TVS Engineering kan nu ook alle nieuwe (MQB platform) motoren OBD tunen en DSG's aanpassen.

CDK

Forumguru
thanx! ik heb gedaan wat ik kon, ook bij TVS was de intentie om er uit te komen wat betreft die vouchers @Majefloti had daar terecht een kritische noot op, daarbij voelde ik me aangesproken, aangezien ik die meeting georganiseerd had. gelukkig hoeven er op mailtjes geen postzegels geplakt te worden, want anders had ik deze week voor noppes gewerkt... :D

MaRco2

Forumguru
OBD Tuning:

1.4 TSI 2013+ 140pk-250Nm --> 165pk-310Nm

LOL:-) ^^^^

1.4TSI is wat dat betreft niet echt de moeite qua piekwaarden.

De Piggyback geeft wel interessante verbeteringen, value for money.:)

Is dat trouwens op maat of een standaard box er in 'pleuren' en zie maar?

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
@MaRco2 Zoals je hebt kunnen lezen in mijn post van gisterenavond, is zowel de OBD tuning als de tuning met een Externe ECU op de rollenbank, op maat dus, mét een uitdraai van voor en na de tuning.

CDK

Forumguru
@Majefloti is dit ook OK voor jou? Aangezien je voor eind juni wilde tunen, zag dat je ook voor de JD box ingeschreven had, maar in geval van aanwezige DSG ben je hier beter mee af denk ik, in geval van handbak ook overigens! ;)

MaRco2

Forumguru
@MaRco2 Zoals je hebt kunnen lezen in mijn post van gisterenavond, is zowel de OBD tuning als de tuning met een Externe ECU op de rollenbank, op maat dus, mét een uitdraai van voor en na de tuning.

Ik was even het spoor bijster door de hoeveelheid van het complete topic (vandaag pas ontdekt).

Goed puntje, zeker zo belangrijk. Sommige powerboxen waar niets op fijnafgesteld kan worden, is weggegooid geld en gevaarlijk voor de techniek.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Majefloti

Forumguru
@Majefloti is dit ook OK voor jou? Aangezien je voor eind juni wilde tunen, zag dat je ook voor de JD box ingeschreven had, maar in geval van aanwezige DSG ben je hier beter mee af denk ik, in geval van handbak ook overigens! ;)
@Corné de Kluijver bij deze nogmaals bedankt voor je inzet, echt klasse :thumbsup:en in ieder geval goed dat er nu duidelijkheid is!
Ik blijf kritisch want feitelijk is er niets veranderd (behoudens als de vermogensuitdraai).
- De prijs van een externe ECU is en blijft €499,- (incl. €200,- korting).
- Voor OBD betaal je gewoon de volle mep (geen prijsverschil met O.CT) en het wordt pas interessant als er beschikbare flashtools komen. Van de vorige serie weten we ook dat dit langer dan 2 jaar heeft geduurd wat betekent dat TVS de vouchers van tafel heeft en er géén sprake is van een aantrekkelijk voordeel. En dan te bedenken dat TVS er van overtuigd was dat OBD binnen een paar weken na onze meeting mogelijk zou zijn.....
- De extra vermogensuitdraai vóór en na tuning zouden nu blijkbaar e.e.a. moeten verzachten?

Ik hoop dat TVS zich realiseert dat ze dit soort afspraken in het vervolg alléén kunnen maken als ze het ook waar kunnen maken. Dus TVS bij deze een tip: nooit voor nieuwe auto's waarvan onbekend is wanneer er wat mogelijk is vouchers toezeggen!

Mijn conclusie:
- OBD voor deze prijs is geen optie (hier was mijn hoop op gevestigd).
- Externe ECU heeft eigenlijk niet mijn voorkeur. Daar komt bij dat JD weliswaar iets duurder is maar betere resultaten boekt dus per saldo.......
Ik laat e.e.a. even bezinken.

Nogmaals dank voor je inzet en jij nu weer ff tijd besteden aan de kleine ;).

