Twins

notjes

Actief lid
Vraagje,

als aanstaande vader van een tweeling ben ik op zoek naar een nieuwe wagen...nu is mijn oog gevallen op de octavia combi...is deze wagen ruim genoeg.

wie kan me zeggen wat verschil is tussen de elegance of de ambition?

welke opties zeker nemen?

Zwapp

Forumguru
Over de ruimte hoef je je geen zorgen te maken hoor! Ambition is het basis model volgens mij en de elegance met wat meer opties, het preciese kun je vast wel terug vinden dmv de zoekfunctie!

ENS

Nieuw lid
Gefeliciteerd Notjes,

Als partime bestuurder van een octavia combi (waarbij enige kennis mij niet in de weg staat), een antwoord:

Of je ruimte genoeg hebt, dat hangt af van alles wat je meeneemt. Wat voor duowagen je koopt, de eerste vijf/zes maanden heb je de reiswiegen erbij.

Op skoda.nl kun je heel gemakkelijk vergelijken, er staat ook aangegeven welke extra optie's mogelijk zijn.

Ook kun je even folders aanvragen, rustig even lezen.

Een bezoek aan een dealer kan soms ook helpen om inzicht te krijgen.

Succes ermee!

Noord26

Forumguru
Dat doen onze buren met een 2e hands Fabia Combi GL en 3 kids; het is maar net wat je allemaal mee wilt nemen en wat je wensen/eisen zijn.

Cordoba

Forumguru
Welkom notjes, en alvast gefeliciteerd met de tweeling. :bloemen:

Opties die je kiest zijn ook afhankelijk van wat je zelf belangrijk vind, en hoe je een auto gaat gebruiken. Als je wat meer info geeft, over de manier waarop de auto ingezet gaat worden, kun je ook betere tips krijgen. Denk bij de manier van inzet aan: vooral voor vervoer van gezin, of ook zakelijk, korte afstanden of juist lange afstanden. Vakanties met veel bagage, met of zonder caravan dat soort zaken.

Mettes

Forumguru
In Belgie is de ambition niet de laagste uitvoering,dat is de active.(active ,ambition,elegance)
Wat betreft plaats achteraan is de superb natuurlijk onovertroffen.
Ik weet wel dat een werkmakker problemen had met het plaatsen van 3 kinderzitjes in zijn O2 (tweeling + ander kind)
De stoeltjes zaten werkelijk tegen elkaar geprangd.(2 stoeltjes lukt natuurlijk makkelijk)
Ik weet echter niet of de breedte van de achterbank in O3 groter is.

Laatst bewerkt:

Mettes

Forumguru
:maakmegek: Neen toch niet.
Ik had hem destijds een octavia aanbevolen voor zijn binnenruimte.
In de praktijk bleek "de grote binnenruimte" toch wat minder te zijn.

RaceVrs

Banned
Mijn Superb combi ingeruild voor de O3 RS combi. Doen Niks voor elkaar onder. Kofferbak pakt Zelfs makkelijker in (duo wagen past makkelijk). Enkel de beenruimte is ietje minder, dit valt voor gebruik te verwaarlozen.

Alvast van harte gefeliciteerd. Als vader van een tweeling kan ik je bevestigen dat de Octavia voldoende ruim is om alles mee te nemen. Zelfs een duo wagen, reiswiegen etc.

Bakkertje

Forumguru
Bij ons gingen er 3 op de achterbank van zowel een octavia als een Superb.
Ik weet niet wat voor stoeltjes je gaat gebruiken, maar tegenwoordig staan die achterstevoren heb ik begrepen. Dat maakt extra ruimte achterin erg prettig. Zowel de Octavia als de Superb bieden daarin meer dan voldoende ruimte.
Qua uitvoering kun je alle Skoda prijslijsten vinden op: http://www.fleetwise.nl/service/prijslijsten/skoda

030

Forumguru
Mijn Superb combi ingeruild voor de O3 RS combi. Doen Niks voor elkaar onder. Kofferbak pakt Zelfs makkelijker in (duo wagen past makkelijk). Enkel de beenruimte is ietje minder, dit valt voor gebruik te verwaarlozen.

Helemaal in deze leeftijdscategorie.

RaceVrs

Banned
Bij de Superb deed ik toen de voetjes nog in de lucht hingen de boodschappen tussen stoel en achterbank. Toen de benen langer werden kon dat niet meer omdat de boodschappen dan werden platgeschopt.

Vind de Octavia een voortvarender dan de Superb. Heb dan wel enkel de vergelijking tussen een full option Superb en nu de RS. Maat qua interieur zijn de maten mbt een "gewone" octavia natuurlijk hetzelfde.

De privé aankoop blijft ook wel een tijdje bij me :-) bij mij staan de snoetjes trouwens gewoon vooruit gericht van de kids, isofix stoelen Recaro monza nova nog iets en de Cybex pallas. Top stoelen, alleen iande recaro wel erg breed.

030

Forumguru
De Superb begint nu echt haar leeftijd te laten zien. Ik vind het een prachtige wagen, maar met de nieuwe op komst rijdt je opeens wel in een ouder aandoend model rond, mocht je dat belangrijk vinden.

De Octavia doet - niet geheel verwonderlijk - een stuk moderner aan. Als was het alleen al om de Columbus.

CDK

Forumguru
Van harte welkom op het forum trouwens @notjes!
Er zijn leden die 3 stoeltjes naast elkaar hebben staan in de Superb heb ik al eens gelezen, maar of dat in een O3 gaat lukken???

Noord26

Forumguru
Naar mijn weten krijgt de TS geen drieling toch? En drie stoeltjes passen precies in een FAbia Combi overigens.

;)

Bovenaan Onderaan