Twee rare geluiden

Even weer een update. Inmiddels ongeveer 3000 km met de auto gereden en het geluid wordt langzaam iets erger. Net bij de garage geweest en zij zeggen dat het niet het wiellager of de bakzijdige homokineet is, maar speling op het differentieel.

Iemand ervaring hier mee?

Even een klein schopje. Is er iemand die ervaring heeft met slijtage in het differentieel?

En kent iemand misschien een goed adres voor een second opinion, in de buurt van Haarlem?

2Metertje

Actief lid
Over het eerste punt. Het klinkt misschien raar maar zet je raam aan de bestuurderskant een miniem stukje open.
Dus misschien een tiende millimeter. Ik heb dat geluid ook wel eens gehad en ik hoorde ook een kort brommend geluid (af en toe) alsof je over de belijning van de vluchtstrook rijdt.
Het blijkt in het raam aan de bestuurderskant te zitten, wat resoneert tegen het frame als het raam volledig gesloten is.

Misschien heb je er niks aan, maar mogelijk is dit ook wel je oplossing voor het eerste probleem.
In dat geval spaart het je flink wat euro's uit :)

Poeh, een tiende millimeter. Ik zal eens zien of ik dat mechanisme zo nauwkeurig kan bedienen :).
Vraag me dan wel af waarom het geluid alleen optreedt bij acceleratie/snelheid vasthouden en niet bij uitrollen, maar ik probeer het straks wel even.

Nee, het raam iets openzetten gaf geen oplossing voor het probleem helaas.

EDIT: Net ook een reactie van de garage gekregen. Zij stellen voor om het differentieel te vervangen door een revisie onderdeel voor €1300 (indien de koppeling nog in orde is, anders komen daar ook kosten voor kijken). Tegelijkertijd geven ze aan dat ze niet kunnen zeggen of de speling die ze in het differentieel voelen tot schade op de langere termijn kan/gaat leiden.

Is er toevallig iemand met ervaring van dit soort reparaties? Is dit duur? Is het uberhaupt nodig?

Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Raar idee misschien, maar zit je (kunststof) bodemplaat onder de motorruimte wel goed gemonteerd en voldoende bevestigd?!?

Beste,

Dit topic ik vanaf begin gevolgd. Ik hoorde ook bij ``slepende`` geluid tijdens het rijden. Voornamelijk bij licht gas geven zodat de assen werk moet verrichten. Ik langs de garage om na te laten kijken. Rondje gereden, op de brug en conclusie van 2 monteurs rechter voorwiel lager. Ik heb ze online besteld voor 180 euro (SKF) en geplaatst. Helaas was het geluid een paar dagen minder, maar kam snel terug. Vorig week werd het heftiger met lichte gebonk. Vrijdag naar een vriend die een garage heeft heeft. Na een rondje gereden te hebben zei komt uit de bak. Op de brug bleek speling te zitten tussen as en bak. Je kon de as op en neer bewegen.Vandaag auto afgeleverd bij transmissie revisiebedrijf. In de middag kon ik heb ophalen. Differentieel was het probleem. 850 euro gekost op revisie met 1 jaar garantie op montage en bak. Als ik ermee doorgereden zou hebben was de schade intern groter geweest. Ze zeiden dat ze wekelijks 2 VAG bakken doen.

vr gr
Radjin

Radjin, dat lijkt precies op wat ik nu heb. Vooral bij licht gas geven/tempo houden.

Waar heb je die revisie laten uitvoeren?
En was het daarna helemaal over?

Ik heb het bij SHM transmissie laten doen in Rotterdam. Zoals je gelezen heb ik gisteren laten doen en tot nu toe heb ik een geruisloze auto.

vr gr
Radjin

Bovenaan Onderaan