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Ik begrijp hieruit dat jij geen DSG hebt @Majefloti? Want er is wel degelijk veel meer veranderd als jij laat doorschemeren..., de OBD tuning die mogelijk is is een op maat tuning op de rollenbank, met gratis uitdraai voor én na tuning en in geval van een aanwezige DSG wordt deze geheel gratis naar wens aangepast.
Ik ben het eerlijk gezegd volledig oneens met je en ik vind je opmerking omtrent TVS niet fair, er is vanaf het begin af aan gezegd dat de code nog niet gekraakt is en zolang dat niet het geval is zou je die voucher eigenlijk niet kunnen gebruiken, juist daarom heb ik met ze onderhandeld om o.a. voor jou hier iets uit te slepen waar je wel degelijk financieel voordeel bij hebt. Ik vind persoonlijk dat ze hier heel ruimhartig mee omgaan en een heel mooi gebaar naar jullie maken en zich wel degelijk aan de gemaakte afspraak houden en zelfs meer doen dan toegezegd / afgesproken. Ik vind het dan ook oprecht jammer dat je dit zo voelt én verwoordt.

Majefloti

Forumguru
@Corné de Kluijver, TVS doet idd een mooi aanbod mits icm DSG. Helaas voor mij niet van toepassing.

Jij geeft aan dat "de OBD tuning die nú mogelijk is een op maat tuning is op de rollenbank", mag ik hieruit concluderen dat ze een betere of uitgebreidere tuning aanbieden dan wanneer je OBD laat tunen bij bijv. huistuner O.CT? Zo ja wat is dan het (merkbaar) verschil?
De aanbieding "gratis vermogensuitdraai vóór en na de tuning" is een aardige geste en hooguit leuk voor-de-heb. Verder heb je hier toch niets aan?

CDK

Forumguru
@Majefloti, zoals je weet zit OCT niet in NL, wat er dus gebeurd bij een VAG dealer is simpelweg chippen en klaar is Klara, net zoals dat vroeger met Abt gebeurde, TVS mag de flashtool van OCT gebruiken omdat die vervolgens de DSG software weer van TVS afneemt, maar in tegenstelling tot de dealers krijg je bij TVS een op maat afstelling op de rollenbank, vandaar ook dat je de uitdraaien mee krijgt. Je kan en mag dus stellen dat je bij TVS beter af bent dan met een tuning geleverd door een dealer. Jouw conclusie klopt dus gedeeltelijk, laat je bij OCT in Duitsland je auto remappen dan zal dat ook op de rollenbank gebeuren. Maar in NL is het inderdaad zo dat je voor hetzelfde geld een betere tuning krijgt.

CDK

Forumguru
de 2.0 tdi in de O3 is nu ook middels de normale flashtool OBD te tunen en dus aantrekkelijker in prijs als middels OCT, zeer waarschijnlijk ook de 1.6 tdi, deze zijn vrij recent vrijgegeven.

CDK

Forumguru
@wachma, dat is middels de normale flashtool en tegen een normale prijs nog niet mogelijk, wel met de flashtool van OCT, 305pk 440Nm voor de sky high prijs van €1699,- ;)

CDK

Forumguru
Ter verduidelijking, aangezien ik per PM vragen kreeg.....
Voor de combinatie 1.6 / 2.0 TDI OBD tuning / DSG optimalisatie is de actie prijs €999,99 minus 10% = €899,99

Greetz Corné

Deze week mijn DSG-7 laten optimaliseren van mijn nagelnieuwe octavia 1.6 Tdi (MQB) bij de DSG-doktoren (Ronald & Dirk) van TVS-eniginering. Ik ben echt super tevreden over het resultaat!
Voorheen schakelde de bak bij 30 kmph al naar de vierde, bij 40 al in de 5e en bij 80 al in de 7e!!. Gevolg: een brommende tdi en gevoel dat de motor niet op adem komt en elke keer net 1 versnelling te hoog zit.
Resultaat na tuning: een lekker lopende DSG-bak die voor je gevoel de juiste versnelling kiest. Ook een 'genormaliseerd' S-programma dat de motor niet oneindig in de toeren jaagt, maar lekker normaal rijd. Daarnaast is deze TVS-optimalisatie ook nog goed voor de levensduur van de DSG bak, want je rijd niet meer in slippende 2e versnelling weg en schakelt per saldo net iets minder vaak.
Kortom: ik kan elke DSG-7 bezitter het aanraden.

Bovenaan Onderaan