Vraagje,
als aanstaande vader van een tweeling ben ik op zoek naar een nieuwe wagen...nu is mijn oog gevallen op de octavia combi...is deze wagen ruim genoeg.
wie kan me zeggen wat verschil is tussen de elegance of de ambition?
welke opties zeker nemen?
Met het oog op onze aanstaande tweeling hebben we destijds (ook) gekozen voor een O3 combi. Nog geen moment spijt van gehad. Welke opties je zeker moet nemen of juist niet kan ik je moeilijk in adviseren, maar uit 'eigen' ervaring:
- Ik zou de optie vlakke laadvloer niet nemen. Ik weet niet hoe vaak je met de kinderen op pad gaat, maar wij hebben de optie niet en de wandelwagen past in zijn gehaal achterin (opgeklapt) en ik denk dat dit met een vlakke laadvloer niet gaat lukken.
- Ik weet niet of het een losse optie is, maar een bagagerek tussen kofferruimte en achterbank zou ik proberen te regelen. Je hebt nogal veel spullen nodig en zeker het eerste jaar heb je voor wat langere uitjes heel veel grote en logge dingen nodig als het te bezoeken adres niet goed op kinderen ingesteld is. Wij gaan binnenkort op vakantie, maar zitten bijvoorbeeld vast aan kinderwagen, wipstoeltjes (en die nemen veel plek in) en dan nog de overige bagage. Ik heb zo'n bagagerek niet dus kan niet te hoog stapelen achterin, maar achteraf had ik die optie beter wel gekozen.
- Neem sunset (getint glas achter). Volgens sommigen niet voldoende donker (wat kan kloppen) maar het scheelt voor je kleintjes achterin wel echt.
- Volgens mij is er ook een optie om isofix op de voorstoel te kiezen. Met een tweeling zou ik dat zeker doen. Ik heb het niet gedaan (achteraf spijt). Reden is dat het op langere ritten prettig kan zijn dat jij/je vrouw achterin kan zitten bij diegene die het op dat moment moeilijk heeft, of die de fles onderweg krijgt in de maxi-cosi. (En dat zou ons ook nooit gebeuren dachten we...) Op de voorstoel in de riem voelt voor mij toch onveilig.
Voor de rest, ach. Specifiek 'kindvriendelijke' opties zijn er verder niet; vooral papa-specifiek