Uitlaatsierstuk 1.6 TDI Greentech Combi

Mettes

Forumguru
Ik heb toevallig een uitlaatsierstuk van Milotec en Skoda.
Stuk van Milotec was een foutieve bestelling (voor 1.6MPI,Tsi),en kan inderdaad bevestigd worden door een schroefkoppeling.
Uitlaatsierstukken voor Tsi's of dergelijke passen dus niet op 1.6TDI,de uitlaatdiameter van de TDI is groter.
Daarna orginele versie gekocht voor 1.6TDI,deze moet gelast worden.
Tevens is er een groot verschil tussen het orginele en dit van Milotec.Van de orginele,is de ovale uitlaathuls langer(circa 2x).Het eindresultaat is zodoende ook beter.(niet zichtbaar dat het een eindstuk is)
De eindstukken bij Superskoda zijn wel orginele,maar zijn bij de dealer goedkoper te bestellen wegens de dure verzendkosten.
Stuk van Milotec past mischien op de Fabia Ambiente 1.2TDI die we onlangs hebben bijgekocht.(we zullen zien,levering pas in juni)
Daar we over de Octavia zeer tevreden zijn(al hoewel we deze slechts van september in ons bezit hebben), een tweede Skoda bijgekocht voor vrouwlief.

Voor alle Octavia FL Greentech rijders die een mooi ovaal uitlaatsierstuk willen:

artikelnummer 1Z0071910

Past hier perfect op! Gisteren door dealer gemonteerd, klepje uit bumper drukken naast uitlaat, zagen lassen en voila!

Ik zal snel foto's plaatsen!

tha a

Senior Member
zeker een schappelijke prijs! Ga morgen eens bellen--> mijn dealer vraagt er 89euro voor...

Vandaag het ovalen sierstuk laten monteren, ziet er goed uit. Zal binnenkort eens een paar foto's plaatsen.

deusjevo

Forumguru
Ik heb 't ovale stuk vorige week gemonteerd op m'n 1.2TSI.
Met dank aan Iwan Schmid van Vepreda die z'n best heeft gedaan om alles uit te zoeken :super:
Ik had een beetje lamme arm van 't afzagen van een stukje eindpijp met een botte zaag maar resultaat vind ik mooi, zal morgen ook pica's maken.

Bestelnummer was trouwens FDC609003 en het betreft een geschroefd sierstuk wat je echter niet ziet.

a5e3078b3023069dc7ba15211791e45d_view.jpg

deusjevo

Forumguru
Zal binnenkort eens een paar foto's plaatsen.

Da's snel... :eek:oo:
Ik heb trouwens de "achterkant van de binnenkant" waar je dus eigenlijk tegen aan kijkt nog zwart geverfd, sierstuk was iets te glanzend van binnen.
Ik denk ook dat mijn sierstuk nog ietsie verder naar binnen valt.

Foto had ik vanmorgen al gemaakt met de mobiel, beter kwaliteit volgt.
Ik verwacht dat het glimmende aan de binnenzijde vanzelf verdwijnt.

Klaasje

Forumguru
Skoda FDC609003 Lijkt een nr van oud model, dat toevallig ook past. :-)
Chromed Exhaust Trim
Part Number: FDC609003

Suitable For: Octavia 2006 > 2009

FDC610003 is de versie voor de facelift. Die komt ernamelijk bij mijn 1.2 tsi op
en kost 60,-- incl montage (nadeel: dient geloof ik gelast te worden)

Mettes

Forumguru
Hierbij een foto van mijn hermaakte versie van het originele Skoda-eindstuk.

Bijlagen

• Herschaalde kopie van 100_0460.jpg
    Herschaalde kopie van 100_0460.jpg
    9,6 KB · Weergaven: 85

Mettes

Forumguru
100_0460.jpg

Mischien een tip: Ik heb van mijn sierstuk eigenhandig een schroefexemplaar gemaakt.(normaal gelast exemplaar voor 1.6 crtdi)
dwz bevestigingshuls ingeslepen (4x over de lengte) en een zware schroefklem op het stuk vastgelast.(werkt perfect en idem aan milotec sierhulsen)

Bovenaan Onderaan