Uitlaatsierstuk 1.6 TDI Greentech Combi

Ik heb een discussie met mijn dealer, vooraf bij aankoop aangegeven dat ik een ovaal sierstuk erop wil,echter bij aflevering zat er een goedkoop rechtpijp overheen geschoven vastgezet met een slangenklem.

volgens dealer past er geen andere uitlaatsierstuk op.

Nou volgens mij heeft hij geen zin om er een andere op te zetten.

Wie o wie heeft er op zijn Octavia Greentech Combi een origineel ovale uitsierstuk en kan hiervan wellicht een foto mailen of mij hiervan het skoda artikelnummer van doorgeven.

bvd!!!

Ronnie

Forumguru
Even opgezocht in ETKA: Er is alleen een ovaal eindstuk met een enkele ingang voor een 1.6 ltr FSI. Dus niet voor de TDI....
Misschien dat het wel past, dat kan ik zo niet zien op de foto. Andere types eindstuk hebben allemaal een dubbele ingang.
(2.0TDI/1.9TDI 2.0 FSI)

Art. nr. FDC 610 004 € 55,91 . Ovaal eindstuk verchroomd, enkele ingang, afgeschuind.

cvegreen

Forumguru
Kan dat goed geloven dat je niet tevreden neemt met een simpel rond sier uitlaatje als je bij het ondertekenen van de bestelbon al aangegeven had dat je een ovalen sier uitlaat stukje wou . Indien origineel niet past moet hij maar eens in aftermarket gaan zien he , als het gene wat er nu op steekt ook met een spanbandje .

Ronnie

Forumguru
Vreemd, als ik dat nr. wil zoeken kent Etka het niet..... Versie 7.2,update 372/57. Feb/2011
Waar o waar heb je dit gevonden?

Ronnie

Forumguru
Aha..... Ik ben een eind gekomen, echter mijn Tjechisch is blijkbaar niet meer wat het vroeger was....

bedankt Tha a, hier heb ik wat aan! Heb jij deze toevallig bij Nieuwkoop in Den Bosch gehaald? Heb namelijk met deze dealer discussie hierover. Ovale sierstuk besteld, maar halfords pijpje met slangenklem gekregen omdat een ovale niet zou passen op de 1.6 TDI Greentech....

Mettes

Forumguru
1Z0071910 is inderdaad enige correcte bestelnummer voor een 1.6 cr TDI.
Heb onlangs deze besteld bij een dealer in Belgie.Stocknr was in Belgie niet bekend maar wel bij Skoda Tsjechie .Uitlaatstuk ontvangen na 1 maand+gemonteerd.(ps moet gelast worden,maar past perfect)
Er wordt eveneens gezegd dat dit uitlaatsierstuk samen met de nep-diffusor moet geplaatst worden.
Uit mijn eigen ervaring kan ik dit ten stelligste ontkennen.Ook zonder deze difusor is het resultaat mooi.

Zojuist dealer gesproken en ze gaan hem bestelllen, kreeg opmerking "tja.....dan kan het schijnbaar toch.."

Dank voor jullie hulp!

Klaasje

Forumguru
inderdaad. Die diffuser heb je niet nodig. Vind ik persoonlijk ook niet mooi, maar ja dat is weer kwestie van smaak.
Alleen uitlaat staat mooi. de 1.2tsi heeft (anderen waarschijnlijk ook) hier een opening voor in de bumper.

deusjevo

Forumguru
Dan moet je dat "voorgesneden" stukkie dus uit de achterbumper halen/drukken?
Verder moet dit stuk gelast worden op de eindpijp geloof ik?

Klaasje

Forumguru
Zover ik weet wordt het niet gelast, maar geklemd. Is met mijn huidge ook gebeurd. Op mijn aanstaande nieuwe oc zou ik het dus nog niet weten

Mettes

Forumguru
Inderdaad,stukje uit achterbumper halen en einstuk plaatsen.Dit eindstuk moet wel degelijk gelast worden,deze is niet voorzien van een klemring of dergelijke.(is ook vermeld in gebruiksaanwijzing)

Klaasje

Forumguru
ok, de originele Skoda uitlaatstuk zul je dan moeten lassen. Ik heb de Milotec versie en die heb ik er toch echt opgeklemd.

hemi24

Forumguru
Das het verschil tussen het sierstuk van de 1.6 TDI en de TSI's: de ene wordt gelast, de andere geklemt, ook de originele...
Zal me niet verbazen dat dit exact dezelfde items zijn als bij Milotec...

Bovenaan Onderaan