Twijfels over nieuwe Octavia 2

deusjevo

Forumguru
Ik denk dat wij maar even moeten wachten op een 2e berichtje van Alfredo...
Hij voelt zich daarin vast geroepen wat meer tekst en uitleg te geven.
Tot die tijd doe ik effe een bakkie.
koffie.gif

Zijn 1e berichtje vond ik een beetje ongefundeerd maar toch wel interessant
945.gif
 

Dutch4x4

Senior Member
Heel verstandig, 2cv. Die eerste post laat nog heel wat in het midden: waarom voor de O2 gekozen? Hoe lang al in bezit/gebruik? Welke uitvoering? En welke Accord was dat?

Dus kom op, Alfredo, voor den draad ermee!
grin.gif


Maar inderdaad, intrigerend was de inhoud wel. Nogmaals, zó gek is 't niet dat iemand een Accord beter vindt dan een Octavia...
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: deusjevo</font><hr />

Tot die tijd doe ik effe een bakkie.
koffie.gif



[/ QUOTE ]

Dat lijkt mij een strak plan!
24.gif


Ik vind overigens een Honda Accord (4 deurs) een strakke bak. Je ziet ze trouwens zelden. De stationwagon vind ik niks
icon_smile_dead.gif

Ik heb net ff een modelletje geconfigureerd op honda.nl.
Een opgeleukte 2.4 kost maar liefst € 49.985,-.
1884.gif

Ik vraag me af, is dat met of zonder gemeentegarantie
ahum.gif
 

Exciter

Administrator
Ik drink ook nog maar een bakkie, voor ik hier wijzer van wordt...

Of Alfredo komt nog met een echt interessant uitgebreid bericht, waar we metsen allen wat aan hebben en het wordt dus nog wel de moeite waard om het te lezen...


...of het was een losse kreet en zal dan ook als een losse kreet behandeld worden, richting het archief.

De openings post is in iedergeval ver van gecultiveerd, sommige reacties daarop blijken niet veel hoger van niveau te zijn.

We wachten af...
 

Wouter84

Nieuw lid
Het interesseert mij niet zo veel of dat berichtje nu wel of niet kan, ik deel wel graag mijn mening over de Accord.
Het betreft het huidige model van voor de face-lift met de 140pk 2.2diesel.
Hij rijdt een klasse hoger dan een Octavia. Het meest te spreken ben ik over de motor. Toyota wordt zo geroemd om zijn fantastische diesels in o.a. de Avensis maar de Honda diesel vond ik persoonlijk toch krachtiger aanvoelen dan vergelijkbare Toyota exemplaren. Om nog maar even bij Toyota te blijven, ik mis in dit merk totaal het rijplezier. Voor mij zijn ze te passief. Ontworpen voor mensen die vaak lang in de auto zitten en niet vermoeid willen worden door wat dan ook.
De Accord voelt erg stijf aan en stuurt precies maar vrij gevoelloos. Wat ik het meest vervelend vind is dat je bij de minste stuuruitslag al naar de andere weghelft schiet. Niet echt veilig met glad weer. Wat rijden betreft staat de Mazda 6 toch echt op de eerste plaats voor mij. Zelfs de Alfa 159 stuurt minder lekker dan de Mazda. Vanaf het moment dat ik in de Mazda ging zitten kreeg ik al zin om eens flink een potje te gaan sturen. Hij stuurt precies maar niet zo nerveus als de Honda, de versnellingsbak voelt strak en solide aan zonder daar meteen een loodzware koppeling aan te hangen en de veering en demping zorgen niet voor een lege mond zonder dat de auto op een oor gaat hangen in de bocht.

Dit was alleen even een mening tussendoor van een gepassioneerde automobilist. Het is mijn persoonlijke mening andere mensen zullen misschien heel andere ervaringen hebben.
O ja, wat betreft de Octavia. Dat is gewoon een heel complete auto die zelfs met de minst sterke diesel niet lui aanvoelt. En wat voor mij het belangrijkste is. Hij biedt voor relatief weinig geld “FREUDE AM FAHREN”. Of mag ik die uitspraak hier niet doen.
winkie.gif
 

Exciter

Administrator
Kijk, dit zijn dus de berichten die ik zelf wel kan warderen. MET INHOUD.
en niet van het type: "BMW is perfect - rest is afval".

Dat had ik nou van Alfredo ook verwacht, INHOUD.

Dat een Accord iemand beter ligt, dat snap ik volledig, maar belicht dan, waarom.

Losse kreten, daar hebben we niets aan.

Thanx, Wouter

groetjes,

Exciter
 

LenK

Forumguru
De koffie is op, ook al aan mijn 2e wijntje bezig.
Honda probeert premium merk te worden ("Jappen Audi").
Prijskaartje is daarom aan de hoge kant.
Goede beoordeling in Autoweek. Vormgeving moet je bevallen. Ik vind Honda's mooie maar ook lelijke elementen hebben.
Nieuwe Civic vind ik van voren toppie, maar de achterkant vind ik weer frut.

Maar op Skoda forum Skoda afkraken omdat je liever een Honda hebt is slecht idee.

Octavia in de bebouwde kom vind ik ook minder dan buiten de kom, daarmee kan ik het helaas eens zijn.
 

Timothee

Actief lid
Het lijkt erop dat Alfredo geschrokken is van de reacties en niet meer met een onderbouwing van zijn standpunt komt, of dat hij juist de knuppel in het hoenderhok wilde gooien en zich nu kapot zit te lachen zonder nog een keer hier terug te keren.

M.i. is de Accord inderdaad een klasse hoger en dus niet direct vergelijkbaar met een O2. Kan me dus best voorstellen dat ie beter rijdt. Maar ik vraag me dan inderdaad af waarom er een O2 op zijn oprit staat (als ie die al heeft).

Ik vind niet dat wij Alfredo ervan moeten gaan overtuigen dat ie toch een goede keuze heeft gemaakt...dat is niet onze taak/plicht en levert waarschijnlijk ook niet veel op. Het lijkt me alleen netjes om een onderbouwing van het standpunt te geven zodat we inhoudelijk kunnen discussiëren in plaats van te "bekvechten" over een one-liner.

Enne...ik ben het er ook mee eens dat de O2 op de snelweg beter in zijn element is dan in de bebouwde kom. Op iets minder wegdek merk je dat de wielbasis relatief kort is en de demping vrij stug...dat is kritiek die ik al eerder heb geuit maar meestal ongeloofwaardig werd weg gewimpeld
smile.gif
 

Erikje

Actief lid
Ik ben een A4 gewend, maar mijn huidige O2 is echt veel minder log dan die A4. Zal wel door de motor, sportonderstel en DSG-bak komen...
 
Bovenaan Onderaan