typegoedkeuring Octavia Greenline Combi 2014 nog niet rond

Robijzer

Nieuw lid
Kreeg net van mijn dealer te horen dat het kenteken voor mijn nieuwe Octavia Greenline Combi niet kan worden afgegeven omdat de typegoedkeuring van het RDW nog niet geregeld is.

Betekent dit dat dit de eerste Octavia Greenline 2014 is?
Is er iemand die dit nader kan toelichten of uitleggen? Hoe gaat zoiets in z'n werk en interessanter, hoe lang duurt het ?

Jstruijk

Senior Member
Hmm vreemd ja, het lijkt er idd op dat de Combi Greenline dan dus nog niet goedgekeurd is voor de NL wegen...
Maar, ik heb er geen verstand van dus pin me er niet op vast ;)

MaRco2

Forumguru
Iets van eind 1995 (...) bij iemand zoiets zien gebeuren, kon daardoor een maand op zijn auto wachten (in haar geval... was gelijk van het nieuwe jaar).

Connexie

Forumguru
Zo knap vervelend gaan zijn als dat kan betekenen dat het bijtellingspercentage nog kan wijzigen. 't Zal toch niet...

stradje

Actief lid
Bij mij staat de levering gepland voor komende dinsdag. Nog niets over gehoord. Typegoedkeuringsgegevens indienen is op zich niet zo moeilijk. Ik weet alleen niet hoe lang het ambtelijke gedoe eromheen op dit moment duurt.

Normaal gesproken zouden ze dit bij PON al geregeld moeten hebben bij de voorbereiding van de wagen voor de markt. Dus ergens begin november. Gevalletje "foutje bedankt"?

MaRco2

Forumguru
Ik dacht trouwens dat hij pas ergens in april uitgeleverd zou worden? Hebben de auto's de typegoedkeuring ingehaald.:)

R@y

Nieuw lid
Ik heb hetzelfde probleem. Het is een administratieve fout. Ipv 1 februari wordt de uitlevering uitgesteld. De dealer verwachte 2 weken later te kunnen leveren inclusief kenteken, maar kon niks met zekerheid zeggen omdat de importeur dit regelt met de RDW.

rtwee

Senior Member