Tees
Donateur
Het belangrijkste wat je zou moeten doen om op zoek te gaan naar de oorzaak van problemen, is een full scan doen. Dat kan met contact aan, motor uit. Na afloop geeft ie weer hoeveel foutcodes er gevonden zijn, onderverdeeld in actief en passief (de eerste is op dat moment echt een probleem, het tweede is op een zeker moment weggeschreven en hoeft niet actueel te zijn). Vervolgens kan je naar de lijst met modules gaan en dan zijn de modules met foutcodes rood gemarkeerd. Die openen en de foutcode weer laten geven (en ik zou die even ergens opschrijven). Je kan dacht ik ook aan de keukentafel de foutcodes nalezen, maar ik geef er zelf de voorkeur aan dat in de auto met verbonden dongle te doen. Kan je ook meteen wat dingen uitproberen (bijv eens een code wissen en kijken of ie direct ie snel terugkomt)
Rijdend of met draaiende motor waardes uitlezen is pas een secundair proces, als je eenmaal weet welke foutcodes je hebt en welke sensoren je dan zou kunnen uitlezen, heeft dat zin. Anders ben je alleen maar data aan het verzamelen en heb je geen idee waarnaar je aan het zoeken bent.
Eigenlijk is de OBDeleven niet heel anders dan een VCDS, dus lees ook eens in het VAG-COM onderdeel van dit forum.
Rijdend of met draaiende motor waardes uitlezen is pas een secundair proces, als je eenmaal weet welke foutcodes je hebt en welke sensoren je dan zou kunnen uitlezen, heeft dat zin. Anders ben je alleen maar data aan het verzamelen en heb je geen idee waarnaar je aan het zoeken bent.
Eigenlijk is de OBDeleven niet heel anders dan een VCDS, dus lees ook eens in het VAG-COM onderdeel van dit forum.