FF slim nadenken jongens ! (Niemand moet zich door deze opmerking aangesproken voelen!)
Het is alleen bedoeld om je "wakker te schudden" dat je niet alles wat je leest maar klakkeloos voor waar moet aannemen, maar ook je eigen, gezonde, verstand moet gebruiken bij het lezen!
@hemi24:
Volgens mij heb je een te hoge dunk van wat er allemaal meegerekend wordt. Hier een citaat uit de
link die ook hieronder staat:
"De tyre-leak indicator is wel slim, en ik ben benieuwd of hij ook een te lage bandenspanning detecteert. Hij meet namelijk de afrolomtrek PER WIEL (via het ESP). De omtrek moet eenmalig geset worden, en wanneer er teveel van afgeweken wordt, dan gaat hij piepen. Ik dacht in eerste instantie dat hij zou piepen wanneer 1 wiel teveel van de anderen afwijkt, maar dat is dus niet zo. Hij piept als het wiel afwijkt van de oorspronkelijke afrolomtrek.")
En hoe weet hij dat de omtrek van 1 wiel afwijkt?..........juist ja, met behulp van de (voertuig snelheid) van de andere wielen! :winkie:
De stuurhoek en de vergelijking met de overige wielen zit er dus, zo lijkt het, niet in. Slechts de eigen afrolomtrek (waarschijnlijk inderdaad afgeleid uit het aantal omwentelingen) wordt vergeleken met de oorspronkelijke waarde. Een te grote wijziging (binnen een bepaald tijdsbestek) wordt gesignaleerd. Ook het spinnen van één wiel, zoals op sneeuw, zal geen effect (moeten) hebben op de Tyre leak indicator. Mogelijk omdat de afwijking dan te groot wordt (onverklaarbaar uit een lekke band).
Bij het (door)slippen van de wielen kan de "echte" snelheid van het voertuig niet meer bepaald worden en dus ook niet of 1 wiel sneller draait (t.g.v. het lek zijn) als de rest !
RTFM! :regels:
[FONT=Arial,Bold]
[FONT=Arial,Bold](extraktie uit de engelse handleiding: Under certain circumstances (e.g. sporty style of driving, wintry [/FONT][/FONT][FONT=Arial,Bold]
[FONT=Arial,Bold]or unpaved roads) the warning light [/FONT][/FONT][FONT=Arial,Bold]
[FONT=Arial,Bold]can be delayed or does not [/FONT][/FONT][FONT=Arial,Bold]
[FONT=Arial,Bold]light up at all.)[/FONT][/FONT]
[FONT=Arial,Bold][FONT=Arial,Bold]Groet,[/FONT][/FONT]
[FONT=Arial,Bold][FONT=Arial,Bold]Charlie[/FONT][/FONT]