Tussenconsole achterbank voor de vakantie

Cordoba

Forumguru
Bij een noodstop geloof ik direct dat de spullen op hun plaats blijven.

Wat de verankering betreft: gordel heeft als voordeel dat ie op een sterk punt van de auto vastzit. Een hoofdsteun op zich is al twijfelachtig qua sterkte (zie hoe vaak ze zijn afgebroken bij crashtests), en helemaal op een achterbank: de stevigheid moet komen uit de (deelbare) rugleuning van de achterbank, die bij crashtests waarbij een kop-staart botsing word gesimuleerd met volle kofferbak(vakantie), waardoor de kofferbak als kreukelzone minder goed functioneert en bij veel auto's de rugleuning naar voren wordt gedrukt via de bagage. Overigens kan het best zijn dat jouw ontwerp extra stevigheid biedt, omdat je beide delen van de rugleuning zo aan elkaar koppelt.

Dit is absoluut niet bedoeld als kritiek op je ontwerp, maar gewoon een feit. Ik ken het risico, en wil toch mijn deelbare achterbank niet omruilen voor niet-deelbaar exemplaar dat bij dergelijke aanrijdingen extra stevigheid biedt.

marktn

Nieuw lid
Hallo,

Laten we maar er vanuit gaan de we veilig op vakantie gaan en terug komen.

Ik heb trouwens voor de vakantie een bagagerek gekocht, helaas zie ik veel auto's die hoog opgepakt zijn in de kofferbak Zou eigenlijk verplicht moeten zijn zo'n rek. Kun je nog net op de foto's zien.
Daarbij gebruik ik altijd de haken van mijn skoda voor spanbanden! Ik leg een stoel tegen de achterbank, pak de bak vol. Leg een stoel op de vakantie spullen en trek dan de spanbanden aan. Tevens zit er nog een netje overheen voor de kleine spulletjes. Je moet er toch niet aan denken dat alles over de achterbank heen vliegt en naar voren komt!
Alle beetjes helpen.

Ook de dakkkoffer zet ik vast met extra spanbanden aan de dakdragers.

Eigenlijk is veiligheid een eindeloze discussie. Slechte banden,remmen, onderhoud.... Even opassen, dit topic gaat over een leuke vakantie console.

Mark

RefleCs

Forumguru
Helemaal mee eens. Een ander voorbeeld van doorslaan.... als je nog wat wilt eten zonder er ziek van te worden...... need I say more?

Het lijkt mij een ideaal ding! En je bent nooit klaar met doorontwikkelen zullen we maar zeggen. Er moet iemand zijn die met de innovatie komt!

Tommie

Banned
Beste Mark, ik ga over 4 weken op vakantie maar ik zoek ook zoiets? Kun je er nog niet eentje maken voor een Octavia? Prijs hoor ik wel!

Fabia

† In Memoriam
@Mark, heel goed dat je je lading zo vast zet. Als vrachtwagenchauffeur ben je daar dagelijks mee bezig. Ik zie wel eens vakantiegangers rijden met echt alles los achterin en dan nog het liefst de kinderen los. Je moet er niet aan denken dat het dan misgaat.

EdK

Forumguru
tsja maar één stuks is nog geen handel lijkt me !
Maar als je het universeel zou kunnen maken voor elk merk wagen dan wordt het wel degelijk een ander verhaal !
Dus misschien wat voor na je vakantie ? misschien toch een matrijs maken voor je eigen idee !

marktn

Nieuw lid
Hoi Tommie,

Ik zou er best nog een paar kunnen maken, maar niet meer voor de vakantie. Het is best wel even werk, gezien niks recht is aan de achterbank. Prutswerk hou ik ook niet van.

Mocht je nog intresse hebben stuur me dan even een prive bericht.

Mark

marktn

Nieuw lid
Iemand interesse om de tussen console te kopen? Eventueel ruilen tegen een autoradio met usb/sd mag ook.

Mvg,
Mark

Bovenaan Onderaan