Cordoba
Forumguru
Bij een noodstop geloof ik direct dat de spullen op hun plaats blijven.
Wat de verankering betreft: gordel heeft als voordeel dat ie op een sterk punt van de auto vastzit. Een hoofdsteun op zich is al twijfelachtig qua sterkte (zie hoe vaak ze zijn afgebroken bij crashtests), en helemaal op een achterbank: de stevigheid moet komen uit de (deelbare) rugleuning van de achterbank, die bij crashtests waarbij een kop-staart botsing word gesimuleerd met volle kofferbak(vakantie), waardoor de kofferbak als kreukelzone minder goed functioneert en bij veel auto's de rugleuning naar voren wordt gedrukt via de bagage. Overigens kan het best zijn dat jouw ontwerp extra stevigheid biedt, omdat je beide delen van de rugleuning zo aan elkaar koppelt.
Dit is absoluut niet bedoeld als kritiek op je ontwerp, maar gewoon een feit. Ik ken het risico, en wil toch mijn deelbare achterbank niet omruilen voor niet-deelbaar exemplaar dat bij dergelijke aanrijdingen extra stevigheid biedt.
Wat de verankering betreft: gordel heeft als voordeel dat ie op een sterk punt van de auto vastzit. Een hoofdsteun op zich is al twijfelachtig qua sterkte (zie hoe vaak ze zijn afgebroken bij crashtests), en helemaal op een achterbank: de stevigheid moet komen uit de (deelbare) rugleuning van de achterbank, die bij crashtests waarbij een kop-staart botsing word gesimuleerd met volle kofferbak(vakantie), waardoor de kofferbak als kreukelzone minder goed functioneert en bij veel auto's de rugleuning naar voren wordt gedrukt via de bagage. Overigens kan het best zijn dat jouw ontwerp extra stevigheid biedt, omdat je beide delen van de rugleuning zo aan elkaar koppelt.
Dit is absoluut niet bedoeld als kritiek op je ontwerp, maar gewoon een feit. Ik ken het risico, en wil toch mijn deelbare achterbank niet omruilen voor niet-deelbaar exemplaar dat bij dergelijke aanrijdingen extra stevigheid biedt.