Uitlaatgas-controlesysteem lampje brand

Dorus

Lid
Dank jullie voor al dit extra's.
Wordt er niet vrolijker van en heeft iemand ervaring met een bedrijf in de buurt van Arnhem.
Dit voor de zekerheid:nailbiting:

Dorus

Lid
Beste mensen

Uiteindelijk naar een andere garage gegaan en het bleek toch de distributieketting te zijn en daar naast was ook de brandstofpomp kapot. Met grote beurt erbij 1600 euri. daar wordt je niet vrolijk van.
Maar net terug van vakantie en hij loopt als een zonnetje.
Gerepareerd niet door een Skodadealer en weet iemand of er nog een coulance is na 6 jaar voor de ketting bij Skoda?
Tenslotte adverteerde men met een ketting die onderhoudsvrij is.
In ieder geval allen bedankt voor met meedenken

Laatst bewerkt:

Spierings

Forumguru
Mooi dat het helemaal is opgelost, blijkbaar had deze garage heel wat meer ervaring.

Voor een distributie ketting van 6 jaar oud zullen ze nauwelijks een coulanceregeling aanbieden.

Mijn auto is 4 jaar oud en heeft 54000km gelopen en kreeg alleen coulance op de onderdelen aangeboden. Arbeid a 385 ex btw was voor eigen rekening.

Distributieketting + kettingspanner + nokkenasversteller + regelklep vervangen, Skoda 1.8 TSI, km-stand 76.000

Wij waren de tevreden tweede eigenaar van een Skoda Octavia van 2009 met vierwielaandrijving en een 1.8 TSI motor. De auto is voorzien van een 1.8 TSI motor met een distributieketting die aldus de fabrikant “een autoleven moet meegaan”. De distributieketting is nu, samen met een aantal andere hiermee samenhangende onderdelen, bij een kilometerstand van ca 76.000 km vervangen. Dat is iets dat niet overeenkomt met wat ik mag verwachten van een auto in deze prijsklasse en van een gerenommeerd merk. Is dit niet te omschrijven als een “verborgen gebrek”? In 2012 is verschillende keren op deze problemen ingegaan door autoconsumentenbladen als Autobild en Autoweek en door consumentenprogramma’s als Radar.

De auto is, geheel volgens het onderhoudsschema, onderhouden door een Bovag gecertificeerde garage. Deze garage heeft gesignaleerd dat er een probleem is met de distributieketting. De klantenservice van de Skoda importeur Pon deelde mee dat een Skoda-dealer de diagnose moet stellen en dat de Skoda-dealer daarna een beroep kan doen op een coulanceregeling bij Pon. Onze Octavia is vervolgens in behandeling geweest bij de nieuwe Skoda-dealer in Gouda, Van Beynum. Na de diagnose door de dealer werd gemeld dat de kosten van de reparatie, het vervangen van distributieketting, kettingspanner, nokkenasversteller en regelklep ons € 1785 ging kosten. Ons restte niets anders dan de auto te laten repareren voor dit bedrag. Er werd door Skoda geen coulance toegepast.

Vervolgens hebben wij opnieuw contact opgenomen met de Klantenservice van de Skoda importeur. Telefonisch werd meegedeeld dat de fabrikant niets voor ons kan doen. De importeur zou, samen met de dealer een gebaar kunnen maken in het kader van klanttevredenheid. Na overleg deed hij het aanbod van € 100 door de dealer en € 200 door Skoda Nederland, uit te keren in de vorm van een tegoed voor toekomstig onderhoud bij Skoda-dealer Van Beynum.

Ik vond dit ontoereikend en stelde voor dit bedrag in mindering te brengen op de reeds betaalde rekening. Daarop werd niet ingegaan. Waarom wordt in dit geval geen redelijke coulance toegepast? Ik mag alleen kijken naar de uitdraaien van de reparatie. De dealer mag geen uitdraai meegeven. Ik mag de gegevens op een papiertje noteren.

Klanttevredenheid bereik je niet door een klant slechts € 300 in waardebonnen aan te bieden, te besteden bij een Skoda-dealer voor toekomstig onderhoud. Die klant is namelijk ontevreden omdat deze eigenaar van een auto is met een gebrek dat er niet hoort te zijn en zojuist een rekening van € 1783 betaalde aan de Skoda-dealer om dat gebrek te herstellen. Klanttevredenheid bereik je door een ruimhartiger aanbod te doen en dit in mindering te brengen op de reeds betaalde rekening, in de hoop dat de ontevreden klant door dit gebaar zijn vertrouwen hersteld ziet en vrijwillig gebruik gaat maken van de Skoda dienstverlening.

Ik wacht sinds 9 augustus op een reactie van de manager van de klantenservice van Soda Nederland.

Bovenaan Onderaan