Uitlijning en naloop

turboturbo

Forumguru
Ik heb zelf dit probleem gehad bij mijn Fabia. Na het vervangen van de draagarm rubbers kreeg de dealer de auto niet meer recht. Zou ineens ook aan de banden liggen en de scheve wegen in NL....

Ik heb een specialist opgezocht en die zag dat de wielvlucht niet in orde was. Het voorwiel spoor was keurig zoals die moest zijn, maar als een wiel scheef staat, (Google wielvlucht maar eens) wil die na een tijdje ook afbuigen, en trekt de auto dan heel ietsje naar links of rechts... Denk aan een muntje dat je laat rollen, die gaat uiteindeljk ook links of rechts af.

Misschien kan je hier wat mee.
 

turboturbo

Forumguru
Dat kan alleen maar een goed teken zijn, denk ik, op afspraak. Mogelijk heeft dat een relatie met dat die tent zijn eigen werk serieus neemt.

De uitlijn boer waar ik was, deed ze ook op afspraak.

Overigens was mijn tip dus dat de uitlijner verder moet kijken dan alleen uit- of toespoor (maar bv ook naar wielvlucht of camber) maar dat zal wel snor zitten als het een goede is!

Vraag ook om het uitlijn rapport!
 

Noord26

Forumguru
Een goed bedrijf heeft een (kleine) wachtrij. Zo gaat onze bolide naar een schade hersteller die standaard voor 1 a 2 weken vol geboekt zit. Verschil in service en kwaliteit is echt te merken.
 

s-line

Forumguru
Meeste schade bedrijven hebben een "wachttijd" van een week of 2 omdat je toch met een planning te maken hebt. Het kan niet zo zijn dat iedereen die langs komt maar meteen zijn auto kan laten staan, tenzij je bent uitgereden(dus grote schade)
maar dan is de hersteltijd ook meestal veel langer als hij direct blijft (omdat deze niet in gepland staat). De gemiddelde schade moet namelijk ook weer in 2 dagen gerepareerd worden van de verzekering anders kost het namelijk "ons geld" vind de verzekering. Die betaald meestal ook maar 2 dagen een leenauto etc.. dus alles wat het langer duurt kost ons,en vandaar draait alles om een strakke planning.
 
Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
@s-line

Naar Leduc in Tilburg. We hebben eerder Haans gehad, maar daar hebben wij toen uiteindelijk via de verzekeraar een expert laten komen na de 'reparatie'. En die uitslag was overduidelijk: dramatisch slechte reparatie. Expert stond er van versteld dat ze het zo af konden leveren aan een klant. Kleurverschil, deuren die niet goed sloten en waar ze voor berispt zijn was het feit dat er wel onderdelen vervangen zouden moeten zijn volgens specificatie, maar wat niet gebeurd was. Voor ons de eerste keer naar Leduc, maar schoonvader en schoonbroertje zijn er ook zeer netjes geholpen. En na de ervaring met Haans wilden we iemand anders.

Grappige blijft dat de vertegenwoordiger van Du Pont lak een vriend van ons is (tevens onze dansleraar) en Leduc ook aan raadde als locatie. Boven de VW dealer/scgade centrum Tilburg hier schuin tegenover waar een maat van mij weer manager is..
 
Laatst bewerkt:

KWc

Lid
Heb hem laten uitlijnen bij een bandenzaak maar het probleem bleef en bovendien stond mijn stuur scheef, zelfs nadat ik daar ben teruggeweest :mad:.

Vervolgens naar mijn eigen dealer (ik wist niet dat die ook uitlijningen deed) en het is helemaal opgelost :thumbsup:. Kostte wel ruim dubbel zoveel maar het is tenminste in 1 keer goed. Behalve toespoor hebben ze ook wielvlucht aangepast. Rijdt ook veel rustiger waar hij voorheen wat vaag en zwalpend rechtdoor reed.
 

CDK

Forumguru
afgelopen zaterdag m'n Superb laten uitlijnen met een 3D apparaat bij www.baroniebanden.nl, was nodig omdat m'n banden lichtjes schuin aan het slijten waren, omdat ik na het omlaag draaien van m'n schroefset dit had nagelaten. Ook stond m'n stuur een ietsepietsje scheef, wat nu keurig verholpen is, top zaak die weten wat ze doen, dus als je bij @Antera vandaan komt na het verlagen kan je prima 5 minuutjes verder landen in Terheijden, ook de koffie is goed! De kosten waren €70,- overigens.
 
Bovenaan Onderaan