Wis en zeker! Het is en blijft een fijne wagen om mee te rijden. IMHO voldoende vermogen, maar misschien wil ik bij mijn volgende wagen wel een pekaatje meer, gewoon voor het plezier als je accelereert. Het turbogat (typisch bij die kleinere cilinderinhouden, en dat is wèl on topic...) vraagt wel een aanpassing qua rijstijl. Je moet hem echt als een benzine behandelen: het vermogen is in de hogere toerentallen te zoeken, zeker als je zoals ik al vele 100k km met een èchte diesel rijdt. De vraag blijft natuurlijk, hoe auto's in de toekomst zullen aangedreven worden, en hoe ze zullen rijden. Ik lees net in automotorundsport dat er nu driecilinderdiesels aankomen bij VW, die euronorm 6 halen. Het zou de grootste vooruitgang qua dieseltechnologie in 15 jaar betekenen. Benieuwd wat dat inhoudt... Het wordt wachten op de Golf VII in 2013 (en de Octavia III een jaar later) om te zien of de beloftes gehouden worden. Ze zullen allen een turbo hebben, wat ons dan weer helemaal on topic brengt... en ik laat 'm braafjes een 10 tot 15 SECONDEN nadraaien als ik 'm de sporen gaf. BTW, hemi24: hoeveel km heeft jouw bak er al op zitten?