Senior Member
@oco1979 Ja ik probeer hem zo veel mogelijk op zijn staart te duwen:jaja:
Tegenwoordig worden er nog maar alleen korte ritten mee gereden, en dan ook nog rustig.
Dit zal ook wel de reden zijn dat hij vast zat, en vervuild is.
 

oco1979

Forumguru
@oco1979 Ja ik probeer hem zo veel mogelijk op zijn staart te duwen:jaja:
Tegenwoordig worden er nog maar alleen korte ritten mee gereden, en dan ook nog rustig.
Dit zal ook wel de reden zijn dat hij vast zat, en vervuild is.

Daar heb je het al, die schoepen kunnen niet echt hun werk doen.
Gelukkig is het ene zonder dpf,kan je direct zien of deze schoner is als je keer plank gas doe :D.
Egr niet afgedopt ???
 

Theo 4

Senior Member
Ja, want met EGR trok hij nog minder.
Die oude klep zat bijna helemaal dicht.
Dus dan maar een plaatje.:jaja:
 

Bijlagen

  • DSCN1726.JPG
    DSCN1726.JPG
    253,2 KB · Weergaven: 24
  • DSCN1725.JPG
    DSCN1725.JPG
    274,1 KB · Weergaven: 19

Theo 4

Senior Member
Zo, de testen met "Bardahl" zitten er op.
Bij 300 km, merkt men een licht verschil.
Met 700 km, nog iets meer.

Maar het probleem is niet helemaal opgelost.
Soms voel je de wagen al doortrekken bij 1600 tpm.
Maar andere keren past bij 2300 tpm.
s'Morgens met koude motor, wil hij de eerste 500 meter niet trekken (loopt en stottert dan tegen maximum 30 km/u)
Harder gaat dan niet.:nono:
Na die 500 meter hoor en voel je de turbo open gaan.
Daarna loopt hij vrij normaal.:jaja:

1x per week krijgt de turbo gymnastiek met de steekringsleutel 14. (wel trek ik eerst de vacuüm slang los)
De laatste keren merkte ik met de sleutel, dat hij een vast punt heeft.
Ook hoor ik dan een ligt schurend geluid (van geometrie of de actuator)

Om dit te vertalen, betekend dit dat als men optrekt, en het vacuüm van de geometrie zakt, de veer van de actuator de geometrie niet helemaal dicht trekt.
Dit zou er nog op kunnen wijzen, dat of wel die geometrie nog vervuild is of hapert.
Maar het kan misschien ook nog de actuator zijn, die niet goed los komt.

Nog iemand een voorstel of tip?
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan