typegoedkeuring Octavia Greenline Combi 2014 nog niet rond

Robijzer

Nieuw lid
Kreeg net van mijn dealer te horen dat het kenteken voor mijn nieuwe Octavia Greenline Combi niet kan worden afgegeven omdat de typegoedkeuring van het RDW nog niet geregeld is.

Betekent dit dat dit de eerste Octavia Greenline 2014 is?
Is er iemand die dit nader kan toelichten of uitleggen? Hoe gaat zoiets in z'n werk en interessanter, hoe lang duurt het ?

Jstruijk

Senior Member
Hmm vreemd ja, het lijkt er idd op dat de Combi Greenline dan dus nog niet goedgekeurd is voor de NL wegen...
Maar, ik heb er geen verstand van dus pin me er niet op vast ;)

MaRco2

Forumguru
Iets van eind 1995 (...) bij iemand zoiets zien gebeuren, kon daardoor een maand op zijn auto wachten (in haar geval... was gelijk van het nieuwe jaar).

Connexie

Forumguru
Zo knap vervelend gaan zijn als dat kan betekenen dat het bijtellingspercentage nog kan wijzigen. 't Zal toch niet...

stradje

Actief lid
Bij mij staat de levering gepland voor komende dinsdag. Nog niets over gehoord. Typegoedkeuringsgegevens indienen is op zich niet zo moeilijk. Ik weet alleen niet hoe lang het ambtelijke gedoe eromheen op dit moment duurt.

Normaal gesproken zouden ze dit bij PON al geregeld moeten hebben bij de voorbereiding van de wagen voor de markt. Dus ergens begin november. Gevalletje "foutje bedankt"?

MaRco2

Forumguru
Ik dacht trouwens dat hij pas ergens in april uitgeleverd zou worden? Hebben de auto's de typegoedkeuring ingehaald.:)

R@y

Nieuw lid
Ik heb hetzelfde probleem. Het is een administratieve fout. Ipv 1 februari wordt de uitlevering uitgesteld. De dealer verwachte 2 weken later te kunnen leveren inclusief kenteken, maar kon niks met zekerheid zeggen omdat de importeur dit regelt met de RDW.

rtwee

Senior Member
Ik heb er 3 weken geleden al 1 zien rijden in de provincie Groningen. Ging om een testmodel, dus dat zou heel goed passen in het RDW verhaal... Het zal je gebeuren dat er geen 14% label aan komt te hangen.. had je ook voor een 2.0tdi kunnen gaan ipv zo'n 'slome' groene met minder mogelijkheden qua opties...

R@y

Nieuw lid
Volgens de dealer was niet de 14% bijtelling het probleem, de 85gram test is namelijk gepasseerd, maar ging het om de rdw-klassificatie. Volgens mij welke wegenbelasting, maatvoering etc...wellicht steekt de gespotte 'taartschep' te ver uit zodat er een witte vlag aan moet! :deuk:

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Rick

jellemeer79

Actief lid
Nou denk dat iemand bij Pon gewoon heeft liggen slapen of dat iemand in de Fabriek vergeten was te melden dat de productie van greenlines eerder was begonnen. Want oorsponkelijke persbericht van Skoda was dat 2014 Greenline vanaf Februari in productie zou gaan terwijl vorige week de eerste vrachtauto's met 2014 greenlines al rondreden.

Jasper-RS

Forumguru
Ik hoorde gisteren van een bevriende skoda verkoper dat ze idd problemen hebben met de kenteken aanvraag van de Combi Greenline. Hij vertelde dat er verkeerde toelatingspapieren bij de eerst serie zitten met een hogere uitstoot dan 85gram op papier. Dit zou dus betekend dat ze dan niet in de 14% zouden vallen. Hij vertelde dat pon druk bezig was dit op te lossen

stradje

Actief lid
Dit potentiële probleem is waarschijnlijk achter de rug. Ik heb zojuist mijn kenteken te horen gekregen en de levering komende dinsdag gaat door.

stradje

Actief lid
Dealer belt net dat alles geregeld is met de vraag wanneer ik de auto wil komen halen. Wat dacht je van NU ! Snel even de verzekering geregeld.
Ik ga mijn nieuwe Octavia Greenline Businessline Combi nu halen. Als 1 van de eersten. Misschien wel de allereerste.
Vet, man! Ben benieuwd naar je eerste ervaringen. Wij hebben komende dinsdag de hele dag vrij gepland om lekker relaxed te kunnen gaan toeren door het Limburgse heuvelland.

D

Deleted member 13589

Dealer belt net dat alles geregeld is met de vraag wanneer ik de auto wil komen halen. Wat dacht je van NU ! Snel even de verzekering geregeld.
Ik ga mijn nieuwe Octavia Greenline Businessline Combi nu halen. Als 1 van de eersten. Misschien wel de allereerste.
Veel plezier met deze auto, mijn O3 Greenline Businessline Combi wordt vandaag besteld, ik ben benieuwd wanneer de levering zal zijn.

Bovenaan Onderaan