Typeaanduiding

Zag vandaag bij een tankstation een zwarte O2 zonder typeaanduiding. Nou komt dat natuurlijk bij meer auto's voor, maar ik dacht (volgens mij door een dealer zo medegedeeld) dat dat geen optie is bij de O2 en dat de letters er met dubbelzijdig plakband opgeplakt zijn, m.a.w. alleen met gevaal voor de lak eraf te halen.

Dan maar de échte vraag bij deze draad: Ik ken de typeaanduidingen met TDI onder 'Octavia', al dan niet met rode lettertjes. Wat staat er bij de 'gewone' 1.6 benzinemotor? Ik meen ook ergens een MPI gezien te hebben, met een rode I. Dat slaat toch nergens op, dat die I rood is???? Is toch nix aan 'versneld'' of zo??

LenK

Forumguru
Je kunt je maar ergens druk over maken. Een al dan niet terecht rood lettertje.
VW is er mee begonnen, hoe meer rood hoe sneller de diesel, maar ze zijn dat later inconsequent gaan gebruiken. En wannabees gingen met de rode verfkwast aan de gang, triest allemaal.
Als het al ooit waarde had dan nu zeker niet meer en al helemaal niet bij andere merken.
Stamt uit het leger, hoe meer strepen, hoe hoger in rang, wat een kul.
En die letters en badges haal je er met beleid zonder schade vanaf.
Zoek en je vind elders op het forum daar tips over.

___JC___

Forumguru
Ik heb alles bij aflevering dr af laten halen. Een kale kont is veel mooier, niet al die rare spreuken, termen en al dan niet rode letters. Onzin..

likifo

Nieuw lid
Door mijn dealer is er ook alles afgehaald bij levering met behulp van een bankkaart. Volgens de dealer een goede oplossing zonder gevaar op lakbeschadigingen

LucasH

Nieuw lid
Gister mijn auto, een SO2C, opgehaald in Almere (Holdinga) en ook zonder type aanduidingen!

Echt een wereld van verschil. Ook op onze cabrio hebben we alle stickers en aanduidingen verwijderd.

Tijg

Actief lid
Stamt uit het leger, hoe meer strepen, hoe hoger in rang, wat een kul.

Eigenlijk betekent het het volgende:

Drie strepen: Kan lezen en schrijven.
Twee strepen: Kan lezen.
Een streep: Kent iemand die kan lezen.

;)

VEEJAY

Forumguru
Als ik een laten we zeggen BMW 330D/135I of Audi 3.2TFSI/3.0TDI (met of zonder Quattro aanduiding) zou kunnen betalen, dan:

Zou ik die badges dus ech wel laten zitten he! Kunnen jullie je dat voorstellen?

wat ik NIET zou doen is Skoda emblemen vervangen door VW emblemen.

LenK

Forumguru
Gister mijn auto, een SO2C, opgehaald in Almere (Holdinga) en ook zonder type aanduidingen!

Echt een wereld van verschil. Ook op onze cabrio hebben we alle stickers en aanduidingen verwijderd.
Al zaten ze er nog op, ik zou toch niet weten wat een SO2C is.
Ik heb maar 1 streep.
Mijn volgende auto wordt misschien een NQ2C2B

terug naar de kern van de vraag...

Waar het me eigenlijk met name om te doen was:

wat staat er nou standaard wel op een 1.6 MPI?

(en natuurlijk ben ik me ervan bewust dat dit een detailkwestie is hoor...):grin:

LenK

Forumguru
@Josser: je kunt vannacht rustig slapen zonder nachtmerrie over een auto met slechts MPI achterop want er staat achter op mijn auto MPI, echt waar!
(Wat een gezever)

Beste mensen,

Bedankt voor het mee-zeveren.
Alleen één postje met het antwoord was inderdaad afdoende geweest voor deze (non-)discussie, ik weet het!

Ben altijd al een ongeduldige wachter en in dit geval, als de auto over een paar weekjes al klaar staat, maar ik m pas op 2-1-08 kan ophalen, al helemaal!!!
'Effe' langs de dealer is er ook niet bij, hij staat bij Hamers in Voorschoten, ik zit in Nijmegen...

Anyway, wat mij betreft kan er een strik in deze draad! Afsluiten maar...:xyxthumbs:

___JC___

Forumguru
Staat geen Abt maar Milotec :winkie:
Zat dr standaard in maar wat mij betreft mag het dr ook uit, goed idee !!
*Pakt de ijzerzaag uit de schuur en rent naar buiten*

Kan je het milotec logo er niet gewoon uittrekken of met je echt in je gril gaan zagen? had het al bij de dealer gevraagd en die zei dat het niet kon... ABT logo lijkt mij ook mooier.

___JC___

Forumguru
Ja dat logo moet dr wel uit kunnen, nooit naar gekeken eigenlijk. Ik heb geen Abt logo's bij mn auto gehad. Een collega van mij met een Leon II die gechipt is door Abt weer wel. Ik mis die logo's eigenlijk niet echt..

Bovenaan Onderaan