Twijfels over nieuwe Octavia 2

Alfredo

Nieuw lid
De Skoda Octavia 2 is wel een mooie wagen, maar wel gigantisch log, en wat is dat toch met die radio, reed hiervoor met een Honda Accord maar dit is spijtig genoeg een niveautje lager, Goede wagen voor lange afstanden maar voor in de stad... Neen liever niet.
frown.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Alfredo</font><hr />

De Skoda Octavia 2 is wel een mooie wagen, maar wel gigantisch log, en wat is dat toch met die radio, reed hiervoor met een Honda Accord maar dit is spijtig genoeg een niveautje lager, Goede wagen voor lange afstanden maar voor in de stad... Neen liever niet.
frown.gif

[/ QUOTE ]

DIT DEEL IK NIET !!!
Op dit forum is men in het algemeen positief kritisch, dus trek je conclusies
regels.gif
1439.gif

frown.gif

[/ QUOTE ]
Wat een onzin, de O2 rijd zeer prima.. En ja de standaard radio bij de meeste auto-merken moet je proberen te mijden idd.
Maar dan de vergelijking met een Honda ?
crazy.gif

nomad

Senior Member
Mooi. Sluiten maar deze thread. Threadstarter gaat weer voor een Honda.
Nomad vraagt zich af zijn bedoeling dan was hier met die post.

Een Honda Accord uit welk jaartal? Ik vraag me dan inderdaad ook af wat je er log aan vindt. De wegligging, gewicht in de bochten...wat? Ik rij zelf in een combi van 1390kg en dat is best zwaar. Maar omdat deze wat lager staat voelt het niet aan als een boot.

Een Accord 2.0 is 100kg lichter en staat veel lager bij de grond. Dus de vergelijking is ook wel wat vreemd ja. Middenklassers zijn veel meer op comfort afgestemd. Maar zeggen dat die minder log aan voelt in de stad!? Neen, die mening deel ik zeker niet.

De O2 is van dezelfde klasse als een Civic en niet van de Accord klasse! Kan je dus niet vergelijken. Vergelijk de prijs maar eens!!! Log rijden???? Ik vind dat de O2 zeer vlot rijdt en dit ook in de stad. Ik kom van een Primera 2002 en die reed pas log. Zever in pakskes dus. Inderdaad afsluiten die hap!

Dutch4x4

Senior Member
Tut tut, ho ho, hoezo positief kritisch? Hoezo geen merkblindheid?

Er hoeft maar één iemand te beweren dat een Accord fijner is om te rijden - geloof ik hem trouwens meteen, zeer onderschatte auto - en er wordt al collectief om slotjes gevraagd.

Da's net zoiets als een andere voetballer een gele kaart aansmeren. Tsss...

japiejo5

Actief lid
Honda accord is een zeer fijne auto maar volgens mij is het een beetje appels en peren vergelijken. Een standaard honda wordt best kaal geleverd maar je betaalt wel meteen de hoofdprijs. Zelfs cruisecontrol zit er niet standaard op voor een startprijs van uit mijn hoofd ruim 30.000. Laat staan wat je overige opties zouden moeten kosten. Ik vind de honda erg mooi, maar veels te duur voor wat je er voor krijgt. En wat dat LOG betreft,..kwestie van smaak denk ik. Kan me niet voorstellen dat bijv. een Octavia RS. log genoemt kan worden. Maar vertel nog eens wat meer over je ervaringen in een accourd

Frankie

Actief lid

frown.gif

[/ QUOTE ]

Vreemde binnenkomer inderdaad. Deel ook de mening over het log rijgedrag niet. Auto is zeker niet perfect, maar deze conclusies zijn wel erg kort door de bocht. Daarbij snap ik de hele point van het bericht niet. Als je geen skoda wilt, oké jouw keuze, maar moet je dat dan helemaal speciaal hier komen melden ? Ben blij dat niet iedereen dit doet. Maar goed, zal wel aan mij/ons liggen.

Ps: ik begrijp net pas dat Alfredo daadwerkelijk een O2 heeft nu. Dacht dat het een afweging kon zijn. Dan inderdaad snel verkopen die wagen.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: nomad</font><hr />

Nomad vraagt zich af zijn bedoeling dan was hier met die post.

[/ QUOTE ]

Sorry ???
confused.gif

Als hij niet bevalt, kies/rij je toch een andere auto. (en ja mag best een Honda
crazy.gif
zijn hoor)
Dat is het voordeel van een democratie.
smirk.gif

Ik ben ZEER tevreden met de octavia zowel op de snelweg als in de stad.
xyxthumbs.gif

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Frankie</font><hr />

Als je geen skoda wilt, oké jouw keuze, maar moet je dat dan helemaal speciaal hier komen melden ? Ben blij dat niet iedereen dit doet. Maar goed, zal wel aan mij/ons liggen.

[/ QUOTE ]

Lees ik 't soms anders ofzo? Het is niet dat hij geen O2 wil, hij hééft 'm al, maar de auto valt helaas een tikkie tegen in vergelijking met z'n vorige auto en dat spijt 'm. Dat kan toch? Of mogen zich hier alleen tevreden O2-bezitters voorstellen?

