Twijfel over de juiste kleur

Hallo medeforumleden,

Mijn Octavia Combi is onlangs door de leasemaatschappij (PON) besteld, maar nu begin ik te twijfelen aan de door mij gekozen kleur :crazy:. Ik heb voor Anthracite Grey Metallic gekozen. Ik heb deze kleur alleen nog niet in het echt gezien (alleen Graphite Grey). Nu denk ik erover om misschien toch zwart te nemen. Heeft iemand zijn Octavia al in Anthracite Grey? Is die donkerder dan Graphite Grey? Kan iemand wellicht een foto posten?

Thanks!

nemo

Senior Member
Wel gewaagd om een kleur te kiezen die je nog nooit gezien hebt! Stel je voor dat het ontzettend tegen valt, dan baal je! Maar gezien de omschrijving kan het (denk ik) niet iets extreems (roze) worden hoor!

Swiss

Actief lid
Hallo,

mijn vorige Octavia (O1) was een graphite grey, m'n huidige O2 is een antracite grey. Volgens m'n verloofde (want ik heb geen verstand van kleuren) is deze iets donkerder dan de vorige. Weet alleen dat ze alletwee prachtig azuurblauw worden als je ze inzeept en de zon erop valt. Héél leuk tijdens het wassen.

Heb van beide foto's, pm maar met mailadres als je eens wil vergelijken.

Greetz,
Swiss

Wel gewaagd om een kleur te kiezen die je nog nooit gezien hebt! Stel je voor dat het ontzettend tegen valt, dan baal je! Maar gezien de omschrijving kan het (denk ik) niet iets extreems (roze) worden hoor!

Die van jou ziet er anders behoorlijk roze uit! :shocked:

Echt tegenvallen zal het niet, maar ik wil natuurlijk achteraf geen spijt krijgen ;)

nemo

Senior Member
Die van jou ziet er anders behoorlijk roze uit! :shocked:

Echt tegenvallen zal het niet, maar ik wil natuurlijk achteraf geen spijt krijgen ;)

Haha ja mijn Fab is roze, zo val ik lekker op :D. Het liefst had ik eigenlijk een zwarte gehad..

Jan_Willem

Nieuw lid
....Ik heb voor Anthracite Grey Metallic gekozen. Ik heb deze kleur alleen nog niet in het echt gezien (alleen Graphite Grey)... Heeft iemand zijn Octavia al in Anthracite Grey? Is die donkerder dan Graphite Grey? Kan iemand wellicht een foto posten?...

Check de importeurssite dan ff. Of gewoon creatief googlen!

http://www.skoda.nl/home/modellen/octavia/octavia_combi/kleuren/0,4951,_D0Lnl,00.html#

Cappuccino... Had bijna graphite genomen. Ik heb alle kleuren wel langs zien komen: alleen standaard zilvergrijs is geen succes. Alle andere erg mooi.
No worries!

JW

Jan_Willem

Nieuw lid
kleurstalen

Bij de dealer hebben ze toch redelijk grote metalen kleur stalen liggen?

Die kleurstalen laten wel de onderlinge verschillen zien en geven ook een indruk van de kleur zelf, maar hoe dat uitwerkt op het model is heel moeilijk in te schatten. Het gaat om de lichtinval op de lijnen van de auto, de schaduwwerking bijvoorbeeld achter bij de "heupen" (zijkant naar de achterlichten toe) van de combi (in mijn geval), of de contouren er in jouw ogen goed uitkomen etc. Dat is heel moeilijk af te lezen van zo'n kleurenstaal. Dus ik begrijp de twijfel wel, die had ik ook.

Maar je hebt gelijk, de kleurstalen zijn volgens mij letterlijk de kleuren die voor de Octavia beschikbaar zijn (dat klinkt logisch, maar hoe vaak ik niet heb gezien dat de kleuren bij benadering zijn! Daarnaast zullen ondanks de digitale techniek de kleurbaden toch nog wel verschillen, al zal dat verschil minimaal zijn)

Al met al, veel mooie kleuren voor de Octavia en je hoeft de kleur niet te veranderen denk ik!

Okki

Donateur
Daarnaast zullen ondanks de digitale techniek de kleurbaden toch nog wel verschillen

Klopt: ik had ooit een groen metalic Polo. Kennis van mij ook. De auto's waren in verschillende landen (Portugal en ?) gefabriceerd. De kleuren verschilde ook iets!

Wat ook uitmaakt is inderdaad de vorm van de auto. Zo vind ik de Satin Grey Metalic heel mooi op een Combi, maar weer niet op de Hatchback.

Je kan ook niet per definitie zeggen dat één kleur op alle auto's mooi is. Het verschilt per auto.

Hallo medeforumleden,

Mijn Octavia Combi is onlangs door de leasemaatschappij (PON) besteld, maar nu begin ik te twijfelen aan de door mij gekozen kleur :crazy:. Ik heb voor Anthracite Grey Metallic gekozen. Ik heb deze kleur alleen nog niet in het echt gezien (alleen Graphite Grey). Nu denk ik erover om misschien toch zwart te nemen. Heeft iemand zijn Octavia al in Anthracite Grey? Is die donkerder dan Graphite Grey? Kan iemand wellicht een foto posten?

Thanks!

Het wil ook weleens helpen om op het net naar occasions (met foto) te zoeken. Dan zie je overwegend zwart en zilver, maar ook de andere kleuren.

Ik ben er uit... ik blijf bij m'n keuze voor Anthracite Grey. De foto's van Swiss en Prodigy hebben mij overtuigd :aangenaam:

Nu begint het wachten..... (geplande leverdatum 2 juni)

Thanks! :xyxthumbs:

Bovenaan Onderaan