wouterbaake
Lid
Ik merk de laatste tijd in mijn 2011 Octavia 1.4 TSI twee rare geluiden:
Iemand die meteen een aha moment heeft bij deze omschrijvingen?
En dan nog een klein vraagje: Wat vinden jullie van het toerental waarbij de boordcomputer aanraadt op te schakelen? Ik heb het idee dat ik dan vaak 50/60 rijd bij 1200 toeren, wat me een recept lijkt voor motorvervuiling zoals ook bij de DSG bak vaak wordt gezien.
- Bij ongeveer 105 km/u (zowel in de 6 als in de 5) maakt de auto een laag resonerend geluid, alsof je over van die wegbelijning met profiel rijdt (zijstrepen op snelwegen soms)
- Bij het uitrollen (meest hoorbaar onder de 60 km/u, maar dat is misschien ook vanwege banden- en windgeluid bij hogere snelheid) hoor ik een zacht maar continu "schavend/fluitend geluid". Koppeling intrappen lijkt geen verschil te maken. Ik ben er nog niet uit of dit in een bepaalde versnelling meer of minder gebeurd.
Iemand die meteen een aha moment heeft bij deze omschrijvingen?
En dan nog een klein vraagje: Wat vinden jullie van het toerental waarbij de boordcomputer aanraadt op te schakelen? Ik heb het idee dat ik dan vaak 50/60 rijd bij 1200 toeren, wat me een recept lijkt voor motorvervuiling zoals ook bij de DSG bak vaak wordt gezien.