En ja, natuurlijk is een Accord relatief duur, maar dat is het punt niet. Beide 2-liters ontlopen elkaar trouwens niet eens zo veel qua prijs en qua binnenruimte en kofferruimte is de Octavia zelfs groter. Dus waarom zou je ze niet kunnen vergelijken? Dat gezeur over een andere klasse (toevallig vanwege dat Golf-platform) moet maar eens afgelopen zijn: feitelijk is de Octavia gewoon een middenklasser die veel waar voor z'n geld biedt.

En tja, geloof 't of niet, maar een Accord stuurt inderdaad veel scherper dan de relatief zompige Octavia met z'n elektronische stuurbekrachtiging.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dutch4x4</font><hr />

Lees ik 't soms anders ofzo? Het is niet dat hij geen O2 wil, hij hééft 'm al, maar de auto valt helaas een tikkie tegen in vergelijking met z'n vorige auto en dat spijt 'm. Dat kan toch? Of mogen zich hier alleen tevreden O2-bezitters voorstellen?

[/ QUOTE ]

Moet hij volgende keer beter proefrijden, dan had hij vast wel gemerkt dat het wat tegenviel
1884.gif
vergeleken met zijn vorige auto lijkt mij

Dutch4x4

Senior Member
Misschien heeft-ie 'm wel als bedrijfsauto of poolauto in de maag gesplitst gekregen.

En stel dat het wel een overhaaste beslissing was, dan nog hebben de reacties hier geen pas.

higgy

Forumguru
Maar: per saldo lopen jullie allemaal te verkondigen dat jullie tevreden zijn met je O2 (dat wisten we al) terwijl Alfredo daar helemaal niet naar vraagt. Hij deelt mee dat ie een O2 log vindt (1.4 soms?) en dat mag ie.
Eind verhaal wat mij betreft.
Ik heb nieuwe 'leden' wel eens sterker binnen zien komen, dat wel.

Frankie

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dutch4x4</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Frankie</font><hr />

Als je geen skoda wilt, oké jouw keuze, maar moet je dat dan helemaal speciaal hier komen melden ? Ben blij dat niet iedereen dit doet. Maar goed, zal wel aan mij/ons liggen.

[/ QUOTE ]

En ja, natuurlijk is een Accord relatief duur, maar dat is het punt niet. Beide 2-liters ontlopen elkaar trouwens niet eens zo veel qua prijs en qua binnenruimte en kofferruimte is de Octavia zelfs groter. Dus waarom zou je ze niet kunnen vergelijken? Dat gezeur over een andere klasse (toevallig vanwege dat Golf-platform) moet maar eens afgelopen zijn: feitelijk is de Octavia gewoon een middenklasser die veel waar voor z'n geld biedt.

En tja, geloof 't of niet, maar een Accord stuurt inderdaad veel scherper dan de relatief zompige Octavia met z'n elektronische stuurbekrachtiging.

[/ QUOTE ]

Zucht, en dan wordt van mij gezegd dat ik niet goed lees. Ik heb mijn bericht toch gecorrigeerd !! En ben dan niet zo kinderachtig dat ik de oorspronkelijke text dan opeens aanpas. Maar goed, zo waren er nog wel tig reacties als de mijne. Beetje flauw wel, gelukkig kan ik er tegen !!

Dutch4x4

Senior Member
Jouw correctie was een minuut ná mijn reactie, zie ik nu, dus daar kan ik ook niks aan doen. Niks flauw dus. Als ik flauw was, dan zou ik zeggen dat klokkijken ook een kunst is.

Overigens was mijn reactie niet eens tegen jou gericht, maar tegen iedereen die zo reageerde. Dat zie je ook in mijn eerste reactie van deze draad. In de tweede reactie pakte ik jouw citaat gewoon als voorbeeld. Dus als je het niet persoonlijk opvat, dan is dat mooi, want het was gericht tegen iedereen.
grin.gif

reed hiervoor met een Honda Accord maar dit is spijtig genoeg een niveautje lager, Goede wagen voor lange afstanden maar voor in de stad... Neen liever niet.
frown.gif

[/ QUOTE ]

Tjongejonge...ik begrijp de commotie niet
confused.gif

Alfredo heeft het over een niveau lager. Volgens mij heeft hij het sportonderstel. Dat ligt inderdaad ietsje lager en ik kan me ook voorstellen dat dat in de stad met al z'n drempels niet echt lekker rijdt...toch!
@Alfredo: "Je had dat sportonderstel niet moeten nemen!"

Alle gekheid op een stokje; ik vind dat Alfredo hier zijn mening mag geven. Het is aan ons en aan de Skoda om hem te overtuigen dat hij een goede beslissing heeft gemaakt.
Dit forum zal hem het vertrouwen geven dat hij misschien zoekt.

Wat je opmerking over de radio betreft: klopt!

Hoe dan ook; welkom
473.gif

Bovenaan Onderaan